Kako reklamirati domaće brendove

kako reklamirati domace brendove

Srbija ima mnogo kvalitetnih domaćih brendova koji zavređuju pažnju kupaca i publike. Od prehrambenih do tekstilnih proizvoda, domaći proizvođači zaista imaju šta da ponude, a to dokazuje i poverenje građana koji, po statistikama, i dalje najradije kupuju domaće.

Ipak, najbolji domaći brendovi su pored kvalitetnih proizvoda imali i odlične marketinške kampanje, zbog čega je njihova ponuda stigla do šireg auditorijuma koji je imao priliku da je kupi i isproba. Pandemija koronavirusa uticala je na mnogobrojne male brendove da izađu u javnost, odnosno prezentuju svoje proizvode na internetu.

Neki od njih su danas prerasli u već prepoznate brendove, zahvaljujući, pre svega dobroj marketinškoj strategiji. Ukoliko ste i vi u potrazi za idejama kojima biste privukli novu publiku i kupce, na pravom ste mestu! U nastavku teksta saznajte o nekim metodama oglašavanja, koje donose sigurnu vidljivost, a često ne zahtevaju velike izdatke! 

#1 Lift oglasi – odličan način da se ljudi upoznaju sa vašim brendom

Lift oglasi su verovatno jedna od najpotcenjenijih načina oglašavanja, a vrlo su efektna, naročito ukoliko želite da stignete do različitih grupa ljudi i niša. Lift koriste ljudi svih profila i urasta! 

Ukoliko je vaš domaći brend takav da targetira široki auditorijum, kao što bi slučaj bio sa brendom koji prehrambenih proizvoda ili garderobe – lift je odlično mesto da postavite vašu reklamu. Reklama treba da bude vizuelno efektna, tako da privuče pogleda korisnike lifta.

Takođe, ona ne treba da ima previše teksta, budući da, kao što je poznato, vožnja liftom traje kratko. Tekst treba da bude sažet i lako pamtljiv, tako da može da se brzo iščita, ali bude informativan dovoljno da zainteresuje posmatrača. Ključ dobre lift reklame je da razmišljate kao korisnik lifta. Kada vi koristite lift? 

Na putu do posla, kada ste verovatno užurbani, ili onda kada su vam ruke pune vraćajući se iz nabavke. U svim slučajevima pažnja korisnika lifta nije na najvišem nivou, zbog čega će ga vizualni efekat prvo privući, a zanimljiv sadržaj navesti da se zainteresuje i nastavi da čita o vašem brendu. 

#2 Digitalni marketing – neizostavna strategija svakog lokalnog brenda

U digitalnom dobu, digitalni marketing je neizostavan ukoliko želite da promovišete bilo koju vrstu proizvoda. Do pre par godina digitalni marketing vezivao se uglavnom na targetiranje mlađih potrošača, međutim, sve više starijih ljudi koristi društvene mreže i platforme, zbog čega se sada i lokalni brendovi koji targetiraju sve generacije sve više okreću ka digitalnom marketingu.

Instagram je postao već davno mnogo više od društvene mreže. Danas gotovo da nema brenda koji nema profil na ovoj platformi, a svaka treća objava na početnoj strani korisnika je reklama. 

Digitalni marketing, naročito kada su u pitanju društvene mreže nudi i još jednu veliku prednost za lokalne brendove – ovde možete targetirati oglašavanje prema lokaciji vaših potencijalnih kupaca i klijenata, prema njihovom mestu stanovanja, ali i uzrastu, polu, i još brojnim drugim parametrima. 

Na ovaj način, uštedećete i vreme i novac, budući da ćete svoje resurse iskoristiti isključivo na niše koje smatrate ciljnim grupama. Ovakav vid tartetiranja publike najefikasnije je rešenje i obećava višu stopu konverzije.  

#3 Televizijski marketing – provereni metod za široki auditorijum

Iako je uvreženo mišljenje da televiziju gleda sve manji broj ljudi, ovo nije istinito i za našu zemlju. Prema podacima javnog servisa, u Srbiji su građani tokom 2018. godine u proseku proveli 3 sata i 35 minuta dnevno pored malih ekrana. Ono što je zanimljivo jeste da Srbija prednjači u regionu po vremenu provedenih pored televizora. 

Veliki domaći brendovi znaju za ovu činjenicu, zbog čega su i dalje vrlo prisutni na televiziji. Upravo zbog toga, savetujemo vam da ne potcenjujete moć televizije, koja, iznenađujuće, poslednjih godina prema statistikama, privlači i sve veći broj mlađih gledalaca.

#4 Gerila marketing – za novajlije koji žele efekat uz minimalna ulaganja 

Ukoliko pak nemate velike resurse za marketing, i oglašavanje na televiziji vam se čini veliki korak, ili ste lokalni brend u nastajanju, nema razloga da odustanete od nekog vida promocije. Mnoge efektne reklame i oglašavanja nisu imala iza sebe velike marketinške timove, a ostale su upamćene i služe kao primer.

Gerila marketing je upravo takva vrsta marketinške strategije, koja koristi nekonvencionalne pristupe marketinga uz minimalne budžete. Najpoznatiji primer ovakve vrste marketinga jeste promocija filma Veštica iz Blera čiji su tvorci pet diplomaca sa Univerziteta u Floridi. 

Kako bi promovisali svoj film, internetom su proširili izmišljenu legendu o Veštici iz Blera, u blizini šume u kojoj su za to vreme snimali film. Godinu dana kasnije, njihov snimak je pronađen, a danas to predstavlja jedan od kultnih horor filmova, koji je sniman uz minimalni budžet i pomoću jedne kamere.

U gerila marketing strategije, ulaze i kreativni plakati i flajeri, kao i većina uličnog marketinga, koji nekonvencionalno reklamira svoje proizvode i usluge. 

Nema sumnje da će odabir od ponuđenih vidova strategije zavisiti od mnogo faktora – veličine i prepoznatosti vašeg brenda, niše koju on targetira ali i budžet koji želite da potrošite na oglašavanje. 

Ono što je bitno zaključiti, jeste to da najbolja opcija nije uvek ona najočiglednija i najskuplja – ponekad je mnogo bolje investirati vreme u kreativnost. Srećno

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *