Kako reklamirati štampane medije – novine i časopise

reklamiranje-stampanih-medija

Potreba za razmenom informacija stara je koliko i naša celokupna civilizacija. Od naših skromnih početaka crtanja po zidovima pećina, rolnama kože ili palminih listova pa do masovnih medija koje danas imamo, čovek je oduvek težio da prenese ili prikupi saznanja iz okoline.

Izumom štampe i mehanizacijom procesa štampanja, čovek je konačno dobio svoju mogućnost da sve informacije koje želi stavi na papir i pošalje svima.

Prvo što je krenulo da se štampa bile su knjige, a nije prošlo dugo do pojave prvih plakata, žurnala, novina i ostalih masovnih medija koje danas možemo kupiti na svakom ćošku. Štamparija u Beogradu sada ima preko 50, a flajeri i reklamni materijal rutinski se štampaju svakodnevno u neznatnom broju. 

Ali kako se štampani mediji reklamiraju? Uobičajeno je da su oni ti koji reklamiraju druge brendove koji potražuju njihov reklamni prostor. Princip marketinškog oglašavanja identičan je za sve poslovne grane, samo prilagođen ciljnoj grupi i vrsti artikla ili usluge.

 #1 Izaberite dobro mesto prodaje

Kao i za bilo koju radnju ili kancelariju, veoma je važno na koliko prometnoj lokaciji se nalazi mesto gde se proizvod ili usluga mogu pronaći. Nema smisla odštampati ogroman tiraž ako novine ili časopis mogu da se kupe na svega par mesta u gradu. Dakle, prvi korak reklamiranja vašeg medija mora početi od same distribucije, a u ovom slučaju samih kioska.

Naravno to ne znači da morate striktno da se držite tradicionalnih metoda marketinškog oglašavanja. Uvek treba razmišljati inovativno, pa stoga promislite o alternativnim kanalima komunikacije sa ciljnom grupom kao što su reklamiranje na bilbordima, automobilima ili u liftovima

#2 Izgradite svoj digitalni identitet

Danas je krucijalno da svako preduzeće, malo ili veliko, poseduje svoj digitalni identitet. Veb stranica, aplikacija i profili na društvenim mrežama su postali neophodni da bi smo uopšte bili primećeni i konkurentni. 

S obzirom na prirodu štampanih medija, ažuriranje stranice, aplikacije i društvenih mreža obavlja se više puta dnevno, pa je zato potreban čitav tim koji će to raditi za vas. Sadržaj koji se plasira mora biti kvalitetan i prilagođen vašoj ciljnoj grupi, kako bi se korisnici što duže zadržali na vašoj stranici.

Prosečno vreme koje posetilac provede na online prostoru predstavlja jedan od faktora koji ima pozitivan uticaj na rangiranje u Google pretraživaču time što će ga njegov algoritam prepoznati kao vredan resurs, koga je šira zajednica prepoznala kao takav.  

Digitalni marketing otvara bezbroj mogućnosti i predstavlja nauku za sebe. Preporuka je konsultovati specijalizovanu agenciju, sa kojom ćete obaviti konsultaciju na koji način je najbolje prići izradi digitalnog plana koji je prilagođen potrebama ciljne grupe kako bi ste se uspešno i efikasno oglašavali.

Imajte u vidu da pogrešan pristup od početka može da vas košta i vremena i novca, a uzevši u obzir satnicu programera, dizajnera i ostalih saradnika, to bi bio luksuz koji vam sasvim sigurno ne treba, čak iako možete da ga priuštite. 

Komunicirajte sa čitaocima putem društvenih mreža

Društvene mreže su veoma korisne za preduzeće iz mnogo razloga. Prvi razlog je mogućnost komuniciranja direktno sa vašim čitaocima, čime povećavate šansu da ih još više “zagrejete” za svoj proizvod. Potrošači vole da komuniciraju sa ljudima koji predstavljaju njihov omiljeni brend putem društvenih mreža, jer tako komunikacija postaje više lična a manje poslovna.

Ta komunikacija može biti kroz slike, story-je, video klipove i takozvani “call-to-action”, gde će pratioci moći da ostave svoj utisak, komentar, predlog, podele novi broj magazina, učestvuju u nagradnoj igri ili kupe časopis online. 

Društvene mreže koje svako preduzeće treba da ima u 2020. godini su neizostavni Facebook i Instagram za neobaveznije ćaskanje i prezentaciju sebe kroz kvalitetne slike ili kratke video klipove.

Sada ćemo se osvrnuti na faktor koji smo samo pomenuli ranije, a to je sam sadržaj koji plasirate.

#3 Ponudite kvalitetan sadržaj, u štampi i na internetu

Sadržaj vašeg medija treba biti kvalitetan i modifikovan prema vašoj ciljnoj grupi, kako online tako i u štampi, jer sadržaj je nešto što podjednako vrednuju i Google i potrošači. Pošto se razlikuje od grane do grane, navešćemo samo neke od principa koji svakome mogu pomoći.

Pisanje bloga

Pisanje bloga ima za cilj ne samo privlačenje novih, potencijalnih korisnika i potrošača, već vam pomaže i da se postavite kao autoritet u određenoj oblasti. Korisnici “pitaju” Google za najrazličitije teme i vi ih detaljnim odgovorom napisanom u formi blog članka privlačite na vaš sajt na kojem će, ukoliko je materijal kvalitetan, ostati dok ne pročitaju tekst do kraja. 

Pravite video sadržaj

Prioritet Google algoritma su stranice sa video sadržajem. Sajtovi koji imaju video klip izlaze u pretrazi pre onih koji to nemaju. Kada god je to moguće, treba oplemeniti stranicu autentičnim video klipom implementiranim sa YouTube-a (Google i YouTube su deo iste kompanije), tako da će korisnici moći da pogledaju sadržaj direktno na stranici, što će povećati vreme koje korisnici provedu na vašem portalu.

Moć naslova

Naslovi su svojevrsni “magnet” koji za cilj imaju da privuku pažnju čitaoca. Eksperti za optimizaciju vrlo dobro znaju kako da ih iskoriste, pa su tako naslovi koji provereno funkcionišu informativnog karaktera. Uglavnom počinju sa “Kako…”, “7 načina…”, “Najčešće greške…” i naslovi sličnog formata.

Reklamiranje štampanih medija vodi se identičnim principima marketinga koje su, posmatrajući ih kao smernice, iste za sve poslovne grane. Izuzetno je važno okružiti se pravim ljudima, dobro istražiti tržište na koje se plasira novi proizvod, napraviti adekvatan plan i program i držati se njega do trenutka kada je potrebno korigovati ga prema novonastaloj situaciji ili novom istraživanju.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *