Postoje li tradicionalni oglasi danas na internetu?

Oglašavanje nekada i oglašavanje sada, dve su potpuno različite stvari. Ljudi srednjih godina sigurno će se setiti kako su se nekada oglašavale firme, ali i fizička lica. Taj format oglasnika kao da više ne postoji. Ali, da li je tako?

the-times

Kakvi oglasnici postoje u Srbiji?

Pretraživanjem interneta, došli smo do zaključka da gotovo svi srpski oglasnici liče jedan na drugi. Praktično nema nekog odstupanja, tj. kreativnosti, kako u formatu, tako i u konceptu i načinu njihovog funkcionisanja. Međutim, na domaćem internetu postoje i sms mali oglasi, koji su potpuno drugačiji od svih ostalih sajtova za oglašavanje.

Ali hajde da prvo opišemo način funkcionisanja klasičnih oglasnika, kojima je pretrpan domaći internet. Svi ti oglasnici zahtevaju registraciju korisnika, dakle nekakav vid autentifikacije. Najčešće je reč o email registraciji, mada veliki broj sajtova koristi logovanje putem naloga na društvenim mrežama. Već taj prvi korak kod određenih korisnika izaziva nelagodnost, i to uglavnom kod starije populacije.

Druga stvar na koju moramo skrenuti pažnju jeste činjenica da prilikom postavljanja oglasa ti online servisi traže veliki broj najrazličitijih informacija. A te informacije često uopšte nisu bitne kada je reč o proizvodu ili usluzi koja se tim putem oglašava. Dakle, procedure postavljanja oglasa su dodatno zakomplikovane, bez ikakve potrebe.

Kategorije i pojmovi oglasa najčešće nisu dobro vidljivi na stranicama pretrage. Ovo je uglavnom rezultat loše optimizacije oglasnika, čiji vlasnik ili administrator nisu odredili ciljanu grupu korisnika, niti metodu kojom bi nove posetioce doveli na sajt. Veliki broj tih vlasnika sajtova nema nikakvo znanje o tome šta je SEO optimizacija, pa nisu ni mogli da je postave kao strategiju.

Na kraju, svi ti oglasnici su nekako isti. Posetili ste jedan, videli ste ih sve. Po svojoj formi liče jedan na drugi. Postoje kategorije, koje nisu dovoljno vidljive, niti interno uvezane, proizvodi imaju svoje naslove, pojedinačne elemente, na kraju krajeva i slike. I sve to vodi ka kreiranju tzv. mršavog sadržaja, koji veliki pretraživači uglavnom ignorišu, ili još gore sankcionišu.

Reč dve o drugačijem internet oglasniku

Internet oglasnici bi trebalo da ciljaju kompletnu populaciju područja za koji su namenjeni. A to znači da bi morali da uzmu u obzir i to da će servis koristiti i tehnički nepotkovani ljudi. Samim tim bi procedure morale biti jednostavne. Gore pomenuti SMS oglasi to sve imaju.

Kao prvo, postavljanje oglasa na ovom sajtu je veoma jednostavno. Dovoljno je da ukucate tekst oglasa i svoj broj telefona i da to sve prosledite pritiskom na dugme “Send”. Ako šaljete premium oglas, on će biti odmah objavljen. Doduše, takav oglas se naplaćuje 55 dinara. S druge strane, ako šaljete besplatan oglas, on će biti postavljen, ali ne odmah. Ovakvi oglasi se takođe postavljaju veoma brzo, najčešće u roku od samo nekoliko minuta. Retko oglas bude postavljen u roku od nekoliko sati, a to je kada ga šaljete noću kada moderatori ne rade postavljanje oglasa.

Dalje, oglasi postavljeni na ovom sajtu su veoma dobro vidljivi na Guglu, na stranicama pojedinačnih kategorija, ili pojmova, kao i gradova, pošto je sajt lokalno odlično pozicioniran.

Nedostatak ovakvog vida oglašavanja svakako jeste što oglasi ne sadrže slike, ali s obzirom na to da svi proizvodi sadrže kvalitetan opis sa brojem telefona, slike možete zatražiti putem Vibera ili Whatsapp-a, ili na neki drugi način.

Broj korisnika koji koriste ovaj servis je sve veći, upravo zbog toga što su procedure za postavljanje oglasa veoma jednostavne. Razume se, od velike pomoći su i dobre pozicije na Guglu.

Mogu li opstati servisi sa malim oglasima?

Oni koji se sećaju vremena kada su najpopularnije bile dnevne novine u papirnom formatu, znaju da su sve te novine imale i stranice posvećene malim oglasima. To su bile stranice koje su svi rado čitali, a naravno i oglašavali se na njima. Cene postavljanja ovakvih oglasa nisu uvek bile simbolične, ali su te stranice ipak bile krcate svakakvih oglasa.

Iako živimo u 21. veku, eri interneta i brzih informacija, itekako postoji prostor za neki jednostavan vid oglašavanja. Svi mi znamo koje su to dominantne platforme za postavljanje oglasa, ali ako imamo nešto za prodaju i ako nam je to stvarno važno, uvek ćemo se potruditi da prodaju oglasimo na još nekom sajtu. To je naravno zdrav rezon, jer broj postavljenih oglasa značajno uvećava šansu da se brzo proda ono što je predmet prodaje. Za kupovinu takođe važe ova ista pravila.

Internet se svakodnevno menja i nikada ne možemo znati kakvi će biti trendovi kod oglašavanja u budućnosti. Jedno je sigurno: opstaće samo oni koji su spremni da se adaptiraju, tj. menjaju i prilagođavaju potrebama tržišta. To važi za sve delatnosti, a čini se više nego kod ostalih u niši internet oglasnika. Verovatno zbog toga što digitalni komerc, tj. marketing raste, ne iz godine u godinu, već svakodnevno.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published.