Zašto je pokretanje PODKASTA odlično za marketing strategiju
Podkasti su eksplodirali na medijskoj sceni u poslednjih nekoliko godina i njihova popularnost nastavlja da raste. Od vesti preko biznis tema do života slavnih pa i raskrinkavanja ozbiljnih zločina, kategorije su beskrajne.
Publika voli podkaste uglavnom zbog njihove obrazovne vrednosti, ali i zbog izbora tema koje možete pratiti. Takođe, zbog svoje pristupačnosti i mogućnosti da se ili sluša ili gleda na svakom pametnom telefonu. U poslednje dve pandemijske godine pojavilo se preko 800 000 podkasta sa više od 30 miliona epizoda, što nas navodi na zaključak da oni imaju možda i najveći rast od svih dosadašnjih medijskih oblika za vrlo kratko vreme. Kako potražnja za podkastima nastavlja da raste, sve više preduzeća počinje da vidi jasne prednosti njihovih pokretanja.
Da li onda uvrstiti podkast kao obavezan deo marketing strategije?
Podkasti mogu biti erupcija sadržaja. Oni podstiču visok nivo angažovanja, grade lojalnu publiku i lako ih je preinačiti u pisane ili video materijale. Mogu da funkcionišu u skladu sa drugim vrstama sadržaja kako bi izgradili jaču ukupnu marketing strategiju vašeg biznisa.
Povoljan je
Kada je radio bio na vrhuncu popularnosti, bila vam je potrebna skupa oprema i vrhunski studio da biste se takmičili sa najboljim radio emiterima u tom poslu. Na vašu sreću, vremena su se promenila.
Podkasti su jedan od najpovoljnijih načina za kreiranje novog sadržaja, što je samo jedan od razloga zašto da razmišljate o njemu. Sve što vam treba je solidan mikrofon i pouzdan softver za snimanje da biste ga započeli.
Ako nemate novca u startu, možete da koristite većinu standardnih diktafona, pa čak i boljih mobilnih telefona koji će završiti posao. Odaberite platforme za striming u skladu sa ciljnom grupom i krenite.
Odličan je za promociju
Kao i sva druga marketinška sredstva, podkasti pomažu da se izgradi svest o brendu i prepoznatljivost, posebno kroz dosledno, nedeljno izveštavanje. Osim toga, pošto je to podcast vašeg brenda, vi možete da diktirate materijal i sadržaj.
Da li vam predstoji lansiranje proizvoda? Napravite celu epizodu posvećenu tome. Kako funkcioniše, za šta nam je neophodan, pomenite sve njegove jedinstvene karakteristike, koliko košta itd. Na tržištu su se pojavili novi liebherr kombinovani frižideri? Recite publici sve o njima, kako hlade, kojih su dimenzija, koja im je cena.
Da li nudite promociju ili usluge? Iskoristite podkast da objavite ekskluzivne detalje i to ne samo da privučete više slušalaca, već i da promovišete svoj biznis.
Lako se konzumira
Većina sadržaja, kao što su video snimci i postovi na blogu, zahtevaju pažnju. Ali sa podkastom možete da slušate epizodu bilo gde – na poslu, u autoobilu, kod kuće, u teretani.
Pametni telefoni omogućavaju nam slušanje u pokretu. S obzirom na to da je potrošnja mobilnih uređaja na istorijskom vrhuncu širom sveta, sadržaji prilagođeni mobilnim uređajima postaju sve važniji, a podkasti već prednjače u tom pogledu. Slušaoci mogu obavljati više stvari istovremeno dok slušaju podkast, što povećava angažovanje. Vaša ciljna grupa će se rado posveti epizodi, znajući da može da sređuje kuću ili da se vozi gradskim prevozom dok to radi.
Pomaže da širite svoj uticaj
Podkasti mogu biti interaktivni, oslanjajući se na onaj dobri stari kvalitet radio kontakt – programa. Možete da primate pozive, anketirate svoju publiku i usmerite njihovo učešće u emisiji koje ne mora biti samo pasivno slušanje. Možete podstaći dijalog i dobiti sjajne ideje od slušalaca koje možete koristiti kasnije za kreiranje sadržaja. Podkasting vam tako pomaže da izgradite vezu potrošača i brenda, kao i da izgradite čitavu zajednicu lojalnih pratilaca (ali i kupaca). Podkast podstiče vrstu lojalnosti koja će se lako deliti na društvenim mrežama i putem drugih marketinških kanala.
Pozicionira vas kao autoritet
Ovakva strategija je u vrhu među mnogim uticajnim ljudima u biznisu, liderima i brendovima sa zavidnom reputacijom. Svako ko ima nešto vredno da kaže, danas to čini putem podkasta.
Ako ste sigurni u ono što radite i imate šta da kažete na tu temu, sebe ćete izgraditi kao autoritet u tome, a svoj brend predstaviti kao brend koji razmišlja unapred.
Ne morate nužno da govorite o proizvodu ili uslugama, već kao pokretač biznisa ili vlasnik firme možete podeliti svoju stručnost u određenoj niši i razviti svoj lični brend, koji će biti blisko povezan sa vašim poslovanjem.
Otvara vrata novim saradnjama
Ako želite da sarađujete sa nekim istaknutim u svojoj niši, biće vam mnogo lakše da ga pozovete da bude gost na vašem podkastu, nego da ga naterate da napiše tekst za vaš blog. I saradnicima je ovo lakši i zabavniji vid saranje, a vama daje priliku da uspostavite neformalniju vezu sa sagovornikom.
Ne morate čak ni da budete u istoj prostoriji da biste kreirali ovakve formate, ali je svakako način da ostvarite komunikaciju iz kojih će se roditi neke nove ideje i saradnje.
Marketing strategija odavno nije jednostavno kreiranje postova za blog. Ozbiljna kampanja oglašavanja treba da involvira različite medije kako bi angažovala publiku koja će graditi afinitet prema brendu. Ljudi konzumiraju više audio sadržaja nego ikada ranije, a sada je vreme da napravite ovu promenu kako biste upoznali svoju publiku gde god da se nalazi dok vas slušaju.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!