6 neophodnih marketinških strategija za sve online biznise

online-strategije-laptop

Pandemija i boravak kod kuće su sa sobom doneli brojne promene, a najviše nemira uneli su u prodaju i marketinške strategije, budući da su gotovo svi biznisi primorani da svoje poslovanje preusmere na online.

Sa dobom digitalne transformacije kojem svedočimo, marketinške strategije pretvorile su se u strategije digitalnog i internet marketinga, iako je nekada integracija tradicionalnog i digitalnog odlična metoda. Digitalni marketing se rapidno razvija i unapređuje. Dinamičan je i zahteva od svakog online biznisa, marketara i marketinških stručnjaka da budu u toku sa čestim promenama. Online biznisi takođe.

Međutim, postoje stvari koje su uvek u trendu kada su marketinške strategije u pitanju. Imate online biznis ili planirate da ga pokrenete? Pročitajte u nastavku kojih je to 6 neophodnih marketinških strategija i alata bez kojih je promovisanje proizvoda i usluga gotovo nezamislivo.

Investiranje u veb sajt/dizajn​​

Iako ne razmišljamo često o web dizajnu kao o marketinškoj strategiji, on snažno utiče na količinu vremena i pažnje koju će korisnik provesti na vašoj stranici. Web sajt je centar svih vaših digitalnih marketinških napora, pa ukoliko vaša stranica nije jednostavna, laka za pretragu i zanimljiva, nije važno koliko vremena uložite u razvoj strategije – gubićete kupce. Ako nemate potrebne veštine da web sajt napravite sami, onda je važno angažovati nekoga ko kreira veb sajtove koji su moderni, privlače pažnju i prilagođeni su mobilnim uređajima.

SEO – optimizacija sajta za pretraživače

Pojednostavljeno, SEO je najvažniji deo onoga što vaš online biznis pozicionira najbolje moguće u pretrazi. Postoji čitava lista aktivnosti podeljena po oblastima koje za cilj imaju sa jedne strane da podignu poziciju vašeg sajta, a sa druge strane da povećaju broj relevantnih posetilaca na vaš sajt.

Uz dobru SEO strategiju, web sajt vašeg online biznisa će biti povezan sa ključnim rečima koje se koriste za pronalaženje vaših proizvoda ili usluga. Ovo mnogo povećava šanse da budete oni sa kojima kupac odluči da sarađuje nakon pretraživanja na internetu. SEO automatski povećava vašu publiku na relevantan, ciljani način – oni se sami identifikuju kao neko ko je zainteresovan za vaš proizvod ili uslugu.

E-mail marketing

Nije dovoljno samo da pošaljete e-mail i završite sa tim. Trebalo bi da razmotrite različite liste mejlova koje zadovoljavaju specifične potrebe svakog pojedinca. Oni moraju imati personalizovan pristup korisnicima u svakoj od kampanja. Zato je važno da pametno i jasno analizirate korisničke navike vaših kupaca i koristite te informacije da biste razvili svaku svoju narednu e-mail i newsletter strategiju.

Vođenje bloga

Ne zanemarujte opciju pisanja bloga na vašem sajtu. Ova opcija bi trebalo da se koristi iz više razloga, uključujući dosledno objavljivanje tekstova koji će sadržati ključne reči, što dalje doprinosi boljoj optimizaciji na pretraživaču. Jedan od načina je linkovanje teksta, kao što smo ovde uradili za Bosch ugradne sudomašine, koji vas dalje vodi na stranicu gde možete pronaći veliki izbor ovih uređaja.  Pored toga, vaš blog postaje mesto gde možete da ponudite savete, delite informacije o proizvodima i uslugama, novosti i sve ono što će omogućiti da se bolje povežete sa svojim klijentima. Trajna veza počinje poverenjem, a blog je odličan način da to i izgradite.

Društvene mreže

U današnje vreme, možda je i suludo objašnjavati koliko je prisutnost na društvenim mrežama neophodna za svaki biznis, a pogotovo onaj koji se vodi online. Održavanjem prisustva na platformama društvenih mreža, svoj biznis možete da  povežete sa trenutnim i potencijalnim kupcima u svakom trenutku, što je nezamenljiva strategija onlajn marketinga.

Marketing na društvenim mrežama trebalo bi da korisnicima plasira sadržaj koji smatraju vrednim i koji žele da podele na svojim društvenim mrežama, što rezultira povećanom vidljivošću i saobraćajem na veb sajtu. Deljenje dobrog sadržaja, video zapisa i slika na društvenim mrežama takođe utiče na SEO optimizaciju.

Google My Business

Baš kao i sa web sajtom i nalozima na društvenim mrežama, nalog na Google My Business služi da iskoristite pun potencijal digitalnog poslovanja i date sve potrebne informacije, kao što je adresa, mapa do nje, sve usluge koje nudite, radno vreme… Obavezno dodajte sve svoje proizvode i usluge na stranicu biznisa na Guglu, sa detaljnim opisima, koje možete linkovati ka online prodavnici, ukoliko je imate. Obavezno dodajte relevantne fotografije, a one koji već koriste vaše usluge zamolite da napišu recenziju. To značajno podiže kredibilitet vašeg biznisa kod potencijalnih kupaca.

Ove različite marketinške strategije i taktike dokazano su uspešne u vođenju online biznisa, ukoliko se pravilno sprovode. Pored toga, podižu vrednost brenda i šire bazu korisnika usluga koje pružate ili proizvoda koji prodajete.

Takođe, omogućavaju vam da se pozabavite stvarnim problemima kupaca kada je vaš proizvod u pitanju, jer ih možete direktno kontaktirati kroz različite kanale komunikacije i tako dobiti sve potrebne povratne informacije.

Na kraju, naučićete koji način marketinškog delovanja je najbolji i najefikasniji za vašu ciljnu grupu.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published.