kamion

Na koji način da pripremimo budžet za selidbu, ako unajmimo agenciju za selidbe?

Angažovanje agencije za selidbe može značajno olakšati proces selidbe. Tako vam uz njihovu pomoć, ovaj dan može proći gotovo kao i svaki drugi, a ne kao jedan od najstresnijih kakav inače jeste ukoliko se samostalno selite.

Agencije nude različite usluge koje uključuju pakovanje, transport, skladištenje i raspakivanje stvari. Prednost je što agencija preuzima odgovornost za sigurnost i integritet vaših stvari tokom selidbe, kao i to što oslobađaju vreme da se fokusirate na druge aspekte preseljenja. 

Međutim, za selidbu uz pomoć agencija je potrebno izdvojiti nešto više novca, pa je potrebno napraviti plan. I o tome govorimo u nastavku, kako pripremiti budžet i kako prilagoditi usluge sopstevnom budžetu.

Postavljanje okvirnog budžeta

Prvi korak jeste postavljanje okvira i granica u budžeta. Da bismo to postigli potrebno je da se upoznamo sa kretanjem cena i da definišemo naše prioritetne potrebe.

Istraživanje i upoređivanje ponuda

Istražite različite agencije i uporedite njihove ponude. Ne gledajte samo cenu, već i kvalitet usluge i recenzije drugih klijenata. Ovaj korak će vam omogućiti uvid u raspone cena selidba, kako biste uopšte mogli da započnete planitranje budžeta. 

Imajte na umu, da neke agencije za selidbe ne nude svoje cenovnike na svojim sajtovima, stoga će vam biti potrebno malo preduzmljivosti i samoinicijativnosti da biste se o njihovim cenama i ponudama informisali putem telefona.

Analiza troškova selidbe

Kada ste saznali okvirne naredni korak u planiranju budžeta za selidbu je analiza svih potencijalnih troškova. To uključuje cenu usluga agencije, cenu pakovanja i materijala za pakovanje, kao i potencijalne dodatne troškove poput osiguranja ili privremenog skladištenja.

Postavljanje ciljeva i prioriteta

Važno je postaviti realne ciljeve i prioritete. Odlučite šta je neophodno, a šta možete sami uraditi kako biste smanjili troškove. Na primer, možda ćete odlučiti da sami spakujete neke stvari ili da prodate stvari koje vam više nisu potrebne, da sami demontirate ili montirate nameštaj.

 

Nakon ovog koraka trebalo bi da imate: definisan budžet koji možete da izdvojite, kao i korake u selidbi oko kojih ste spremni na kompromis (pakovanje, montaža/demonataža nameštaja i slično)

kamioni-kuce

Pronalaženje agencije za selidbe

Kada imate definisan budžet, sledi pronalaženje agencije. Odaberite onu koja se sa svojim cenovnikom ili ponudama najviše uklapa u vaš budžet.

Ne bojte se da pregovarate o ceni i uslovima. Pitajte za moguće popuste, posebno ako selidba nije u sezoni ili ako ste u mogućnosti da budete fleksibilni sa datumima selidbe.

Selidbe cena obično uključuje transport, radnike za utovar i istovar, kao i materijal za pakovanje. Uverite se da razumete šta je sve uključeno u ponudu. Ponuda koju vam agencija nudi mora biti transparentna, jasna i bez skrivenih troškova.

Konkretizacija i finalizacija dogovora

Skrećemo pažnju na to da je i svaka selidba jedinstvena i priča za sebe, tako da konkretnu ponudu od agencije možete očektivati tek kada im dostavite sve detalje koji su im potrebni za određivanje cene.

Prilagođavanje usluga agencije vašem budžetu

Kada ste dobili konkretnu ponudu, u slučaju da ona prelazi granice vašeg budžeta, imate priliku da je prilagodite sebi. Tačnije da se odreknete nekih usluga agencije kako biste snizili troškove. Tako umesto agencije, možete vi sami pakovati stvari, zatim opremu za pakovanje, pre svega kutije, ne morate kupovati već možete koristiti iskorišćene ili ih nabaviti u supermarketima i slično. 

Takođe, možete se opredeliti da sami demontirate, a kasnije i montirate nameštaj. Na samom kraju, agenciju možete angažovati samo za prevoz, a vi uz pomoć prijatelja utovariti i istovariti stvari, što je ujedno najpovoljnija varijanta.

U svakom slučaju, ukoliko se opredeljujte da snizite troškove budite spremni da žrtvujete svoje slobodno ili čak radno vreme. Stoga procenite dobro šta vam se najviše isplati i budite spremni na fleksibilnost i na prilagođavanje budžet ako je to potrebno.

Računajte na moguće dodatne troškove

Dodatni troškovi mogu uključivati osiguranje, troškove skladištenja, kao i nepredviđene situacije poput kašnjenja ili eventualnog oštećenja stvari. Tako je naš savet da za svaki slučaj pripremite određenu svotu nobvcu koja će služiti kao rezervni budžet za ovakve situacije.

 

Na osnovu iskustva sa prethodnom selidbom, možete bolje planirati budžet za buduće selidbe. Zabeležite šta je dobro funkcionisalo, a šta bi moglo biti poboljšano, kako biste u budućnosti uštedeli vreme i novac.

Zapamtite da je svaka selidba je jedinstvena, pa je važno uvek prilagoditi planiranje vašim specifičnim potrebama i okolnostima.

Nadamo se da će vam naši saveti biti od koristi i da ćete vašu selidbu na najoptimalniji način prilagoditi vašem budžetu i vašim potrebama. Mi vam želimo uspešnu selidbu i puno sreće u novom domu!