Saradnja sa influenserima kao marketing strategija
Marketing u saradnji sa uticajnim ličnostima se pokazao kao moćno sredstvo za brendove koji žele da dosegnu i angažuju svoju ciljnu publiku na autentičniji i dopadljiviji način.
Iako postoje izazovi i rizici, prednosti ovakvog tipa marketinga ga čine atraktivnom opcijom za mnoge brendove i sve češćim izborom velikih kompanija u Srbiji.
Pažljivim odabirom i saradnjom sa pravim poznatim ljudima, brendovi mogu izgraditi snažne odnose sa svojom ciljnom publikom i dovesti do stvarnih poslovnih rezultata, a odtkrićemo vam u nastavku ko su to influenseri i zašto ih treba angažovati da reklamiraju vašu firmu.
Influenseri i marketing: spoj napravljen na nebu?
Influenseri su u stanju da utiču na mišljenje svoje publike i odluke o kupovini. Često se vide kao kreatori trendova i poznati su po svojoj sposobnosti da kreiraju i dele zanimljiv i zabavan sadržaj.
Oni dolaze iz svih sfera života i mogu se fokusirati na određenu nišu ili temu, kao što su moda, lepota ili hrana, a Srbija je dom uspešne zajednice uticajnih ljudi, koji su svoje poznantsvo stekli preko društvenih medija i time akumulirali značajne pratioce na platformama kao što su Instagram, TikTok i Jutjub.
Neki od najpopularnijih influensera u Srbiji su modni blogeri, travel blogeri i gurui lepote.
Tako nije neobično da ćete ih videti svuda po društvenim mrežama, a zatim i na mnogim reklamama privatnih kompanija, a inovativnost ovog marketinga je prikladna za sve vrste klijenata.
Recimo ukoliko bi online kladionica bila klijent, mogla bi da unajmi influensere da se okušaju u igrama na sreću ili da pokažu koliko dobro su upoznati sa sportom, a možda i da sastave tiket i kažu o svom iskustvu u klađenju.
Ovi pojedinci su iskoristili svoje prisustvo na mreži za izgradnju ličnih brendova i saradnju sa drugim brendovima i preduzećima, koja žele da dosegnu svoju ciljnu, obično mlađu ili srednjih godina, publiku.
Kakva je veza između marketinga i influensera?
Oni su, posebno, blisko povezani jer oba imaju za cilj da dosegnu i angažuju ciljnu publiku.
Brendovi angažuju influensere da promovišu svoje proizvode ili usluge svojim sledbenicima, pošto se influenseri vide kao pouzdani izvori informacija i preporuka.
Saradnjom sa influenserima, brendovi su u mogućnosti da iskoriste poverenje njihove publike i uspostave vezu sa svojom ciljnom grupom.
Pritom, influenser marketing može biti isplativiji u poređenju sa drugim oblicima oglašavanja, posebno za promovisanje manjih preduzeća!
Neki primeri influenserskog oglašavanja uključuju:
- Recenzije proizvoda na Instagramu ili njihova demonstracija uticaja na lepotu i pravilna upotreba.
- Influenser putovanja koji deli sponzorisanu objavu koja promoviše hotel ili turističku destinaciju.
- Influenser za hranu koji kreira recept koristeći određeni brend sastojka i deli ga na društvenim medijima.
- Modni bloger koji prikazuje odeću brenda u sponzorisanom Instagram postu i ocenjuje kvalitet proizvodnje i materijala recimo.
Prednosti Influenser marketinga
Influenseri nudi nekoliko prednosti za brendove, uključujući povećanu svest o brendu i poboljšano angažovanje kupaca, takođe pruža brendovima vredne podatke i uvid u njihovu ciljnu publiku, što može da pruži informacije o budućim marketinškim naporima.
Brendovi su u mogućnosti da dođu do nove i šire publike kroz partnerstvo sa influenserima, a njihovi proizvodi ili usluge se često posmatraju u pozitivnijem svetlu zbog podrške influensera.
Influenser reklame često rezultiraju višim nivoima angažovanja, kao što su komentari, lajkovi i deljenja, što može pomoći u širenju poruke brenda. Sem toga studije su pokazale da ovakve reklame mogu imati visok povrat ulaganja u poređenju sa drugim oblicima oglašavanja.
Dodatno mogu se osobe koristiti i kao brend ambasadori i biti prikazani u tradicionalnijim formama reklamiranja, primera radi na bilbordima ili putem oglašavanja u liftovima.
Izazovi i rizici angažovanja
Ovaj tip marketinga dolazi sa sopstvenim skupom izazova i rizika. Jedan od glavnih problema je poteškoća u merenju uspeha i povraćaja ulaganja u influenser kampanje, pošto tradicionalni pokazatelji kao što su klikovi i prikazi možda ne odražavaju tačno uticaj.
Pored toga, uvek postoji rizik da publika influensera možda neće pozitivno reagovati na saradnju ili da se on/ona možda neće uskladiti sa vrednostima ili porukom brenda.
Brendovi moraju pažljivo da provere i izaberu uticajne ljude kako bi bili sigurni da je njihovo partnerstvo dobro pristajalo. To je ključna stavka sa obzirom da su influenseri često umešani u razne drame, ali i osumnjičeni za kriminalne radnje, uzmimo za primer kontraverznog britanskog influensera Endru Tejta.
Naš savet čitaocima je da razmotre korišćenje influenser marketinga kao dela svoje reklamne strategije, a pre nego što odlučite da ga angažujete važno je imati jasan cilj i meriti uspeh prateći doseg, angažovanje i komunikacije pratilaca.
Na kraju, ključ uspeha sa influenserskim marketingom je pristup sa strateškim i dobro isplaniranim pristupom, kao i uvek davanje prioriteta autentičnosti i transparentnosti u svim interakcijama sa influenserima i njihovim pratiocima.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!