Kako se reklamirati: Saveti za uspešno i efikasno oglašavanje koji će vam pomoći da uvećate profit
Reklame su svuda oko nas.
Prisutne su u raznim oblicima i na direktan ili indirektan način šalju poruke potencijalnim korisnicima proizvoda i usluga koje se promovišu.
U tu svrhu, prodavci se služe raznovrsnim strategijama i medijima da bi se što bolje predstavili na tržištu punom konkurenata.
Reklame, oglasi i promocije ćete sresti kad god listate omiljeni časopis, gledate televiziju, prolazite kroz supermarket, šetate gradom ili surfujete internetom.
Reklamiranje je baš uvek i svuda prisutno, iako mi često nismo toga svesni.
Sa različitim tipovima marketinga se srećemo putem televizije, novina, časopisa, reklamiranje na internetu, direktnom prodajom, flajerima, bilbordima, posterima, putem radija, sponzorstava, oglašavanjem u liftovima… itd.
Dobra, kvalitetna i kreativna reklama je od suštinskog značaja za bilo koje uspešno poslovanje i ono u velikoj meri pomaže u promociji delatnosti kojom se pojedinac ili čitava kompanija bavi.
Dobro kreirana i pravilno prezentovana reklamna kampanja će doneti više novca nego bilo koja druga vrsta akcije privlačenja kupaca.
Pomoću nje, ljudi će moći da se uvere da ćete im pružiti baš ono što im je zaista neophodno i velikom brzinom ćete steći njihovo poverenje.
Sve to vodi do glavnog cilja bilo kakvog tipa posla, a to je zarada.
Nije dovoljno imati samo odličan proizvod ili fantastičnu uslugu.
Potrebno je naći pravi put do ciljne grupe potrošača, ali pitanje je koji treba odabrati?
Ciljevi reklamiranja
1. Kupci postaju svesni vašeg postojanja, kao i proizvoda i usluga koje im nudite.
Putem marketinga, predstavljate se kao sasvim nov brend i pomažete ljudima da steknu prvi utisak o vama.
Privlačite njihovu pažnju ka vašoj ponudi, makar na nekoliko sekundi.
Tako će znati da aktivno poslujete i bavite se delatnošću koja ih može zainteresovati.
———–PRIMER———–
Osoba je putem reklame saznala za novu kozmetiku tek osnovane kompanije Lepota. Ona zna da ta kompanije postoji i posluje na tržištu proizvoda za negu tela.
Ako toj osobi bude ikad potreban neki kozmetički proizvod, možda će isprobati baš nešto iz ponude kompanije Lepota.
2. Ubedićete kupce da proizvodi ili usluge vaše kompanije potpuno odgovaraju njihovim potrebama.
Navedite razloge zašto potencijalni klijenti treba da odaberu baš vas.
Uverite ih da ste bolji, originalniji i kvalitetniji od konkurencije.
Neka u vašoj paleti ponude pronađu sebe i pravi put za ispunjavanje njihovih želja i zadovoljavanje mnogobrojnih potreba.
———–PRIMER———–
Određenoj osobi je neophodna krema za hidrataciju kože. Kompanija Lepota joj nudi svoje kreme i odličan kvalitet po niskoj ceni.
Kupcu se dopada što Lepota koristi organske i antialergijske sastojke za proizvodnju hidratantne kreme i postaje redovan potrošač, jer mu baš takva krema treba i nijedna druga.
3. Stvorićete želju za proizvodom ili uslugom koji su u sklopu ponude.
Akcenat na atraktivno pakovanje, dobar slogan i jasna prezentacija su samo neki elementi dobre reklame koja će se pokazati kao uspešna.
Uspešna reklama će na pravi način probuditi želju u kupcu da testira ono što mu nudite.
Poželeće da proba proizvod i priušti sebi uslugu, da se uveri u tačnost poruke koja se šalje putem marketinga.
———–PRIMER———–
Lepo pakovanje maski za kosu kompanije Lepota, nazivi svake vrste i kombinacije sastojaka će definitivno stvoriti želju kod kupca da ih proba.
Komentari zadovoljnih potrošača, povoljna cena ili akcijska ponuda 1+1 gratis su elementi koji se mogu provući kroz reklamu i dodatno će pojačati tu želju.
Kupac će se odmah raspitati gde može da kupi Lepota masku za kosu, a maske drugih proizvođača mu neće biti interesantne.
4. Najavite nove proizvode ili usluge.
Promovišite sveže realizovane ideje putem marketinga.
Obavestite potrošače o plasiranju noviteta na tržište.
Za nove proizvode i usluge možete utvrditi promotivnu cenu, da bi uvećali zainteresovanost klijenata za njih.
———–PRIMER———–
Kompanija Lepota je počela sa prodajom novih nijansi sjajeva za usne.
Preko marketinških trikova, plasiranje ovih proizvoda će biti odmah uočljivo od strane potencijalnih kupaca i veoma profitabilno.
Još ako prilikom kupovine postoji popust ili promo cena, prve zalihe će se u trenu rasprodati.
5. Osnažite poruke prodavca.
Emocije su ključan deo marketinga. Čine poruku jačom i uverljivijom.
Uključite ih u vašu reklamu i posmatrajte kako prodaja vašeg proizvoda ili usluge vrtoglavo raste.
———–PRIMER———–
U toku je promocija nove muške toaletne vode kompanije Lepota.
Proizvođač poručuje da će svaki muškarac koji je bude koristio biti atraktivniji ženama i da će ih specifičan miris ove toalentne vode privući kao magnet.
Bez sumnje, efekat magneta će se odraziti i na pridobijanje kupaca.
6. Iniciranje sledećeg koraka kod kupca.
Vi ste se pokazali, a sada su klijenti na potezu.
Podstaknite ih da pitaju za više informacija, zatraže besplatan uzorak, poruče proizvod, rezervišu uslugu itd.
Motivisaćete ih da ostvare novu ili učvrste postojeću saradnju sa vama.
———–PRIMER———–
Lepota je objavila puštanje u prodaju novog ruža za usne. Ohrabriće kupce da ih testiraju, komentarišu, preporučuju drugima…
Uspešno se širi mreža kupaca i ostvaruje komunikacija koja je od velike važnosti za uspešno poslovanje.
7. Privlačenje kupaca do Vašeg poslovnog objekta.
Nakon isprobavanja vaših proizvoda, potrebno je da nastavite da ih što više približavate sebi i svojoj ponudi.
U reklami ostavite vaše podatke i adrese na kojima vas mogu pronaći.
Na ovaj način, ostvarićete direktan kontakt sa svojim potrošačem i od njega saznati informacije koje će biti korisni za poboljšanje načina poslovanja i dalji progres.
———–PRIMER———–
Reklama kompanije Lepota upućuje potencijalne potrošače, ali i verne kupce, u njihove maloprodajne radnje.
Posetioci razgledaju paletu proizvoda i daju primedbe, sugestije i pohvale.
Zaposleni ih pažljivo slušaju i koriste njihove reči da bi još više napredovali u svojoj delatnosti i da bi što bolje usavršili proizvode.
Kreiranje marketinške strategije
Ciljna publika je postala veoma specijalizovana i segmentirana. Bez obzira čime se bavite vi i vaša kompanija, morate razumeti zahteve potencijalnih potrošača.
Potrebno je da proučite i šta vaši konkurenti nude da bi znali da pokažete kako su proizvodi ili usluge koje plasirate na tržište bolje od njihovih.
Analizirajte jačinu, slabosti, mogućnosti i pretnje vašoj firmi. Nakon toga, razvijte jednostavan profil potencijalnog kupca.
Opišite ga pomoću demografskih podataka i ličnih interesovanja.
Zapitajte se: Da li su naši korisnici konzervativni ili inovativni? Da li su lideri ili sledbenici? Introvertni ili ekstrovertni?
Ovo će biti od ogromnog značaja kod kreiranja proizvoda i usluga i njihovo predstavljanje kroz reklamu, jer ćete znati šta tačno ljudi žele od vas.
Sastavite listu ciljeva koje želite da postignete putem marketinga u periodu od npr. godinu dana. Detaljno razradite taktike i koristite ih da bi postigli svoje ciljeve.
Kombinujte više tipova reklama za bolji učinak.
Posebno obratite pažnju na medije gde vaša ciljna publika najviše traga za informacijama.
Isplanirajte budžet samo za reklamiranje i mudro ga koristite.
Gde se reklamirati?
Odgovor na ovo pitanje zavisi od vaših ciljeva, budžeta, mušterija i delatnosti kojom se bavite.
Neka moguća rešenja su: novine, radio, televizija, društvene mreže, e-mail, liftovi stambenih i poslovnih zgrada…
Svaka od njih ima svoje vrline i mane, a neke se mogu savršeno prilagoditi svakom tipu poslovanja.
Recimo, putem lokalnih dnevnih novina možete se obratiti ljudima koji žive u blizini vaše kompanije i njenih poslovnica, ali je često taj tip reklame skuplji od digitalnih tipova marketinga.
Reklamiranje putem radija može biti kreativno i ostati dugo u memoriji slušalaca, ali može biti skuplje u udarnim satima slušanja (vreme vožnje u automobilu kad potencijalne mušterije idu na posao ili se vraćaju kući).
TV marketing je obično primećen od strane kupaca na nivou čitave jedne države, ali udarni sati reklamiranja su neretko skuplji i od termina na radio stanicama.
Kao univerzalno mesto za reklamu je definitivno lift i tu ćete najbolje privući pažnju svakog ko se nađe unutar njega – i to za malo novca.
Planiranje budžeta
Kod ovog koraka, preduzetnici se obično pitaju koliko bi trebalo novca potrošiti da bi se reklama isplatila i da bi se privukli kupci.
Ako uopšte želite da izgradite bazu potrošača, ne treba da shvatate reklamu kao trošak.
Da bi bili primećeni, morate dati određenu sumu novca.
Iskoristite je za dugoročno reklamiranje putem jedne ili više metoda. Ulaganje uskladite sa marketing planom.
Detaljno pratite plan i raspodelu novca iz budžeta, a takođe pripremajte izveštaje, kojima ćete na kraju perioda sumirati rezultate.
Kako pozicionirati reklamu?
Isto pitanje se svakodnevno postavlja “Kako se reklamirati” – koji je najbolji način da predstavim svoj proizvod ili uslugu?
Reklamu u vidu postera ili bilborda, ali i one na internetu, treba postaviti tako da ih jednostavno nije moguće ignorisati.
Mora biti sposobna za pridobijanje novih potrošača, ali isto tako da ne bude zamorna i napadna.
Agresivno reklamiranje može samo odbiti potencijalne klijente.
Treba biti uočljiv, ali tako da se ljudi zainteresuju i da požele da saznaju više o proizvodima ili uslugama koje se promovišu.
Odaberite lokacije gde je najveća koncentracija vaših potrošača.
Služite se primamljivim slikama, sa malo teksta, koji pruža jasnu poruku. Ponudite realnu uslugu, odnosno realni proizvod, jer kupci cene iskrenost.
Najbolji način za reklamiranje firme ili proizvoda neke kompanije zasigurno jeste oglašavanje u liftovima stambenih zgrada.
Efikasna direktna reklama je nekada predstavljala podelu flajera, a danas je tu ulogu preuzelo oglašavanje u liftovima.
Nema boljeg načina da se obratite kupcima, a razloga ima zaista mnogo.
Šta čini reklamiranje u liftu tako posebnim u odnosu na druge metode?
Svi stanari koji koriste lift, svakodnevno (u proseku 4 puta dnevno) gledaju vašu reklamu.
Lift je zatvoren prostor i boravak u njemu može biti dosadan, čak iako traje minut, dva.
Ljudi koji putuju liftom traže nešto što će to vreme skratiti, odnosno neki vid razonode. Tad nastupate Vi i Vaša kompanija.
U tim momentima, niko u liftu neće ignorisati vaš promo poster.
Reklama u liftu se ne može utišati, ugasiti, niti skloniti. Jednostavno se svojevoljno konzumira od strane potrošača.
Podsvesni doživljaj reklame beleži daleko bolji efekat od reklama koje se nevoljno nameću.
Lift reklama ne može završiti kao neželjena pošta, ona ima svoju jedinstvenu i savršenu poziciju – u liftu, odmah do kontrolne table!
Pozicionirana je tako da se vidi tokom celog boravka u liftu.
Biraju se zgrade koje imaju najgušći saobraćaj, tako da sigurno vaša ponuda neće ostati neprimećena.
Mnoge su prednosti lift reklamiranja, ali zasigurno su najbolji pokazatelji efikasnosti lift reklame brojni korisnici usluga.
Putem reklamiranja u liftovima, svako preduzeće, i veće i manje, doživelo je bolje pozicioniranje na tržištu, veću zaintetresovanost potrošača i rast profita.
Svako ko je reklamirao svoje proizvode i usluge u liftovima stambenih zgrada, stekao je samo pozitivne utiske i smatra da je to najbolja marketing investicija.
ŠTA KAŽU BROJKE?
500 LJUDI prolazi kroz visoke zgrade svaki dan.
Visokogradnja podrazumeva veliku koncentraciju stanara na jednom mestu.
Da bi došli do najviših spratova, ljudi se radije odlučuju za putovanje liftom nego stepenicama.
Tako brže dođu do željenog dela zgrade, bez velikog fizičkog napora i gubitka dragocenog vremena.
4 PUTA svaki stanovnik stambene zgrade koristi lift tokom jednog dana.
Kao što smo ustanovili, lakše je putovati liftom do najviših spratova zgrade i nazad do prizemlja, nego koristiti lift.
To može biti zbog odlaska na posao, do prodavnice, do grada, u goste…
2 POSETIOCA u proseku imaju stanari svake nedelje.
Pod posetiocima se smatraju rodbina, prijatelji, kolege itd. Oni takođe, kao i stanari, koriste liftove za brz odlazak do željenog sprata.
I oni takođe uočavaju reklame i usvajaju njihov sadržaj, baš kao i stanari što ga svaki dan koriste.
85% POVOLJNIH KOMENTARA se javljaju prilikom posmatranja reklame u liftu.
Ljudi su svesni kakav efekat ima ovakav vid reklamiranja i imaju pozitivan utisak o njoj.
Veoma rado ih komentarišu, a često prenose dobijene informacije drugim ljudima iz okruženja.
Ono što ih najviše privuče jeste dizajn ili neka upečatljiva poruka na posteru.
82% OSOBA smatra da su reklame u liftovima zanimljive za čitanje.
Za vreme vožnje liftom, kupci svu pažnju usmeravaju ka sadržaju koji im se prezentuje unutar njega.
Tako skraćuju vreme putovanja, ali i uočavaju neke nove proizvode ili usluge koje su im neophodne.
Prave beleške, memorišu broj telefona i, generalno, pamte tekst koji opisuje ono šta je predmet reklame.
Kako se reklamirati u liftu i postići najbolji efekat na potencijalne kupce?
Izborom reklamiranja u liftovima u određenom vremenskom periodu, vašu ponudu ste ograničili na određeni vremenski rok. Kad istekne rok, a niste ga produžili, reklama se uklanja iz lifta.
Ako je poster stajao relativno kratko, reklama se brzo zaboravlja.
U našoj ponudi je oglašavanje u liftovima koje traje najmanje dva meseca.
Birate period godine po želji i za to vreme će biti izložena vaša reklama.
Mi vam preporučujemo da taj period produžite, da bi vas kupci bolje upamtili i da bi se njihov broj što više uvećao.
Osim što marketing u liftovima delimo na periode u godini od po dva meseca, definisali smo i Okruge, kao jedinstvene teritorije na području našeg glavnog grada Beograda u kojem poslujemo.
Okrug predstavlja skup 50 zgrada grupisanih na jednom delu grada, koji teritorijalno pripadaju određenoj beogradskoj opštini.
Što više Okruga rezervišete, veća je verovatnoća da ćete biti primećeni onako kako želite.
Proširićete delatnost van opštine u kojoj se nalazite i profitirati u svom poslu mnogo više nego kad se bazirate samo na Okrugu kojem pripadate.
Izborom reklamiranja na jednom od Okruga i oglašavanjem u određenom dvomesečnom periodu, vaša ponuda nije dobila pun efekat reklame.
Odabir većeg broja Okruga i dugoročna rezervacija mesta u liftovima zgrada koji se nalaze na tim teritorijama znači da će vaš glas daleko da se čuje, a poruka će biti dobro upamćena.
Iz tog razloga, preporučujemo vam godišnju reklamu u liftovima kao vaš najbolji i najprofitabilniji izvor.
Kako se reklamirati 6 MESECI GRATIS / Godišnja reklama u litovima
Jedna godina je prilično dug period, a sasvim dovoljan da vas potencijalni kupci dobro upoznaju i upamte.
Reklamiranjem tokom cele godine vaša reklama će se u kontinuitetu nalaziti u liftovima najviših stambenih zgrada na unapred definisanim lokacijama.
Na taj način, vaša firma stvara jednu vrstu prepoznatljivosti kod stanara i oni se lakše odlučuju za reakciju.
Oni se svakodnevno sreću sa vašim posterom i odlučni su da se upoznaju sa vašom ponudom.
Opšte je poznato da se lakše odlučujemo za saradnju sa firmama kojima verujemo.
Kontinuitet i prepoznatljivost firme posledično rezultuju osećajem poverenja koje ona stvara kod stanara.
Čim ste godinu dana prisutni u njihovom stambenom objektu, u nekom trenutku postajete deo njihovog života i njihova potreba ili želja.
Godišnja reklama zbog toga svakako predstavlja najbolji izbor reklamiranja firme ili proizvoda neke kompanije.
Planirajte vaše godišnje marketinške aktivnosti i ostvarite 6 meseci GRATIS oglašavanja u liftovima.
Zaključivanjem godišnjeg ugovora o poslovnoj saradnji obezbeđena vam je i GRATIS GODIŠNJA REGISTRACIJA na portalu NAVEDIME.rs.
Zar ne zvuči primamljivo?
Shvatićete da je ovo najbolja marketinška investicija u vašem dosadašnjem radu.
Kako se reklamirati na pravi način i biti primećen?
Neka lift bude primarno mesto za vašu reklamu.
Ne morate da odustanete od standardnih načina reklamiranja, isprobajte nešto novo i idite u korak sa vremenom.
Novac iz budžeta za marketing iskoristite pametno.
Neka vaša reklama osvane u liftovima stambenih zgrada u bilo kom delu Beograda.
Ljudi će vas brzo primetiti i zainteresovaće se baš za vaše usluge ili proizvode.
Budite konstantno ili povremeno prisutni u njihovoj blizini tokom cele godine, stvorićete osećaj prepoznatljivosti i poverenja, a njihov izbor postaćete upravo vi.
Kontaktirajte nas i rezervišite svoj termin i Okrug i uverite se u efekat reklamiranja u liftovima.
Veliki broj potpisanih godišnjih ugovora o poslovnoj saradnji garancija su zadovoljstva naših klijenata – postanite i VI jedan od njih.
LIFT OGLASI – garancija gledanosti
Kako se reklamirati je pitanje sa kojim se budi i leže svako ko ima privatni posao. Moje razmišljanje je konstantno usmereno na pronalaženje načina za promociju i prodaju proizvoda. U najvećem delu moje reklamiranje podrazumeva internet reklamu koja vodi do mesta gde potencijalni kupac može završiti kupovinu i obezbediti sebi jedan od mojih proizvoda. :)
U potpunosti sam saglasan sa tobom, pitanje načina reklamiranja i svakako večna dilema svih koji razmišljaju o poboljšanju prodaje. Za određene delatnosti internet reklama je svakako mesto gde mogu da segmentiraju, a ujedno pogode veliku cilljnu grupu potrošača, dok su neke druge delatnosti opredeljene da drugačiju pristup…
Ako razmišljate o direktnom, a lokalnom oglašavanju – LIFT OGLASI su se pokazali kao odličan način da dođete do novih klijenata.
Pozdrav