Tradicionalni i digitalni marketing: integracija metoda kao put do uspeha

digitalni-marketing-statistika-analitika

Firme i preduzetnici savremenog doba se sve više prihvataju strategija digitalnog marketinga da promovišu svoje proizvode i usluge. Bilo da je reč o Gugl oglasima ili reklamama na Fejsbuku i Instagramu, činjenica je da internet oglašavanje i te kako funkcioniše i daje rezultate u vremenu u kom živimo.

Međutim, upravo se zbog fokusiranja na tehnologiju dešava da mnoge kompanije zaborave na metode tradicionalnog marketinga, koje takođe imaju svojih prednosti i mogu da doprinesu većoj prodaji i profitu.

Šta je to tradicionalni, a šta digitalni marketing? Da li treba koristiti isključivo digitalne ili tradicionalne marketinške metode ili treba stvoriti ravnotežu između ovih strategija? Kako da ostvarite veći uticaj i bolje poslovne rezultate kreiranjem i plasiranjem nativnih oglasa, štampanog promo materijala i emitovanjem reklama na televiziji ili radiju? Odgovore potražite u sledećim redovima.

bilbord-tradicija-reklamiranje

Šta je tradicionalni marketing?

Tradicionalni marketing je konvencionalni tip marketinga, svima nama znan u obliku novinskih oglasa, radijskih i televizijskih reklama, kao i reklamnom materijalu poput brošura, letaka, postera i bilborda. Među vodećim strategijama koje se koriste u tradicionalnom marketingu još ima onih koje su relevantne i u savremenom, pretežno digitalnom dobu. Primera radi, reklame na televiziji su prisutne decenijama, ali su i dalje relevantne, uprkos razvoju računara i pametnih telefona.

Njihova glavna prednost je to što imaju veliki odziv i što dopiru do mnogo ljudi za kratko vreme. Takođe, kada je reklama dobro osmišljena, ima zanimljiv slogan ili melodiju koji se lako pamte, velike su šanse da ostane u trajnom sećanju onih koji je pogledaju. Kad razmislite – svako od nas se seća omiljene reklame iz detinjstva bez obzira što nismo čuli džingl više od 10, pa i 20 godina.

digitalni-marketing-desktop-radni-sto

Šta je digitalni marketing?

Digitalni marketing predstavlja skup metoda i strategija koje se koriste za ciljanje kupaca i promociju nekog brenda. Ako firma ima svoj web sajt, to je već dobro polazište za internet marketing. Web stranica je prva platforma na kojoj možete graditi brend i stvarati svest kod potencijalnih kupaca o vašim proizvodima i uslugama. Osim toga, postoje još i marketing na društvenim mrežama, e-mail marketing, oglasi, link building, content marketing i dr.

Prednost digitalnog marketinga ogleda se u tome što nudi preciznije targetiranje publike, odnosno ciljanje tržišta. Ukoliko se razvije i dosledno sprovodi dobra SEO strategija, web sajt firme može postići globalnu vidljivost za relativno kratko vreme. Visok stepen efikasnosti i interaktivnosti pokazuje i marketing na društvenim mrežama, takođe.

Integracija tradicionalnog i digitalnog marketinga

Sve je više stručnjaka iz oblasti marketinga koji su saglasni oko toga da metode digitalnog marketinga, koliko god efikasne i povoljne bile, ne treba potpuno da isključe tradicionalni marketing. Zapravo, brojne analize pokazuju da uspeh i dugoročne rezultate daje upravo uravnoteženo korišćenje tradicionalnih i digitalnih marketinških strategija. Premda pronalaženje balansa i idealne kombinacije ovih metoda zaista može biti izazovno, to ne znači i da nije moguće.

Primeri integracije digitalnih i tradicionalnih strategija u marketingu

Ako pokušavate da promovišete svoje poslovanje, proizvod ili uslugu, mogli biste da objavite štampani oglas u časopisu. Uz ovo, možete pokrenuti kampanju e-pošte koristeći postojeću kontakt bazu ili organizovati takmičenje na društvenim mrežama. Da bi vas klijenti lakše pronašli na internetu, od velike koristi će biti odgovarajuća SEO strategija.

Dobar primer integracije digitalnih i tradicionalnih marketinških metoda je promocija profila na društvenim mrežama putem štampanog promo materijala, kao što su vizitkarte, flajeri i posteri. Kako ljudi postaju zaintrigirani bojama, slikama i tekstom na štampanom oglasu ili brošuri, vide i navedenu adresu Fejsbuk, Instagram ili Tviter stranice. Ovo je efikasno, jer ljudi uvek mogu da pretražuju web adrese svaki sledeći put kada idu na internet pomoću svojih pametnih telefona ili računara.

Neki kupci i dalje radije kupuju u prodavnici nego na mreži. Za takve klijente možete pokrenuti geografski ciljane plaćene oglase kako biste podigli svest o vašoj prodavnici i njenoj lokaciji. Ponudite putem online oglasa neku specijalnu ponudu i podstaknite potencijalne klijente da posete vašu radnju.

Društvene mreže su odlično mesto za informisanje ljudi o događajima koje želite da organizujete. Ako pravite karaoke veče u kafiću ili promociju i potpisivanje knjige u knjižari koju vodite, uvek možete da najavite događaj na Fejsbuku i pozovete ljude da posete u što većem broju.

Ukoliko uključite “poziv na akciju” u svoje TV reklame ili štampane flajere, vrlo lako možete privući kupce na svoju web stranicu. Možete ih, na primer, pozvati da se registruju, glasaju ili učestvuju u nekoj nagradnoj igri na vašem sajtu.

Još jedan popularan trend koji možete ispratiti ako štampate oglase u dnevnoj štampi jeste uključivanje QR koda koji vodi do vaše odgovarajuće web stranice ili stranice na društvenim mrežama. Ljudi i dalje čitaju novine i magazine. Kada naiđu na vaš oglas, mogu telefonom da skeniraju bar kod ili QR kod i tako da budu usmereni na određenu stranicu bez upisivanja adrese. Ovo je efikasan način za povećanje prometa na web sajtu radi veće prodaje.

Zaključak

Na kraju, svaka tradicionalna marketinška metoda se može se koristiti za informisanje ljudi o postojanju sajta ili stranica na društvenim mrežama, te svakako to treba iskoristiti. Premda je firmama današnjice mnogo lakše da se fokusiraju na digitalni marketing, mnogo više koristi i uspeha se postiže ako se vreme i novac ulože u integraciju ove dve strategije.

Bilo da radite na razvijanju SEO strategija, investirate u Gugl oglase ili nativno oglašavanje, pametno taktizirajte i analizirajte koje tradicionalne marketinške metode možete uključiti u kampanju. Kombinovanjem strategija, bez obzira da li pokrećete biznis ili vodite kompaniju sa dugogodišnjim iskustvom, približićete svoje poslovanje većem uspehu.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *