Reklamni materijal koji možete videti u tržnim centrima i čemu on služi
Dobro je poznato da reklamni materijal ima veliki značaj u promovisanju brenda i stvaranju svesti o njemu u javnosti.
Međutim, da li je svaki reklamni materijal podjednako dobar i od čega zavisi njegov kvalitet?
Svakodnevno oko sebe srećemo različite vrste reklamnog materijala – neki nam privuku pažnju, a neke zaboravimo već nakon nekoliko trenutaka. Na primer, odlaskom u tržni centar izloženi smo velikom broju različitih reklama kojima se prodavnice u beogradskom tržnom centru koriste, ali ne reagujemo na svaku od njih isto.
Koliko puta vam se desilo da posetite tržni centar kako bi kupili jedan proizvod, a iz njega izađete sa dodatnim, neplaniranim proizvodima?
Veoma često, zar ne?
Verovatno do sada niste ni razmišljali da li je određeni spoljni faktor uzrok toga i koliku ulogu reklamni materijal ima na vaše potrošačke navike.
Nastavite sa čitanjem ovog teksta i saznajte koji je to reklamni materijal koji možete videti pri jednoj poseti tržnom centru, koja im je funkcija i kako deluju na potencijalne kupce.
Prvi kontakt sa kupcima – pri ulasku u tržni centar
Da li ste primetili brojne reklame pri ulasku u tržni centar?
Posebno osmišljeni i dizajnirani da privuku vašu pažnju, oni su tu da budu prvo što vidite kad kročite u prostor tržnog centra i zainteresuju vas za određeni proizvod ili uslugu.
Na primer – mladi ljudi obučeni u uniforme svog brenda koji stoje ispred ulaza u radnju i dele flajere imaju dvostruku ulogu – predstavljaju pokretnu reklamu svog brenda ali vam i istovremeno daju letak na kome stoje dodatne informacije o brendu i proizvodima koje oni nude. Na ovim flajerima uglavnom se nalaze novi proizvodi koji su tek lansirani ili posebne akcije koju brend nudi svojim kupcima – određeni popusti ili pogodnosti pri kupovini.
Ovo je posebno izraženo kod parfimerija. Zbog velikog broja parfema koje se nalaze u njihovoj ponudi, vrlo verovatno nećete ni primetiti da je na tržište izašao novi parfem. E tu dalje nastupa reklama!
Reklamni materijal u vidu izloženog pakovanja parfema i testera koji se deli ispred ulaza u parfimeriju, na kojima možete osetiti miris novog parfema i izloženo, motiviše vas da kupite parfem ukoliko vam se svidi. Sledeći najbolji ishod podele testera je da vi zapamtite miris parfema i sledeći put kada vam bude bio potreban novi parfem, vi se setite baš ovog.
Različit reklamni materijal u izlozima prodavnica
Kao i u svakoj drugoj prodavnici, izlozi prodavnica u tržnim centrima ispunjeni su reklamnim materijalom. On služi da informiše i zainteresuje potencijalne kupce za proizvode koji se u prodavnici nalaze, a krajni cilj im je prodaja što više proizvoda.
Veoma često na izlozima upravo možemo ugledati natpise o aktuelnom sniženju ili pogodnostima kao što su da kupovinom dva artikla dobijete 3, a pri kupovini u pojedinim prodavnicama dobijate dodatni reklamni materijal – katalog sa svim proizvodima u ponudi.
Takođe, mnogi izlozi ispunjeni su displejima na kojima se emituje zanimljiv sadržaj, koji takođe privlače pažnju prolaznika i ističu se od konkurencije.
Upoznavanje kupaca sa brendom vrši se i u liftu tržnog centra
Da li ste obratili pažnju na reklamu u liftovima u tržnom centru?
Ova reklama može biti u vidu postera ili displeja na kom se menja nekoliko različitih reklama u zavisnosti od same politike tržnog centra, ali obe vrste reklame imaju istu ulogu. Na njoj možete videti različite brendove – od brendova odeće, obuće, bele tehnike, pa sve do restorana brze hrane. Zapravo, ovde se može naći reklama bio koje prodavnice koja se u tržnom centru nalazi.
Kako veliki broj ljudi u tržni centar dolazi sopstvenim vozilom i iz garaže liftom ulazi u centar, lift je zapravo prvi kontakt koji posetilac ima sa reklamnim materijalom. Baš zbog ovoga je važno da ta prva reklama koju on vidi bude drugačija, zanimljiva i da se po nečemu ističe od drugih kako bi mu privukla pažnju.
Takođe, pored ljudi koji koriste garažu tržnog centra, lift koriste i oni koji prelaze sa jednog nivoa na drugi – pa je ovo idealna prilika da podsetite ili upoznate veliki broj ljudi sa vašim brendom.
Fotografije koje se koriste kao reklama za restorane brze hrane
Još jedan reklamni materijal koji možete sresti u tržnim centrima su reklame na kojima se nalaze fotografije hrane i njih možete videti uglavnom na poslednjem spratu tržnog centra u delu sa restoranima brze hrane.
Ove fotografije su profesionalno odrađene, u jakim i izraženim bojama i namenjene su da navedu kupce da požele i oni da probaju neki od proizvoda restorana i uživaju u njima nakon vremena provedenog u kupovini. Osim novih proizvoda, ovde se nalaze i proizvodi na akciji i najtraženiji proizvodi.
Pa kada jela na ovim fotografijama tako ukusno izgledaju, nije ni čudo što ste ipak pojeli taj hamburger iako niste planirali, zar ne?
Nadamo se da smo vas ovim tekstom informisali o reklamnom materijalu koji se koristi u tržnim centrima i naveli da sledeći put kada posetite neki od njih obratite pažnju šta se na njima nalazi i uočite uticaj koji on ima na ljude.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!