poslasticarnica-poslastice-mafini

Kako promovisati mali biznis putem interneta?

Iako bi bilo lepo reći da su dobra ideja i odlučnost da uspete jedino potrebne kako biste konačno pokrenuli svoj mali biznis, preuzimanje preduzetničke uloge ipak najčešće zahteva i određena novčana ulaganja – u materijal, edukaciju ili drugo. 

Međutim, internet oglašavanje može značajno učiniti vašu strategiju promocije efikasnijom, efektnijom, pa samim tim i isplativijom. U nastavku ovog teksta pronađite nekoliko korisnih saveta kako da unapredite vaš mali biznis internet oglašavanjem.

Internet oglašavanje malog biznisa – zašto je reklamiranje putem interneta važno?

U vremenu u kojem se u digitalnom prostoru “kreće” gotovo 5 milijardi ljudi širom sveta, nijedan mali biznis ne bi trebalo da zanemari mogućnosti koje oglašavanje putem interneta nudi. Na internetu možete pronaći baš sve – od ručno izrađenog nameštaja do ukusne torte koje možete poručiti online tako da je svežu dočekate na kućnoj adresi. 

Zato, ukoliko ste ikada maštali o tome da svoj hobi – bilo da je to spremanje hrane na kreativan način, izrada ukrasnih predmeta i nakita ili nešto drugo, pretvorite u izvor zarade ili da unapredite svoj mali lokalni biznis proširivanjem poslovanja na okolne gradove – danas dostupna tehnologija to čini nikad lakšim. 

Vođenje malog biznisa – kako oglašavanjem putem interneta unaprediti poslovanje?

Svaka radnja koju jedan korisnik interneta izvrši prilikom upotrebe, za njih ostavlja takozvani digitalni trag. U pitanju je veliki broj podataka kojima se mogu pretpostaviti korisnikove buduće namere. 

Istraživanjem tržišta možete na pravi način upoznati vašu ciljnu grupu i zaista razumeti njihove potrebe, te sa istima uskladiti način na koji komunicirate sa njima i “vodite ih” kroz potrošački ciklus.

Upravo to je osnovna prednost internet oglašavanja, jer vam kao vlasniku malog bizisa omogućava da direktno komunicirate sa “publikom” koja već pokazuje indikatore da je zainteresovana za vaš proizvod ili uslugu.

Zato ulaganje u internet oglašavanje “štedi novac”, s obzirom da “jednim potezom” direktno dopirete do vaše ciljne grupe – bez obzira na to gde se pojedinci geografski nalaze.

rucni-rad-manufaktura-pletenje

Poboljšanje poslovanja malog biznisa – kako promovisati biznis putem interneta?

Iako internet oglašavanje ima mnogobrojne prednosti, ponekad može biti zahtevno osmisliti strategiju promocije kojom ćete se izdvojiti od konkurencije u istoj industriji, kao i uvećali prihode.

Kako biste izgradili prepoznatljivi i pouzdani brend od svog malog biznisa, važno je da uložite dovoljno vremena da pažljivo osmisite jasan i merljiv cilj, pa i marketing strategiju u skladu sa njim.

Neke od metoda reklamiranja malih biznisa putem interneta koje ne bi trebalo da “preskočite” su prisustvo na društvenim mrežama, optimizacija sadržaja za pretraživače i kreiranje zvaničnog bloga vašeg malog biznisa.

#1 Promovisanje malog biznisa putem društvenih mreža

Prisustvo na društvenim mrežama je sjajan način da omogućite da se vaši potencijalni korisnici ili kupci povežu sa “pričom” vašeg malog biznisa, kao i da sa postajećima učvrstite odnos i izazovete lojalnost.

Društvene mreže su platforme koje možete iskoristiti kako biste započeli i održali “konverzaciju” za vašom ciljnom grupom i kreirali zajednicu istomišljenika kada je reč o vašem brendu. 

Pri tome je važno da imate u vidu da je kontinuitet u aktivnosti na društvenim mrežama od izuzetnog značaja za postizanje uspeha putem ovog marketinškog kanala.

#2 Pisanje bloga o malom biznisu – zašto je blog važan za razvoj biznisa?

Pisanje blog tekstova koji će govoriti o kvalitetu vašeg proizvoda ili usluge su efektivan način da demonstrirate sopstvenu stručnost u niši poslovanja. Iako je za kreiranje kvalitetnog sadržaja potrebno izdvojiti više vremena, uloženo vreme će vam se višestruko isplatiti.

Tekstovi informativnog karaktera o temama koje bi mogle da zanimaju vašu ciljnu grupu će biti pun pogodak za odabir odgovarajućeg sadržaja na vašim digitalnim kanalima. Blog tekstove je najbolje pisati prema SEO standardima (Search Engine Optimization), o kojima će u nastavku teksta biti više reči.

#3 SEO za mali biznis – kako biti “prvi na Guglu”?

Iako vam se može učiniti kako su društvene mreže dovoljan kanal komunikacije sa kupcima – vaš veb-sajt je mesto koje kontrolišete isključivo vi. Tako vas ne mogu omesti iznenadna ograničenja pravila na društvenim mrežama ili pak “padovi” njihovih sistema.

Kreiranje optimizovanog sadržaja na vašem veb-sajtu – tako da on bude “prvi na Guglu, izuzetno je korisno za razvoj malog biznisa. O SEO metodama možete mnogo izučiti putem interneta ili pak za isto angažvati SEO stručnjaka.

Pokretanje sopstvenog biznisa ima mnogobrojne prednosti. Bilo da se vaš karakter jednostavno ne uklapa u klasične korporativne okvire ili jedinostavno želite da samostalno upravljate izvorom zarade – vođenje malog biznisa nudi mnoge prilike.

Međutim, upravo takvo tržište podrazumeva i jaku konkurenciju sa kojom je potrebno da se “izborite” kako biste se izdvojili i privukli kupce koji će verno pratiti vaše nove biznis ideje i u istima vas podržavati kupovinom.

Kako je internet mesto na kojem možete direktno komunicirati sa vašom ciljnom grupom, jasno je zašto je oglašavanje putem interneta najefikasniji način da izgradite brend i unapredite vaš mali biznis. 

Nadamo se da smo vam ovim tekstom i našim praktičnim savetima pomogli na vašem putu da osmislite idealnu marketing strategiju koja se bazina na oglašavanju potem interneta.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published.