Promocija poslovanja je izazov i za mala i za velika preduzeća, bez obzira da li tek počinjete ili ste u poslu već godinama.
Klasične metode sve manje i manje privlače potrošače, pa je neophodno da vaš pristup bude i uverljiv i jedinstven u isto vreme.
Oglašavanje je od suštinskog značaja za svakog ko želi da stvori jedinstven ili zadrži postojeći brend.
Možda ćete se kao vlasnik firme osetiti nemoćno u nekom trenutku, smatrajući da vas ne primećuje dovoljno ljudi.
Želite da ojačate svoju poziciju na tržištu, a možda niste u mogućnosti da uložite previše.
Ako ste tek osnovali preduzeće, onda vas tek čeka mukotrpna borba za zaradu, zar ne?
Naravno, nije sve tako strašno kao što izgleda na prvi pogled.
Ponekad treba biti domišljat i kreativan da bi smislili pravu reklamu za vašu kompaniju, a u današnje vreme treba iskoristiti sva dostupna sredstva da bi bili primećeni i prepoznatljivi svima.
Pokušavate da se izborite sa jakim konkurentima?
Pokrećete posao sa malo sredstava?
Dajemo vam nekoliko ideja za reklamiranje koje neće preterano opteretiti vaš budžet, a istovremeno će vam osigurati reputaciju na tržištu prepunom kompanija koje se bavi istom delatnošću kao i vi.
Odaberite jednu ili više metoda pomoću kojih ćete se predstaviti svima i pokazati da ste jedinstveni, kvalitetni i profesionalni.
Oficijelni web sajt kao prva ideja za rekamiranje vaše delatnosti
Prisustvo na internetu omogućiće vašoj firmi da bude primećena od strane velikog broja ljudi.
Vaš sajt može biti dobro iskorišćen da ostvari mnoge reklamne strategije, a i da vam pomogne da vaš biznis neprestano raste i razvija se.
Putem web sajta, možete prodavati robu i usluge online.
Potencijalni klijenti će vam se približiti iz topline svog doma, direktno iz fotelje ili sa kauča.
Upoznaće delatnost kojom se bavite, pregledati vašu ponudu po kategorijama i čitati članke sa vašeg bloga.
Veoma je važno da sajt bude pregledan i kvalitetno urađen.
Web stranica sa vašom ponudom je dostupna svim posetiocima non-stop. 24h dnevno, 7 dana u nedelji i 365 dana u godini.
Zamislite da želite da odete do prodavnice i da vam nešto hitno treba iz nje.
Uložili ste sav napor potreban za dolazak do lokala, ali kad stignete, prodavnica je zatvorena. Svako će u toj situaciji biti nervozan i besan.
Internet prodaja nema određeno radno vreme kao fizička prodavnica, što kupcima daje mogućnost da poruče robu ili rezervišu uslugu čak i u 2 sata nakon ponoći.
Izgradnjom originalne web stranice potrošačima šaljete jedinstvenu poruku, koja ima za cilj da objasni zašto oni treba da veruju baš vama i zašto da izaberu baš vas.
SEO optimizacija kao način reklamiranja
U današnjem digitalnom dobu, SEO (Search Engine Optimization) optimizacija postala je esencijalni deo svake uspešne marketinške strategije. SEO optimizacija je proces kojim se poboljšava vidljivost veb stranice na pretraživačima poput Google-a, Bing-a i Yahoo-a. Kroz pravilno korišćenje SEO tehnika, brendovi mogu privući veći broj ciljnih posetilaca, poboljšati konverzije i ostvariti bolje rezultate u digitalnom prostoru.
Jedan od glavnih ciljeva SEO optimizacije je da se postigne visoko rangiranje na pretraživačima za relevantne ključne reči. Kada korisnici pretražuju određenu temu ili proizvod, oni često pregledaju samo prvih nekoliko rezultata na pretraživaču. Stoga, biti među tim vrhunskim rezultatima je ključno za privlačenje organičkog saobraćaja ka veb stranici.
SEO optimizacija takođe pruža mogućnost lokalnog reklamiranja. Kroz geografsko ciljanje i optimizaciju podataka o poslovnim lokacijama, brendovi mogu privući lokalnu publiku i poboljšati vidljivost svog biznisa u svojoj zajednici. Ovo je posebno važno za mala i srednja preduzeća koja se uglavnom oslanjaju na lokalnu potrošnju.
SEO optimizacija sajta ima ključnu ulogu u reklamiranju i promociji brenda u digitalnom prostoru. Kroz pravilno korišćenje SEO tehnika, brendovi mogu poboljšati vidljivost, privući ciljnu publiku i ostvariti bolje rezultate u pretrazi. Stalno praćenje performansi i optimizacija strategije su ključni elementi za dugoročni uspeh. U kombinaciji sa drugim marketinškim kanalima, SEO optimizacija postaje moćan alat za reklamiranje i širenje brenda.
Društvene mreže kao savršeno mesto za reklamiranje
Facebook, Instagram i Google + više nisu mesta gde se samo dopisujete sa poznatim i nepoznatim licima, postavljate slike i delite omiljene muzičke spotove.
Društvene mreže su donele potpuno novu viziju predstavljanja brenda i interakcije sa brendom.
Fokusirajte se direktno na masu kupaca, umesto na proizvod. Saznajte kakve su njihove potrebe i interesovanja, da bi uopšte mogli da prodate ono što im nudite.
Otvarajte teme za diskusiju i budite aktivan učesnik. Trudite se da u najkraćem vremenskom roku odgovorite na komentare pratilaca i privatne poruke.
Današnji potrošači nisu pasivni i žele da se njihov glas čuje.
Reklamiranje na Facebook-u je jedno od najjeftinijih i istovremeno najefektivnijih ideja za reklamiranje jedne firme i njene ponude.
Prema istraživanju, potrebno je da uložite makar 3 evra da bi privukli 1000 ljudi. Što je najbitnije, to su ljudi koja su vaša ciljna grupa.
Stimulacija pratilaca putem kvalitetnih postova je ključna stavka kod društvenih mreža. Putem njih, obavestite ih o aktuelnoj ponudi, popustima, događajima i slično.
Tekstovi moraju biti kratki i jasni, a slike i video klipovi koji ih prate da budu maštoviti i atraktivni.
Alati koji pokazuju statistiku pregleda, poseta, komentara i slično su čisto zlato i pružiće vam uvid u ono što ste zaista uradili i šta tek treba da radite.
Sve u realnom vremenu, za malu količinu novca.
Vizit karta kao dokaz profesionalnosti
Vizit kartice su jedna od jednostavnih primenjivih ideja za reklamiranje koju digitalni mediji sigurno još dugo neće moći da zamene.
Svo vreme treba da ih nosite uz sebe u dovoljnim količinama i da ih dajete zainteresovanima.
S obzirom da se u bilo kom trenutku možete sresti sa pripadnicima vaše ciljne grupe i stvoriti potencijalni kontakt, ‘’naoružajte se’’ vizit karticama i nikad nećete propustiti dragocenu priliku da krenete sa izgradnjom vredne poslovne veze.
Započinjanje razgovora, konsultacije ili saradnje oči u oči je direktno građenje odnosa sa potencijalnim konzumentima vaših proizvoda i usluga.
Ako im na kraju date svoju vizit karticu, ona će im služiti da ih podseti na vas i pokazaće im gde treeba da potraže dodatnu pomoć.
Zato, svaka vizit karta treba da sadrži sve potrebne kontakt podatke predstavnika kompanije koji može svim radoznalim licima da se obrati u svakom trenutku.
Svaka vizit karta treba da sadrži ime predstavnika, tačnu adresu firme ili poslovnice, broj telefona i e-mail adresa.
Naravno, nije sve u podacima, jer klijenti itekako obraćaju pažnju na detalje koji grade sliku o vama.
Jedno je pružiti parče papira sa ručno ispisanim podacima, a nešto sasvim drugačije uručiti kvalitetno dizajniranu karticu koja na sebi ima logo firme i moto koji je prati.
To je još jedan pokazatelj vaše profesionalnosti, koji je itekako bitan.
E-MAIL marketing može biti dobra ideja za reklamiranje
Elektronska pošta je danas veoma čest vid komunikacije i svako od nas ima svoju e-mail adresu pomoću koje prima i šalje poruke.
E-mail marketing karakterišu ekonomičnost i jednostavnost korišćenja.
Ovaj tip marketinga se odnosi na elektronske poruke koje kompanija šalje budućim ili postojećim klijentima. To su uglavnom reklame i najave novih proizvoda ili usluga i važna obaveštenja.
Njihova forma mora biti takva da sadržaj bude čitljiv i vizuelno prijatan za oko.
Uz e-mail poruke možete slati i neke dodatke, poput e-knjiga, kataloga, vodiča, prezentacija itd. Ovi prilozi će primaocima mnogo značiti i pružiti im veliku količinu neophodnih infomacija vezanih za delatnost kojom se bavite i spektar vaše ponude.
E-mail kampanje je veoma lako testirati, a i praćenje njihovog učinka je jednostavno.
Neophodno je da formirate mailing listu baziranu na ciljnim grupama ili relevantnim tržišnim segmentima.
Primaoce podelite u zasebne kategorije, koje se mogu odnositi na navike potrošača, vrstu usluge ili proizvoda koja se nudi, kao i ono što vaši saradnici traže od vaše kompanije.
Stvorićete čvrstu vezu sa klijentima i u velikoj meri ćete olakšati poslovanje.
Promotivni članak
Želite li da potencijalnim klijentima prikažete sebe kroz interesantan i kvalitetno napisan tekst?
Članci su odlična ideja za reklamiranje, koja takođe ne zahteva veliko ulaganje, a može sa lakoćom ubediti čitaoce da isprobaju vaše proizvode i usluge.
Osmislite naslov koji će zainteresovati svakog da pročita članak. Predstavite se na originalan način. Ispričajte kratku priču o samoj firmi.
Kroz tekst je neophodno provući i neke statističke podatke, da bi ljudi imali realnu predstavu o tome čime se bavite i na koji način i kako to dolazi do klijenata.
Unošenje emocija kroz tekst garantovaće moćan odgovor i pomoći će potencijalnim saradnicima da se pronađu u onome što im se prodaje.
Poenta jednog takvog teksta jeste da objasni zašto osoba koja ga čita treba da odabere baš vas i po čemu se vi ističete u moru konkurencije.
Ljudima je najvažniji odgovor na pitanje: ’’Kako možete moj život da učinite boljim i lakšim?’’
Ako im adekvatno objasnite razlog, steći ćete poštovanje i ugled koji zaslužujete.
Ovako ćete sigurno obezbediti izgrađen brend na tržištu i konstantan rast profita.
Ohrabrite one koji čitaju da vas kontaktiraju za detalje i za saradnju.
Pozovite ih na akciju i dodatno motivišite (npr. Ako se javite ove nedelje na ovaj telefonski broj, uz kupljeni trosed dobijate gratis tabure.).
YOUTUBE reklama kao još jedna od ideja za reklamiranje
Veoma je važno da korišćenje YouTube platforme uvrstite u vašu marketing strategiju, jer ovaj sajt svakodnevno posećuju milioni ljudi.
Prema istraživanjima, više od šest milijardi sati video materijala se na ovom sajtu pogleda svakog meseca.
Generalno, reklamiranje na internetu, putem YouTube-a ima potencijal da privuče najveći procenat ljudske populacije sa mrežnom ili wi fi konekcijom.
Sve ovo zvuči dovoljno privlačno da svoju kompaniju uključite u ovakav tip marketinga.
YouTube reklamiranje je izuzetno ekonomično i pristup sajtu je veoma lak.
Postoji više načina za reklamiranje preko YouTube-a.
Video klipovi (Video Ads) treba da budu kratki, privlačni i jasni. Samo tako ćete doći do klijenata na autentičan način.
Vaš promo video će biti pušten za vreme nekog drugog videa ili neposredno pre početka istog.
Takođe, reklama može biti prikazana i u pretrazi video klipova.
Pojavljivanje reklame zavisi od ključnih reči koje posetioci sajta kucaju u polje za pretragu i države u kojoj žive.
Možete izabrati da li želite da se klip prikaže na desktop računarima ili mobilnim telefonima, a čak možete odrediti i doba dana kada će se ona pojavljivati.
Gledaoci imaju priliku da ostavljaju komentare na stranici gde se reklama pušta, a odgovaranjem na njih ostvarićete vid interakcije od velikog značaja.
Kontakt putem telefona
Jedan skroman telefonski poziv može da učini mnogo toga. Ako se iskoristi na pametan način, može biti neprocenjiv marketinški alat za bilo koju kompaniju.
Svaki poziv se fokusira na jednu osobu iz ciljne grupe i toj osobi se svo vreme posvećuje maksimalna pažnja.
I operater poziva i primalac su spremni za angažovanje.
Kroz prijateljski i opušten razgovor gradite status ozbiljne firme kojoj je prioritet zadovoljstvo kupca.
Ako se ljudima preko telefona obratite strogo i uz pritisak, velika je šansa da će druga strana prekinuti poziv i imati o vama negativno mišljenje.
Ako nudite proizvod i uslugu, vaše predstavljanje zahteva detaljno objašnjenje primene i korišćenja istih.
Složena ideja ili tehnički koncept su baš zbog toga najbolji za predstavljanje preko telefona, a tako će operater strpljivo i jasno objasniti primaocu poziva o čemu se zapravo radi i šta se nudi.
Kao veoma pozitivna strana telefonskog poziva jeste što, za razliku od nekih drugih metoda i ideja za reklamiranja, odmah dobijate reakciju potencijalnog korisnika vaših proizvoda ili usluga.
Veoma je važno i da se odmah ponudite za dalju pomoć i da naglasite da se spremni da odgovorite na sva pitanja, ali i da prihvatite sve sugestije.
Svaki komentar upućen od strane primalaca poziva može biti značajan za poboljšanje poslovanja vaše firme.
Promotivni proizvodi
Prebacite reklamnu kampanju u domove i kancelarije postojećih i potencijalnih kupaca.
Razni predmeti koji na sebi imaju štampan logo vaše kompanije će mnoge zainteresovati da saznaju čime se bavite, kako i zašto.
Ako date poklon nekom pripadniku ciljne grupe, dokazano je da će uvek izabrati vas umesto konkurenta od kojeg nije dobio ništa.
Smatraće da ste mu lojalni i da ga cenite kao kupca, pa će vam on vrlo rado uzvratiti poštovanje.
Istraživanja pokazuju i da će se na sajmovima ljudi više zadržavati kod štandova gde se dele besplatni poklončići i reklamni uzorci.
Davanje nekog malog znaka pažnje je odličan način za pokretanje razgovora, koji često može dovesti do prodaje ponuđenog proizvoda ili usluga.
Veoma često, potrošači postaju verni fanovi brenda.
Npr. osoba dobije hemijsku olovku sa imenom brenda čiji je redovan potrošač. Drugi ljudi oko njega primećuju to i dobijaju želju da se informišu o poslovanju kompanije koja je razvila brend.
Tako se ciljna grupa potrošača neprestano širi, a kao rezultat dobijate verne i zadovoljne saradnike i rast profita.
Cilj promotivnih poklona, bez obzira na njegovu vrednost i funkcionalnost, jeste da privuče i zadrži klijente, a činjenica je da su ljudi uvek zahvalni kad nešto dobiju potpuno besplatno i uvek će to ceniti.
Poklon kartice
I ovo je odlična motivacija za svakoga da isproba sve što nudite.
Ovakve kartice se najčešće koriste za rođendan, venčanje, ali i kao nagrada zaposlenima.
One uglavnom funkcionišu kao prepaid vaučeri i potrebno ih je zaštititi od neolašćenog kopiranja.
Njihovo korišćenje je veoma lako. Kada osoba dobije poklon karticu, ima želju da je što pre iskoristi.
Kao primer navodimo karticu za kupovinu dečijih igračaka u vrednosti od 2000 dinara.
Smatra se da će dva od tri kupca potrošiti više od 40% od iznosa na kartici čim dođu kod vas da je iskoriste.
Roditelji koji dođu sa karticom i primete širok asortiman igračaka koji nudite i povoljne cene, verovatno će poželeti da doplate da bi uzeli još nešto za svoje dete.
Možete organizovati i akciju podele kartica klijentima koji vam putem preporuke budu doveli najviše kupaca.
Nagradićete ih, a vama će se konstantno širiti mreža potrošača.
Personalizujte poklon kartice i odaberite atraktivan dizajn za pakovanje, da bi ostavili što bolji utisak i da sve izgleda profesionalno.
Kartice se obično koriste odjednom, ali možete odrediti da budu upotrebljive u više navrata.
Mogu imati svoj rok trajanja, a moguće je i dopuniti ih.
Svaka dopuna produžava trajanje kartice.
Vozila sa imenom i simbolom kompanije
Zaključili smo da je stvaranje prvog utiska veoma važno, pa kao mlada firma ili već dobro poznata kompanija treba da isprobate i ovakav način reklamiranja.
Ako nudite usluge ili proizvode ‘’od vrata do vrata’’, nemojte zanemariti ovu ideju za reklamiranje.
Radi se o štampi na karoseriji koja bi trebala da prikaže vaš logo, naziv kompanije, zanimljiv slogan, a i kontakt podatke.
Birajte vozila jarkih boja, da bi bila što uočljivija i da se što više ističu među ostalim četvorotočkašima.
Beli automobil sa reklamnim tekstom na sebi sigurno neće biti primećen kao žuti ili crveni.
Slike i tekst će godinama stajati na vozilu, tako da ćete dobiti dug vremenski period za promociju, a za to ćete platiti samo jednom.
Čak i ako ste novi u svom poslu, ovo je odličan način da budete primećeni.
Ovakva reklama nije agresivna, već pokazuje jednu stabilnu i uspešnu firmu.
Deluje lokalno, odnosno isključivo na terenu gde se krećete vozilom sa reklamom.
Sve zavisi koliko dugo vozite dnevno i koliko daleko idete. Potencijalni klijenti su svuda oko vas i što više vozite, više ljudi će vas primetiti.
Nekima koji shvate da postojite ćete možda biti potrebni i pre nego što uopšte obratite pažnju, dobićete nove saradnike.
Reklama u liftu – najbolji način direktnog oglašavanja
Kao što ste primetili, postoje mnogi načini da reklamirate ono što prodajete, ali nijedan od njih nije toliko direktan i privlačan kao oglašavanje u liftovima stambenih zgrada.
Osobe koje putuju liftom do željenog sprata ili dole do prizemlja imaju višak vremena koji mogu da utroše na koristan način.
To mogu učiniti upravo tumačenjem vašeg reklamnog postera koji se nalazi na unutrašnjem zidu lifta.
Smatra se da će osoba u liftu proučavati postavljenu reklamu i proseku oko 30 sekundi, što je dovoljno da se shvati poruka koju kompanija šalje njoj kao potencijalnom kupcu.
Najčešće će ta ista osoba više puta putovati istim liftom i više puta ugledati istu reklamu.
Putovanje od sprata do sprata će trajati kraće kad ljudi imaju nešto da ih zabavi, a u većini slučajeva će poželeti da znaju više.
Potražiće vas i poželeće da kupe vaš proizvod ili uslugu. Čak i ako vas ne posete, razglasiće drugima informaciju da postojite.
Marketing u liftovima je upravo zbog svih ovih razloga najisplativiji za ulaganje i doneće vam veću zaradu od svih navedenih ideja.
Odaberite jedan ili više okruga na teritoriji grada Beograda. Vaša reklama će biti postavljena u više od 50 zgrada, a videće je na hiljade potencijalnih klijenata.
Samo za vas nudimo posebne pogodnosti.
Uštedite novac i kvalitetno reklamirajte svoje preduzeće.
Iskoristite neverovatnu ponudu i ostvarite 6 meseci GRATIS oglašavanja u liftovima.
Budite primećeni i prepoznatljivi uz pomoć Lift oglasa.