Koliko je važan marketing kad vodite agenciju za prodaju nekretnina?

agent-nekretnine-planer

Tržište nekretnina poslednjih godina ima upečatljivu dinamiku koju odlikuju konstantne promene. Ponuda stanova, kuća i poslovnog prostora za izdavanje i prodaju je ogromna. Gradnja novih objekata je kontinuirana i u punom zamahu, a nekretnine koje se podižu ispunjavaju visoke standarde kvaliteta i potrebe modernog čoveka. Sa sve većom ponudom raste i potražnja za stambenim i poslovnim prostorom, što u velikoj meri utiče na cene stanova.

Da se tržište nekretnina neprekidno i intenzivno razvija potvrđuje i sve veći broj agencija za nekretnine i web sajtova koji se bave prometom nepokretnosti. Zbog toga je dobra marketing strategija od ključnog značaja za uspeh svakog poslovanja koje ima veze sa nekretninama i želi da ostvari dobru poziciju u odnosu na konkurenciju. Kada je u pitanju oglašavanje nekretnina, bilo da je reč o prodaji ili izdavanju stambenog i poslovnog prostora, treba pronaći idealnu kombinaciju digitalnog i tradicionalnog marketinga koja će osigurati jedinstvenu i uspešnu promociju agencije za nekretnine.

Koje metode online i offline oglašavanja treba upotrebiti kada se prezentuje ponuda nekretnina? Koje strategije daju najbrže i najefikasnije rezultate kada je u pitanju prodaja stanova? Kako napraviti reklamnu kampanju koja će vas izdvojiti na tržištu i istaknuti u prvi plan?

dnevni-boravak-stan

Online oglašavanje nekretnina – zanimljiv put do vrhunskog oglasa

Vođenjem efikasne marketinške kampanje agencije za nekretnine mogu napraviti korak bliže većem prometu i istaknutom položaju u odnosu na konkurenciju. Zapravo, moderno doba u kom se čovek oslanja na tehnologije i digitalni svet zahteva od svakog poslovanja da ima profesionalan web sajt i to važi i za prodaju, odnosno izdavanje nepokretnosti. SEO friendly stranica, promocija nekretnina na društvenim mrežama, ali i plaćeno oglašavanje na Guglu samo su neke od strategija koje mogu biti od pomoći.

Zašto vam treba web sajt sa celokupnom ponudom?

Svi koji se ozbiljno bave prometom nekretnina trebalo bi da imaju svoju internet platformu na kojoj mogu da predstave kompletnu ponudu stanova. Poželjno je i praktično da sajt bude brz, pregledan, lak za navigaciju i da nudi korisnicima nekoliko ključnih i relevantnih filtera koji pojednostavljuju pretragu. Primera radi, ako ljude zanimaju isključivo stanovi koji se nalaze na području Beograda, veoma je važno da im se omogući filtrirana pretraga. Odnosno, da na sajtu postoji mogućnost da izaberu tip nekretnine (stanove, kuće ili poslovni prostor), lokaciju (konkretnu beogradsku opštinu), kvadraturu tj. veličinu stana (garsonjera, jednosoban, dvosoban itd.).

Za vrhunsko korisničko iskustvo potrebno je da oglasi na sajtu sadrže kvalitetne fotografije, kao i video snimke dobre rezolucije. Takođe, treba obezbediti olakšanu komunikaciju između klijenata i agenata, treba da postoji stranica za kontakt, direktna veza do fejsbuk ili instragam stranice i slično.

Važno je da se pronađe zanimljiv koncept promocije, iz kog potencijalni klijenti mogu imati koristi, da postoji npr. stranica sa odgovorima na najčešća pitanja posetilaca ili poseban dodatak za komentare i ocene. Što više vremena se uloži u unapređenje platforme veće su šanse da se korisnici vrate ili da ostave dobru recenziju.

Da li vredi investirati u SEO?

Kreiranje dobrog sajta se ovde ne završava. Naprotiv, čak i ako imate odličan sajt na kome je moguće lako pronaći željenu nekretninu, ako se ne nalazi na prvoj strani u rezultatima pretrage – neće ispunjavati svrhu. Da bi privukli što veći broj posetilaca i povećali organski saobraćaj na web lokaciji, vlasnici sajtova i agencija za nekretnine treba da investiraju u SEO.

Ukoliko se poveri ekspertima, optimizacija sajta za pretraživače može da donese dugoročne rezultate i poziciju u vrhu Gugl pretraživača. Kada ljudi pretražuju na internetu ključne fraze za ovu nišu, primera radi, „prodaja nekretnina Beograd“, „prodaja stanova na Novom Beogradu“ ili pak „garsonjere za iznajmljivanje u Novom Sadu“ – velike su šanse da će kliknuti baš na vaš web sajt, ako bude među prvim ponuđenim predlozima. Poenta je upravo u tome da se strateškim planiranjem obezbedi porast organskih poseta i tako ostvari veća stopa konverzije, a time i efikasnija prodaja tj. zakup nekretnina.

Uložite u oglase na Guglu i društvenim mrežama

Pored konstantnog rada na optimizaciji sajta potrebno je izdvojiti i deo sredstava za plaćene oglase. Bilo da je reč o Gugl oglasima, video reklamama na You tube-u ili društvenim mrežama, online oglašavanje je jedan od efikasnih i povoljnih načina da doprete do ciljne grupe.

Ne treba zaboraviti da je ovaj vid marketinga koristan i zbog toga što nudi mogućnost targeretiranja klijenata, pa je stoga i te kako relevantan. Oglasi za prodaju stanova u Beogradu će se prikazivati na Fejsbuku ili Instagramu onim ljudima koji su pre toga pretraživali upravo stanove koji su oglašeni na prodaju u glavnom gradu Srbije.

Profesionalna mobilna aplikacija

Značajan iskorak u odnosu na konkurenciju može se napraviti razvojem profesionalne mobilne aplikacije. Reklamiranje nekretnina postaje i te kako lakše kada potencijalni klijenti mogu bilo kad i bilo gde da pregledaju ponudu stanova na svom telefonu. Neke od povoljnosti koje mobilna aplikacija može da ponudi jesu mogućnost rezervacije stambenog prostora, promocija novih i aktuelnih ponuda putem posebnih obaveštenja i jednostavna komunikacija sa vlasnikom ili agencijom koja stoji iza oglasa predstavljenog u aplikaciji.

Korisne metode tradicionalnog marketinga u promociji agencije za nekretnine

Kada je u pitanju promocija nekretnina van interneta, veoma je važno ostaviti snažan prvi utisak – kao što je uostalom cilj i svih strategija digitalnog marketinga. Premda živimo u eri tehnologije, postoji i dalje veliki broj potencijalnih klijenata koji radije biraju da informacije o nekretnini koja ih zanima dobiju uživo ili putem „opipljivog materijala“ (brošure, flajeri i slično).

Ukoliko klijent pored ogromne ponude stanova u Beogradu (ili bilo kom drugom gradu) na jednom mestu može da dobije i korisne podatke o najpovoljnijim stambenim kreditima ili prodajnim akcijama nameštaja, imaće više poverenja u agenciju koju angažuje. Zbog toga je jedan od glavnih zadataka svakog agenta za promet nekretnina da pripremi kvalitetne štampane promo materijale i uloži vreme u umrežavanje.

Uz ostvaren kontakt sa profesionalcima iz svih delatnosti koje su u vezi sa nekretninama, agenti mogu na najbolji način da prezentuju i promovišu ponudu stanova i kuća. Ovo se uglavnom odnosi na aktivno povezivanje sa dizajnerima enterijera, raznim trgovcima i organizatorima proslava, ali i na poslovnu saradnju sa bankarskim savetnicima i finansijskim stručnjacima za kredite.

Uložite u štampu vizit kartica, flajera i brošura

Prezentaciju treba dopuniti adekvatnim reklamnim materijalima – vizit karte su korisne kada želite da vas upamte, leci ili flajeri su praktični jer daju konkretne informacije i mogu da privuku pažnju zainteresovanih klijenata. Brošure obuhvataju širu aktuelnu ponudu nekretnina i poželjno je da, kao i flajeri, imaju kvalitetne fotografije i atraktivne opise.

Dobar utisak na potencijalne, ali i stare klijente agencije mogu da ostave i oslanjajući se na benefite koji dolaze upotrebom direktne pošte. Slanje promo materijala uz pozdravno pismo ili čestitku povodom rođendana klijenta i novogodišnjih praznika, na primer, sjajan je način da se predstave raspoložive nekretnine u datom trenutku.

Još jedna od korisnih tradicionalnih metoda marketinga koju ne treba isključiti kada je u pitanju promet stanova i kuća jeste oglašavanje u nedeljnim ili mesečnim časopisima i dnevnoj štampi. Još bolji izbor su magazini koji se tematski bave uređenjem doma, dizajnom i uopšte nekretninama.

Na kraju, lako je doći do zaključka da je marketing strategija i te kako važna za prodaju nekretnina, jer je upravo privlači potencijalne klijente i pruža mogućnost da dođete to krajnjeg željenog rezultata – kupovina, odnosno prodaja stana ili kuće.

Pored zaključivanja kupoprodajnih ugovora, dobar marketing obećava i značajnu podršku u izgradnji i razvoju brenda. Kada klijenti prepoznaju kredibilitet i pouzdanost agencije, veća je verovatnoća da će njoj poveriti važan zadatak kao što je pronalaženje idealne nekretnine.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published.