poklon-kutija-devojka

Praznici – odličan potencijal za marketing svih tipova firmi

Praznici su vreme za slavlje i opuštanje i predstavljaju odličnu priliku za preduzeća svih vrsta da promovišu svoje proizvode i usluge. Od Dana zaljubljenih do Božića, gotovo za svaku priliku postoji praznik. 

Konkretno, Uskrs je praznik koji preduzeća mogu da iskoriste za marketing nudeći proizvode i promocije na temu Uskrsa. Pomoću čega će povećati prodaju i angažovati svoju publiku, kao i stvoriti prazničnu atmosferu koja podstiče kupce da kupuju.

U ovom članku ćemo istražiti zašto praznici imaju veliki potencijal za marketing, kako preduzeća mogu da ih iskoriste, a naročito Uskrs.

zec-cokolada-lego

Uskrs i njegov potencijal za marketing

Uskrs je vreme kada se traže uskršnji pokloni, ukrasi i poslastice. To je takođe vreme kada se porodice okupljaju, što stvara potrebu za hranom i pićem.

Jedan od načina na koji preduzeća mogu da iskoriste Uskrs za marketing je da ponude proizvode na temu Uskrsa, zbog čega bi prodavnica mogla da ponudi uskršnje korpe pune poslastica poput čokolade, igračaka i plišanih životinja.

Dekoracije i poslastice bi bile odličan ukras uz originalan recept pomoću kog bi mogla da se napravi brza i osvežavajuća torta pogodna za prazničnu trpezu, što bi bilo jako cenjeno od strane kupaca.

Dok sa druge strane imamo kreiranje promocija i popusta na temu Uskrsa. Kada kompanije mogu postati kreativne tako što će uključiti aktivnosti i događaje vezane za Uskrs. 

Na primer, prodavnica kućnih ljubimaca mogla bi da organizuje lov na uskršnja jaja za pse ili bi baštovanski centar mogao da ponudi radionicu o tome kako da se napravi bašta na temu Uskrsa. 

Ovo ne samo da angažuje kupce, već pruža i priliku da se prikažu proizvodi i usluge koje preduzeće nudi.

Nakon toga imamo potencijal za partnerstvo sa drugim preduzećima

Na primer, banja bi mogla da se udruži sa prodavnicom poklona kako bi ponudila poklon paket na temu Uskrsa koji uključuje spa tretman i poklon korpu punu uskršnjih poslastica.

Uskrs se takođe može iskoristiti kao prilika za preduzeća da izgrade svest o brendu

Kreiranjem jedinstvenih i nezaboravnih marketinških kampanja sa temom Uskrsa, preduzeća mogu privući nove kupce i stvoriti buku oko svog brenda, a na taj jednostavan način mogu postići unapređenje privatnog biznisa

Pored toga, preduzeća mogu iskoristiti Uskrs da uzvrate svojoj zajednici. Recimo da se udruži sa lokalnom dobrotvornom organizacijom i da doniraju deo svoje uskršnje prodaje za podršku dobrom cilju. 

Ovo ne samo da pomaže zajednici, već i pokazuje da je biznisu stalo više do ljudi nego profita!

Zašto su gotovo svi praznici odlični za marketing?

Praznici su vreme kada su ljudi praznično raspoloženi i veća je verovatnoća da će potrošiti novac. To je vreme kada ljudi traže ideje za poklone, posebne ponude i promocije. 

Praznici su takođe vreme kada je veća verovatnoća da će ljudi biti na društvenim medijima, što preduzećima olakšava da dođu do ciljne publike.

Još jedan razlog zašto su praznici sjajni za marketing je taj što stvaraju osećaj hitnosti, koji preduzeća mogu da iskoriste nudeći ograničene promocije, popuste i ponude. Ljudi znaju da se bliži praznik i žele da budu sigurni da imaju sve što im je potrebno za proslavu.

Postoji mnogo načina na koje preduzeća mogu da iskoriste praznike za marketing, a jedan od najefikasnijih načina je putem društvenih medija ili oglašavanja u liftovima i drugim tradicionalnijim metodama.   

Platforme društvenih medija kao što su Fejsbuk, Tviter i Instagram su odlične za promociju prazničnih specijaliteta, popusta i promocija. Sem toga, mogu da koriste društvene medije za kreiranje postova na temu praznika koji angažuju njihovu publiku i promovišu njihove proizvode ili usluge.

Drugi način je marketing putem e-pošte. Slanjem biltena i promotivnih e-poruka sa temom praznika, preduzeća mogu direktno da dosegnu svoju ciljnu publiku i da im pruže ekskluzivne ponude.

Izlozi u prodavnicama su još jedan efikasan način na koji preduzeća mogu da iskoriste praznike za marketing. Kreiranjem izloga sa prazničnom temom u svojim prodavnicama, kompanije mogu stvoriti prazničnu atmosferu koja podstiče kupce da kupuju. 

Ovo je posebno efikasno tokom praznične sezone kada ljudi traže ideje za poklone.

Posebne praznične pogodnosti za kupce

Ponudom besplatnih usluga, kao što su besplatno pakovanje poklona u ukrasni papir tokom prazničnih sezona ili besplatne dostave je odličan način da preduzeća dodaju vrednost kupovini svojih kupaca. 

Ovo može biti posebno privlačno kupcima koji nemaju dovoljno vremena ili koji možda nisu sigurni u svoje veštine umotavanja. 

Nudeći besplatne usluge preduzeća mogu uštedeti klijentima vreme i stres, što može pomoći u stvaranju pozitivnog iskustva kupovine.Sem toga, može biti veliki podsticaj za kupce, posebno ako kupuju poklone koje treba poslati udaljenim članovima porodice ili prijateljima.

Još jedna pogodnost je uvođenje politike produženog vraćanja. Produžavanjem roka za vraćanje tokom praznične sezone, preduzeća mogu pružiti bezbrižnost kupcima i olakšati im vraćanje ili razmenu poklona koji možda nisu sasvim ispravni.

Lep bonus su i praznična pakovanja ili poklon setovi. Što je naročito efikasno za firme koje prodaju proizvode koji se često daju kao pokloni, kao što su kozmetički proizvodi ili prehrambeni artikli.

Ove prazične pogodnosti mogu pomoći u privlačenju novih kupaca, zadržavanju postojećih kupaca i povećanju prodaje, što će na duže staze dovesti do dugoročnog uspeha poslovanja.

U današnjem veoma konkurentnom poslovnom okruženju, praznici predstavljaju odličnu priliku za preduzeća da se angažuju sa kupcima i povećaju prodaju. 

Bilo da je u pitanju Božić, Uskrs, Nova godina, Dan zaljubljenih ili bilo koji drugi praznik, preduzeća mogu iskoristiti praznično raspoloženje da kreiraju jedinstvene i nezaboravne marketinške kampanje!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *