turizam-turistička-agencija

Marketing u turizmu: strategije za promociju dalekih destinacija

Turizam je jedna od najbrže rastućih industrija današnjice, a turističke agencije su jedan od najvažnih činilaca kada je u pitanju promocija destinacija i privlačenje putnika. Da bi se istakle u konkurentnom okruženju, agencije primenjuju različite marketinške strategije. Na taj način privlače pažnju turista i podstiču ih da baš od njih kupe aranžman za željenu destinaciju.

Izbor metoda kojima turističke agencije mogu pokušati da pridobiju što širu publiku i što veći broj klijenata je zaista raznolik. Na raspolaganju im stoje razne tradicionalne, ali i digitalne strategije. Ipak, često je najbolja opcija kombinovanje ova dva vida oglašavanja. Evo nekoliko marketinških strategija koje turističke agencije mogu primeniti u svrhu promocije dalekih destinacija.

#1 Korišćenje društvenih medija

Poznato je da su društvene mreže poput Facebook-a, Instagram-a, TikTok-a ili Youtube-a, jako popularne i da imaju sve veći broj korisnika. Upravo zato one predstavljaju odličan marketinški kanal gde se turističke agencije mogu povezati sa širokom publikom.

Kada budete počeli da vodite vašu stranicu na nekoj društvenoj mreži osnovni cilj će biti da je zaprati što veći broj ljudi. Počnite od prijatelja i zamolite ih da dele vašu stranicu i objave, kao i da pozovu druge ljude da vas prate.

Put do velikog broja pratilaca nije lak i jednostavan. Najveće turističke agencije u svetu imaju svoj tim za društvene medije. Međutim ako sami vodite stanicu, bitno je da redovno, najbolje svakodnevno, objavljujete fotografije dalekih destinacija za koje prodajete aranžmane. I ne samo fotografije, već i video zapise. Ne zaboravite da uvek ostavite i kratku poruku.

Ako na primer promovišete putovanje u Latinsku Ameriku obavezno postavite odabrane fotografije Kube, Meksika ili Dominikanske Republike, ukoliko u ponudi imate aranžmane za ove destinacije. Fotografije neka budu uvek praćene odgovarajućim komentarima i natpisima poput: “Neponovljiva i jedinstvena Kuba za putovanje iz snova” ili “ Doživite autentičnu Kubu – Dobro došli u raj na Zemlji”.

Posebno budite aktivni kada nudite neki popust. Organizujte nagradne igre. To je takođe odličan način da privučete veliki broj pratilaca. Dajte pratiocima zadatak deljenja vaših objava, a one najbrže i najaktivnije nagradite popustom ili besplatnim putovanjem. Tako ćete dobiti viralan sadržaj koji će povećati vidljivost vaše stranice.

egzotična-destinacija-par-koferi

#2 Marketing sadržajem

Kreiranje kvalitetnog informativnog i zanimljivog sadržaja je odličan način da se privuku potencijalni kupci aranžmana, ali i da se poveća svest o brendu koji predstavlja turistička agencija. Na primer, kreiranje postova na blogu vašeg sajta je odlična ideja.

Ako, recimo prodajete aranžman za putovanje na Bali, možete pisati o hrani ili prirodnim lepotama ovog indonežanskog ostrva. Svi znamo da Bali ima lepe peskovite plaže ali ne i to šta bi sve trebalo obići i koju hranu probati na ovom prelepom ostrvu. Dajte ljudima informacije šta mogu posetiti, koji specijalitet tradicionalne kuhinje su najukusniji, gde odsesti, kako je najbolje kretati se ili kakvi su običaji na Baliju. Sve ono što može biti interesantno i korisno, ono što bi moglo pretvoriti čitaoce vašeg bloga u vaše klijente, odnosno turiste koji će uplatiti aranžman baš u vašoj agenciji.

Naravno, sadržaj ne mora da bude samo tekstualne prirode. S obzirom na prirodu poslovanja, tekst i fotografije su obavezan sadržaj, a video zapisi jako poželjan. Osim što pročitaju korisne informacije o destinaciji koja ih zanima, ljudi žele i da vide istu. Kreirajte video zapise koji će zainteresovanim turistima što je moguće bolje dočarati destinaciju, u ovom našem primeru Bali.

influense-marketing

#3 Saradnja sa influenserima

Za promociju agencije i prodaju aranžmana za daleke destinacije velike kompanije, ali i manje turističke agencije sve češće koriste usluge influensera. Na društvenim mrežama postoje ljudi koji su iz vašeg grada ili zemlje i koji imaju ogroman broj pratilaca. A publika je upravo ono što je vama potrebno kako biste još bolje razvili poslovanje i prodali aranžmane. Pa čak i za one destinacije koje vam u jednom trenutku ne idu najbolje.

Partnerstvo sa influenserima može pomoći turističkim agencijama da iskoriste nova tržišta i demografiju. Njih obično prate mladi ljudi, pa ako na primer vaša agencija prodaje aranžmane za neke ekskluzivne destinacije gde su noćni provod i žurke zagarantovane, poput Ibice ili još daljeg Rio de Žaneira, tim bolje. Oni će napraviti video zapise sa mesta koje svaki mladi čovek željan ludog provoda mašta da poseti i na taj način će promovisati vašu agenciju.

Influenseri su inače u najvećem broju slučajeva pustolovi i vole putovanja, pa im taj posao neće teško pasti. Uostalom, ne morate im platiti novcem, možete im pokloniti gratis aranžman a za uzvrat tražiti promociju na njihovom kanalu.

#4 Iskoristite Google My Business

Google-ov alat My Business (Moje preduzeće) je još jedan jako koristan kanal za marketing i promociju aranžmana za daleke destinacije. Pre svega, pobrinite se da profil vaše agencije bude potpuno popunjen i redovno ažuriran. Ubacite relevantne informacije, uključujući radno vreme, kontakt podatke, fotografije i recenzije. To može pomoći da vaša turistička agencija bude vidljivija na Google pretraživaču i u Google mapama.

Ako posedujete video zapise sa dalekih destinacija koje promovišete, takođe ih možete postaviti. Bilo bi dobro da, na primer, postavite virtuelne ture sa plaže na Havajima ili Karibima, naravno ako prodajete ove aranžmane, gde korisnici mogu za 3600 okretati kameru i videti plažu ili šetalište iz svih uglova.

Podstaknite posetioce da daju recenziju i ocene vaš profil. Visoke ocene i dobre recenzije mogu pomoći da steknete poverenje kod potencijalnih klijenata i poboljšate svoju reputaciju.

#5 Direktna pošta kao vid tradicionalnog marketinga

Direktna pošta takođe može biti odličan način da promovišete turističku agenciju, posebno tokom praznika. Pre svega, pomoću nje možete ciljati tačno određenu grupu ljudi. Možete birati ljude iz baze podataka koji su nekada bili zainteresovani za daleke destinacije iz vaše trenutne ponude. Možete personalizovati poruke i svakom od potencijalnih klijenata se obratiti imenom i prezimenom.

Kada dizajnirate sadržaj promotivnog materijala, brošure ili pisma istaknite fotografije destinacija koje promovišete. Postavite najsvežije fotografije plaža, gradova, hotela. Uključite opis destinacije koji će probuditi maštu kod čitaoca. Naravno, ponudite i popuste ako ste u mogućnosti. Na primer, “Iskoristite ekskluzivnu ponudu da ovog leta posetite Zanzibar za samo …” Na kraju pisma koje budete poslali pozovite čitaoca da poseti vašu web stranicu ili da vas kontaktira putem telefona.

Pravilna marketinška strategija je ključ za promociju turističke agencije i prodaju aranžmana. lskoristite sve raspoložive mogućnosti i uvek budite u trendu i pred očima potencijalnih klijenata. Kombinovanjem ovih metoda sigurni smo da ćete u tome uspeti!