laptop-gugl-internet-telefon-rokovnik-hemijska

Kako reklamirati zanatsku delatnost?

Zanatske delatnosti su jedne od najstarijih delatnosti koje su značajno doprinele današnjem načinu života. Međutim, ove delatnosti, koje su do skoro bile veoma zastupljene, našle su se pred velikim izazovom.

Industrijski razvoj ugrozio je postojanje mnogih delatnosti, pa one na različite načine moraju da pronađu način da prežive. Jedan od tih načina je reklama.

Kako u današnjem svetu sve funkcioniše po principu reklame, tako je i marketing jedna od najvažnijih stvari na koje zanatlije treba da se fokusiraju kako bi održali i razvili svoj biznis.

U nastavku teksta pročitajte načine na koje sve možete reklamirati svoju delatnost, kako bi dopreli do što većeg broja ljudi i na taj način poboljšali svoje poslovanje.

Internet oglašavanje – različiti načini nastupa na internetu su od velike važnosti

Svesni smo uticaja koji internet i pametni uređaji imaju na naš život, bilo to privatni ili poslovni. Pa tako u poslovnom svetu važi pravilo – ukoliko vas nema online, ne postojite.

Prisutnost na internetu je važna kako bi ljudi lakše došli do vas, upoznali se sa vašom profesijom, uslugama ili proizvodima koje nudite i na osnovu slike koju o sebi koju prezentujete, odlučili se za kupovinu.

Šta prvo učitite kada vam je potreban određen proizvod ili neka usluga kao što je ugradnja parketa, frizer ili restoran?

Pa odete na internet!

Međutim, ono što predstavlja problem na internetu je konkurencija. Veliki broj srodnih kompanija koji nude iste ili slične usluge vašim. Upravo iz ovog razloga važno je kreirati dobru sliku o svom biznisu. Na taj način, povećaćete šansu da se potencijalni kupac ili klijent od velikog broja mogućnosti i opcija odluči baš za vas.

Online prisustvo podrazumeva kreiranje web sajta, ali i redovnu komunikaciju sa svojom ciljnom grupom putem različitih društvenih mreža.

iphone-mobilni-telefon-aplikacije-drustvene-mreze

Kreirajte internet stranicu sa kvalitetnim sadržajem

Svaki ozbiljan biznis poseduje svoj sajt. Dakle, ukoliko već niste – vreme je da ga napravite. A, ukoliko ga već posedujete ali nije kvalitetan, potrebno je da ga unapredite kako vizuelno, tako i adekvatnim sadržajem.

Web stranica je mesto na kome svoje poslovanje, mogućnosti i sposobnosti predstvaljate široj publici. Na njemu je potrebno da se nađu svi podaci koje potencijalne klijente mogu zanimati.

Ovo zavisi od vrste vašeg poslovanja. To mogu biti usluge ili proizvodi koje nudite sa detaljnim opisom svake od njih. Dodajte tome lep i primamljiv dizajn i već ste na pola puta!

SEO – male tajne za postizanje prvih mesta na Google-u

Iako vam se čini da ste sve uradili kako treba, vaš sajt i dalje nema dovoljno poseta, a samim tim ni uticaja na uspešnost poslovanja?

Kada su u pitanju mali biznisi, pravilno izrađen web sajt može biti ono što će ga učiniti veoma uspešnim. Međutim, pitanje je kako to postići.

Osim što sadržaj koji se nalazi na vašem sajtu treba da bude primamljiv i koristan, on treba da bude adekvatno optimizovan. E tu na scenu stupa SEO! 

Postoje veliki broj različitih SEO metoda, koje u kombinaciji dovode do prvih pozicija na Guglu. O ovim metodama možete saznati putem interneta ukoliko ste željni za znanjem ili možete angažovati SEO stručnjaka koji će optimizovati sadržaj umesto vas.

Društvene mreže – kako se adekvatno predstaviti na društvenim mrežama?

Osim internet stranice, potrebni su vam i nalozi na najpoznatijim društvenim mrežama – Fejsbuku i Instagramu. Takođe, ukoliko vaša delatnost to podržava i ukoliko ste dovoljno kreativni i hrabri, možete zakoraćiti i u svet TikToka koji je poslednjih godina postao veoma popularan.

Na svakoj od ove tri mreže publika je drugačija. Dakle, pristup na njima treba biti prilagođen duhu mreže. Ono što je važno jeste da pre samog otvaranja naloga odredite vašu ciljnu grupu. 

Koji je profil ljudi do kojih želite doći? Kako izgleda vaš potencijalni kupac? Koja su njegova interesovanja, kriterijumi i potrebe?

Nakon što ste našli potencijalni problem koji možete da rešite ili potrebu koju možete da zadovoljite, potrebno je da osmislite način na koji ćete dopeti do njih.

Dakle, odredite najbolji pristup i osmislite strategiju. Pod ovim se misli na način komunikacije i interakcije sa publikom, učestalost postavljanja objava, ali i osmišljavanje najboljeg sadržaja koji će zadržati njihovu pažnju.

Izdvojite se od drugih i dajte lični pečat vašem profilu. Osim pukog postavljanja slika vaših radova, budite kreativniji i pokažite publici kako su ti radovi zapravo nastali, jer ljude interesuje šta se dešava “iza zavese”. 

Neka vaše objave budu interaktivne – ostavljajte zanimljive opise na objavama, postavljajte pitanja, kreirajte ankete, bolje upoznajte svoju publiku i podstaknite komunikaciju među ljudima – kako sa vama, tako i između sebe. Upravo ovo je način na koji se gradi vaša mini zajednica  i to baš ona koja će doprineti razvoju vašeg poslovanja.

Nadamo se da su vam naši saveti bili korisni i da ste uvideli važnost reklamiranja za uspeh poslovanja, te da će vaš biznis postati aktivan na internetu i društvenim mrežama