Kako otvoriti restoran?
Odlučili ste da otvorite restoran?
Dugo ste šef kuhinje, smatrate da vam posao dobro ide i otvaranje ugostiteljskog objekta je vaša želja?
Podstičemo vas da se posvetite ostvarenju svojih snova i otvorite restoran koji ćete voditi sa puno ljubavi, truda i ulaganja. Bilo da vam je uzor određeni restoran nacionalne kuhinje, kineski restoran ili najbolji restoran italijanske kuhinje u Beogradu, sigurno je da će vaš put do uspeha biti izazovan – ali i zanimljiv!
Ako se razmišljate o otvaranju restorana i želite da saznate na šta treba da mislite i šta vam je neohodno za ovaj poduhvat, nastavite da čitate naš tekst i saznajte kako da otvorite restoran!
Pronađite odgovarajući prostor – prva stavka na vašoj listi zadataka
Kada ste rešili da otvorite restoran, izdvojili finansije i osmislili ime, vreme je da odaberete prostor, kako biste imali dovoljno vremena za sve što vas čeka, dok se on renovira.
Pre svega, važno je da odaberete lokaciju koja je na neki način primamljiva, odnosno frekventna i dostupna. Trebalo bi da mislite o bašti, parkingu i enterijeru. Ukoliko niste iskusni u ovom poslu i otvarate vaš prvi restoran, dovoljan vam je manji ili prostor srednje veličine, jer će vam u samom početku veliki prostor biti i veliki trošak.
Za osmišljavanje i dizajn enterijera, najbolje bi bilo da angažujete profesionalca koji će vaše želje pretočiti u realnost, a da pritom kreira funkcionalan prostor koji poseduje sve što jedan restoran treba da sadrži.
Dobavljač hrane igra važnu ulogu u ukusu jela
Hrana, odnosno izbor jela jedan su od glavnih razloga zbog kojih vaš restoran biti posećen. Da biste svoju zamisao pretvorili u delo i zaista kreirali obroke autentičnog ukusa, u kojima će gosti uživati, važno je da uvek imate sveže meso, voće, povrće i druge sastojke neophodne za pripremu jela. Zato na vreme razmislite o dobavljaču, proverite cene i raspitajte se o kvalitetu usluga.
Osoblje – od šefa kuhinje do konobara
Ljubaznost osoblja jedan je od važnih faktora za uspeh poslovanja, posebno kada govorimo o oblasti ugostiteljstva. Ljubazno, uslužno i profesionalno osoblje privući će goste koji će poželeti da se vrate na mesto gde su bili srdačno primljeni i usluženi. Stoga je važno da proces zapošljavanja shvatite ozbiljno, te kreirate tim koji će raditi sa puno elana i truda.
Svaki član tima jednako je važan i zaslužan za određeni deo posla. Ipak, jedan od članova posebno se ističe -šef kuhinje.
Bilo da ste na ovo mesto zaposlili nekoga sa iskustvom ili ste šef kuhinje vi, važno je da se ovom poslu posvetite, pristupite sa puno truda, pažnje i obratite pažnju na detalje. Osim klasičnih, osnovih jela, šef kuhinje treba da raspolaže sa čitavim spektrom recepata i uvek dolazi sa inovacijama po pitanju obroka.
Marketing – neka se čuje za vas
Jedan od ključnih faktora za uspeh jeste marketing. Važno je da što više ljudi čuje za vas i usluge koje pružate.
Stoga bi trebalo da da se ozbiljno posvetite reklamiranju vašeg novootvorenog objekta. Marketing možete sprovesti na više različitih načina. Jedan od njih je štampani materijal poput flajera koji mogu da se podele u blizini lokala. Na taj način ćete sve one koji često prolaze u blizini restorana obavestiti da je on otvoren.
Na flajeru možete istaći najvažnije informacije kao što je radno vreme, jedna ili nekoliko slika prostora, kao i neka od posebnih ponuda na meniju. Za početak možete uvesti i pogodnost da svi koji dođu sa flajerom dobiju popust na porudžbinu.
Osim flajera, odličan način za reklamiranje je putem društvenih mreža koje su gotovo neizostavne u 21. veku i eri interneta. Pre nego što otvorite restoran aktivirajte se na Instagramu, Facebook-u i drugim mrežama koje vam mogu pomoći da razvijete biznis i povećate broj poseta. Redovno postavljajte fotografije, kako iz restorana, tako i one iza kulisa – dok traju radovi, ili iz kuhinje, na kojima je prikazan način pripreme određenog jela ili pića. Budite kreativni i ideje pronađite od drugih uspešnih ugostiteljskih objekata i njihove aktivnosti na mrežama.
Ako marketing i poslovanje želite da podignete na viši nivo, predlažemo vam da angažujete profesionalce koji bi vam kreirali sajt na kome je istaknut vaš meni, karta pića, fotografije i nekoliko reči o restoranu.
Oglašavanje u liftovima – reklamirajte restoran na kreativan način
Još jedan efikasan i odličan način marketinga jeste reklama u liftu.
Reklamiranjem u liftu dolazite do velikog broja ljudi i njihove pažnje za vreme korišćenja lifra. Potrebno je da pažljivo osmislite sadržaj na reklami koja će biti istaknuta u liftu i onima koji je vide istaknete najvažnije informacije.
Kada se posvetite svim segmentima koje smo istakli, na dobrom ste putu da na najbolji način predstavite vaš novi restoran potencijalnim klijentima.
Dobar marketing, predanost poslu, ljubazno, profesionalno i stručno osoblje i kreativnost prilikom kreiranja menija jedan su od najboljih načina da započnete poslovanje vašeg novog restorana. Svaki početak je izazovan, pa i otvaranje restorana. Ipak, kada uložite dovoljno truda, budete uporni i strpljivi – uspeh je više nego izvestan!
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!