Gerila marketing
Šta je gerila marketing?
Iako je teško tačno definisati, gerila marketing predstavlja svaku vrstu nekonvencionalne promocije, obično evocira jedinstvene i nezaboravne reakcije ili interakcije sa gledaocima.
Gerila marketing je kreativan, uzbudljiv, živahan, energičan, iznenađujuć, pristupačan, krši pravila, traži pažnju, efikasan, viralan…
Gerila marketing prvenstveno je namenjen vlasnicima malih preduzeća. On se oslanja na kreativnost, fleksibilnost i spremnost da se preuzme malo rizika. Jedina stvar koju gerila marketing ne podrazumeva je veliki budžet.
Jedan ilustrativan primer gerilskog pristupa:
Vlasnik knjižare je imao tu nesreću da njegova radnja bude smeštena između dve konkurentske knjižare. Kada je jednog jutra došao da otvori radnju, video je da je vlasnik konkurentske knjižare sa desne strane razmotao ogroman plakat na kome piše “Neverovatna novogodišnja rasprodaja! 50% niže cene!”. Plakat je bio veći od njegovog ulaza i izloga zajedno. Da stvar bude još gora, vlasnik knjižare sa leve strane je okačio još veći plakat “Gigantska rasprodaja! Cene umanjene za 60%!”. Opet, pored plakata je njegova radnja izgledala kao patuljak. I šta je vlasniku malene knjižare u sredini preostalo? Pošto je bio gerila marketar, napravio je sopstveni plakak i okačio ga na vrata. Na njemu je prosto pisalo “Glavni ulaz”.
Gerila marketari se oslanjaju na silu živopisne mašte.
Najbolji primeri gerila marketinga:
Zanimljiv i svakako drugačiji način da nađete nove polaznike za Vašu školu baleta.
BMW je definitivno matirao AUDI ovim odličnim i kreativnim rešenjem!
Mogućnosti su beskonačne, mašta i vreme protiv velikih marketing budžeta…
Šetate plažom na kojoj se nalaze školjke, radoznalo prilazite i otvarate jednu, a unutra zatičete reklamni letak za restoran morske hrane.
Reklama za časove golfa!
Idealno rešenje za Vaš gerila marketing ako imate karate klub. U blizini škola vaše flajere vežite crnim pojasom i efekat reklame će zasigurno biti bolji od same podele letaka.
Promocija za prvi dan škole, animacija dece – Chupa-Chups!
Gerila marketing je kreativan način za reklamiranje koji obično koristi agresivne metode da skrene pažnju na poslovanja određene firme. Gerila oglašavanje se obično odvija na nivou ulice.
Odlični primeri gerila marketinga…
Gerila marketing je strategija oglašavanja koja podrazumeva nekonvencionalne marketinške taktike koje daju maksimalne rezultate, uz minimalna ulaganja.
Jay Conrad Levinson u svojoj knjizi 1984. “Gerila Advertising” je prvi put koristio termin gerila marketing. Termin gerila je inspirisan gerilskim ratovanjem, koji je oblik nestandardnog ratovanja i odnosi se na male taktičke strategije koje koriste naoružani civili. Mnogi od ovih taktika uključuju zasjede, sabotaže, napade i elemente iznenađenja. Slično kao kod gerilskog ratovanja, gerila marketing koristi istu vrstu taktika u marketinškoj industriji.