Koji kanali tradicionalnog marketinga su danas aktuelni?
U digitalnom vremenu trendovi se menjaju velikom brzinom, a sve što nije online nazvano je tradicionalnim. Iako ovaj izraz upućuje na nešto zastarelo i van upotrebe, tradicionalni ili klasični marketing je zapravo i dalje veoma aktuelan.
Ako pogledate oko sebe u ovom trenutku, velike su šanse da ćete primetiti makar jedan od njegovih kanala ili načina reklamiranja. Dok se digitalni marketing odvija putem digitalnih medija kao što su sajtovi i socijalne mreže, tradicionalni koristi sve vrste tradicionalnih medija – novine, štampane materijale, televiziju i slično.
Marketinški stručnjaci uglavnom su saglasni u tome da je trenutno najbolja reklamna strategija ona koja kombinuje ove dve vrste marketinga. Zato pročitajte na koje načine se i dalje putem tradicionalnog marketinga uspešno dolazi do potencijalnih korisnika ili kupaca.
Sajmovi i prezentacije
Kada su u pitanju prezentacije različitih proizvoda i usluga koje se odvijaju na sajmovima i sličnim događajima, one privlače pažnju zbog vizuelnog prikaza koji je ljudima prirodno prijemčiv. Svakome je interesantno da dobije širu sliku o nekom proizvodu i da ima priliku da ga uživo isproba, prelista ili sagleda sa svih strana.
U određenim zanimanjima kao što su arhitektura i građevina, makete su još uvek primaran način prezentacije projekta zato što su najzgodnije i daju celoviti prikaz neke građevine. Zato online prodavnica maketa i diorama može biti sjajno mesto da se naruči proizvod koji će dati interaktivni prikaz projekta klijentima. Profesionalno napravljena diorama i maketa će ljudima sigurno privući pažnju, a verovatno im i pomoći u odlučivanju o kupovini.
Štampani materijali, bilbordi i plakati
Novine su medij koji je svojim najvećim delom prešao u digitalnu sferu. Iako i dalje postoje štampana izdanja, digitalna su mnogo čitanija, pa je samim tim i oglašavanje na njima dosta korisnije. Ipak, ukoliko znate da vaša ciljna grupa čita određene novine, to je i dalje odgovarajući kanal za vaše reklamiranje.
Nasuprot štampnim medijima – flajeri, bilbordi, plakati i ostali štampani reklamni materijali i dalje imaju značajnu marketinšku ulogu. Zbog informacija koje su dostupne odmah, bez potrebe za ‘guglanjem’ lakše će se desiti da neko ko je video flajer odluči da, primera radi, pozove piceriju i naruči picu.
Na sličan način funkcionišu i plakati. Ove reklame mogu se postavljati na različita upečatljiva mesta, pa je tako oglašavanje u liftovima jedan od provereno dobrih načina da privučete i zadržite pažnju ljudima. Uz to, ovo je vrsta oglašavanja u kojoj neće postojati mogućnost da konkurencija osobi odvuče pažnju sa vaše reklame.
Tv i radio
Ove dve vrste medija spadaju među najstarije, a njihova popularnost uz različite turbulencije tokom svoje istorije i dalje nije prestala. Veoma je jednostavno objašnjenje koje se iza toga krije. Za razliku od interneta, gde u moru informacija i različitih načina za zabavu treba da izaberete šta vam najviše odgovara, ovi medijski kanali nude instant zabavu.
To nije personalizovana ponuda, međutim do nje je najlakše i najbrže doći. Dovoljan je jedan klik i počinje akcioni film ili novi muzički hit. Osim toga, radio je i dalje glavni način zabave tokom vožnje, a televizor centralni element u gotovo svakoj dnevnoj sobi. Samim tim, oglašavanje na ovim tradicionalnim kanalima svakako neće proći nezapaženo.
Ipak, kao i za prethodne vrste medija, tokom pravljenja marketinške strategije je važno razmotriti koja je vaša ciljna grupa. Na osnovu toga doći ćete i do zaključka o tome da li su ovi kanali reklamiranja potrebni i gde će najveći broj vaših potencijalnih kupaca ili korisnika moći da vas primeti.
Preporuke
Najstarija vrsta reklame svakako je preporučivanje, drugačijeg naziva ‘word of mouth marketing’. Ova vrsta marketinga se odvija preko zadovoljnih korisnika ili ljudi koji imaju određenu reputaciju i njihovo mišljenje se uvažava. Istraživanja (Nielsen) su pokazala kako čak 92% potrošača širom sveta pre bilo kog drugog izvora reklama veruje preporukama svojih prijatelja ili porodice.
Ovo je veoma logičan podatak, s obzirom da svi imamo iskustva sa određenim proizvodom ili uslugom do koje smo došli putem preporuke nekoga kome verujemo. Možemo razmisliti i o primerima oko nas. Recimo, kada određeni restoran planira svoju reklamnu kampanju, nikako ne treba potceniti značaj ličnog kontakta sa potencijalnim gostima, kao što su firme ili stanari u blizini tog restorana.
Preporuke naravno mogu biti i loše. U tom slučaju je teže na njih odgovoriti kanalima tradicionalnih medija. Ipak, kao što biste na internetu morali da uvažite svaki negativan komentar i pripazite na vaš ton prilikom odgovora, tako je važno da se slično postavite i u realnom svetu. Preispitajte zamerke koje ste čuli i u skladu sa njima pokušajte da unapredite vaše poslovanje koliko god je to moguće.
Iako vam se možda čini da je danas više nego ikad teško istaći se među prevelikom konkurencijom i količinom informacija koje nas obasipaju sa svih strana, budite uvereni da će dobro osmišljena kampanja u svakom slučaju biti zapažena.
Prilagoditi se publici, a zadržati kvalitet – trebalo bi da uvek bude vaš cilj, jer će kvalitet na kraju uvek pronaći put do ljudi.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!