planinska-kuća-planinski-turizam-sneg

Kako reklamirati planinski turizam u Srbiji?

Mnoge porodice već uveliko planiraju gde će boraviti tokom novogodišnjih i božićnih praznika. To je idealna prilika da istaknete sve prednosti vašeg smeštaja i kreativnim marketingom promovišete vašu destinaciju i specijalne aranžmane.

Znamo da to nije nimalo lak zadatak, posebno ako imate veoma mali budžet ili ako ste laik u marketingu. Zbog svega toga izdvajamo nekoliko ideja i predloga kako isplativo reklamirati planinski turizam i lako privući veliki broj novih gostiju i klijenata. Pročitajte i primenite sledeće savete!

Posvetite se izradi svog sajta

Osnova za dobru promociju i veće bukiranje vašeg smeštaja je izrada kvalitetnog web sajta, na kome će korisnici interneta moći da pronađu sve potrebne informacije u samo nekoliko klikova!

Ukoliko, na primer, nudite smeštaj na Kopaoniku, na vašem sajtu pored svih potrebnih informacija o broju soba koje nudite, lokaciji na kojoj se nalazite i cenama, treba da postoji mogućnost online rezervisanja. Uz takve kvalitetne ponude i aranžmane pažnju internet korisnika ćete privući profesionalnim fotografijama i video sadržajem kojim ćete prikazati vaše udobne krevete, prostrane apartmane i predivan enterijer vile, restorana u motelu i slično.

Naravno, tokom zime ova planina nudi izuzetno zdrav vazduh i bezbroj mogućnosti za sportske aktivnosti. Zabavni sadržaj za odrasle i decu, adrenalinski sportovi, vrhunske staze za skijanje, ali i spa centri, izuzetna prirodna lepota – to su sve prednosti koje treba detaljno opisati i postaviti u blog kategoriji na sajtu vašeg ugostiteljskog objekta. Upravo ćete takvim opisima destinacije na kojoj se smeštaj nalazi i fotografijama motivisati potencijalne goste da svoje zimovanje povere upravo vama.

Poželjno je takođe da spomenuti blogovi i ostatak sajta budu SEO friendly, kako bi se vaš sajt našao među prvim rezultatima u internet pretrazi.  Pored plaćanja SEO eksperta da biste se našli u samom vrhu pretrage, deo budžeta za marketing vredi uložiti i u Google reklame.

Pokrenite Gugl reklame

Mnogi potragu za svojim idelnim smeštajem na nekoj planini ili u selu, tokom Nove godine i zime, započinju jednostavnim pretraživanjem na internetu. Da biste se izborili sa konkurencijom i zadobili nove posetioce vašeg ugostiteljskog objekta, morate da se nađete u njihovim prvim rezultatima na Guglu. To je  jedan od glavnih razloga, zbog kojih Google Ads treba da usvojite u svoju marketing strategiju.

Da pokrenete Gugl reklame, morate da imate gmail nalog, kreditnu karticu kojom ćete ih plaćati i dobro optimizovan i brz web sajt. Uspešnost i isplativost Gugl kampanje zavisiće pre svega od dobrog podešavanja, zbog čega savetujemo da, ukoliko niste nikada radili ovakav tip reklamiranja, pronađete stručnjaka koji će podesiti Google Ads i povećati broj posetilaca na sajtu.

skijanje-sneg-skijaši

Napravite svoju marketing strategiju za društvene mreže

Mnogi misle da je dovoljno da otvore profil na fejsbuku ili instagramu, objave par slika i da će od tog trenutka ljudi sami od sebe pronaći put do njihovih naloga i kupiti njihovu uslugu ili proizvod. Međutim, marketing na društvenim mrežama ne funkcioniše baš tako jednostavno. Za uspeh na ovim popularnim platformama  treba ipak napraviti promišljenu marketing strategiju.

Imajte na umu da, iako je lepo imati gomilu lajkova i šerova, social marketing strategija pre svega treba da doprinese vašoj zaradi. To ćete postići ako imate i ispunjavate takozvane SMART ciljeve, odnosno one zadatke koji su dovoljno specifični, merljivi, dostižni, relevantni i vremenski ograničeni.

Takvi ciljevi treba da služe ostvarivanju vašeg dugoročnog poslovnog plana i da se uklapaju u celokupnu marketinšku strategiju. Njihovim postavljanjem pobrinućete se da sve vreme i kreativnost koje posvetite uređivanju profila na društvenim mrežama ne bude uzaludno. Naprotiv, sav napor i trud koji ste uložili u tviter ili linkedin treba da vam se vrati kroz veći broj poseta vašeg profila, nove pratioce, nove rezervacije i slično.

Naravno, svi ti ciljevi i sav content koji objavljujete treba da bude prilagođen ciljnoj grupi vašeg apartmana ili hotela koji posedujete, kao i mreži na koju sadržaj postavljate. Ukoliko, na primer, želite da za vaš smeštaj sazna što više mlađih ljudi, pre svega se fokusirajte na kreiranje postova na instagramu ili tiktoku. U tom slučaju, nemojte izbacivati jednolične slike sa dosadnim i dugim opisima. Usmerite se na stvaranje videa sa visokom rezolucijom u kojima ćete dočarati spa centar koji vodite, neverovatan pogled na prirodu, sneg i ski stazu sa terase ili atmosferu u vašem motelu ili vikendici.

Naučite da koristite Facebook busnisses manager

U Srbiji postoji oko 6 i po miliona internet korisnika, od kojih 3.7 miliona aktivno koristi društvene mreže. Što znači da je vreme da naučite da koristite Facebook businesses manager, počnete da podešavate FB i Insta reklame i krenete da ekonomično promovišete vaš planinski turizam.

Iako pokretanje prve reklamne kampanje putem ovog fejsbuka alata, može da deluje izuzetno komplikovano, ona ipak nudi bezbroj mogućnosti za targetiranje idealnih klijenata, zbog čega je vredi detaljno proučiti.

Zaista je mnogo blogova, knjiga i kurseva posvećeno tome kako  podesiti Ad account, kako kreirati idealne carousel, story ili video reklame i kako odrediti ciljeve svoje kampanje. Zato, prionite na posao i brzo pronađite sve potrebne informacije.

Ipak, znajte da je ključno pri pravljenju reklama definisati ciljnu grupu. Odnosno, važno je “gađati” one osobe koje bi najverovatnije želele da budu smeštene baš u vašim apartmanima. To ćete učiniti targetovanjem ljudi na osnovu njihovih godina, pola, lokacije gde borave i žive, njihovih interesovanja ili njihovog ponašanja na internetu.

Naravno, pored toga, za uspešnost vaše kampanje, bitan je i sam sadržaj reklame. Najbolje je da napišite koncizan i zanimljiv tekst, koji je takođe i prodajan. A ukoliko vam nedostaje inspiracije za copywriting i vizuale, uvek možete pogledati kakve reklame vaša konkurencija postavlja, koristeći Facebook Ads Library.

Sarađujte sa influenserima

U moderno doba, kada su ljudi gotovo bombardovani količinom informacija koje dobijaju, posebno reklamama koje im se prikazuju, stvorio se određeni animozitet ka direktnom oglašavanju i marketinškim kampanjama. Međutim, interesovanje i poverenje takvih osoba je moguće ponovo povratiti putem infulensera.

Za one koji ne znaju, najjednostavnije rečeno, influenseri su ljudi sa etabliranim sledbenicima na platformama kao što su Instagram, Tiktok,  Jutjub ili Fejsbuk. Postoje mikro, mid i makro infulenseri, a kojoj od ovih grupa pripada određeni influenser, zavisiće od broja pratilaca i uticaja koji ima na društvenim mrežama.

Saradnja sa njima vam može pomoći da promovišete svoj smeštaj i zadobijete mnogo novih ljudi koji bi u njemu tokom zime boravili. Dovoljno bi bilo da, ukoliko imate apartmane ili motel manjeg kapaciteta, mikro influenser koji se prvenstveno bavi putovanjima, izbaci nekoliko slika i storija u kojima uživa u udobnosti i gostoprimstvu vaše vikendice, vile ili brvnare na planini.

To će naterati većinu njegovih, odnosno njenih pratilaca, koji su već zaiteresovani za cene aranžmana, destinacije,  putovanja i smeštaj, da barem pogledaju vašu ponudu, a vremenom je i određen broj njih i rezerviše.

Naravno, uspešnost ovakve vrste plaćene promocije zavisiće pre sve svega od odabira pravog infuensera, čiji pratioci većinski predstavljaju i ciljnu grupu vašeg biznisa. Zato, pažljivo birajte sa kime ćete sarađivati i kome ćete poveriti novac za reklamiranje.

planinski-turizam-jelke-sneg-skijanje

Ne zaboravite na tradicionalni marketing

Ukoliko vam budžet za promociju to dozvoljava, jedan njegov deo namenite tradicionalnom marketingu! Testirajte kako vaši klijenti reaguju na radio ili tv reklame, da li primećuju bilborde ili natpise u novinama.

Oglase prilagodite svakoj od ovih formi i trudite se da budu što upečatljiviji i zanimljiviji. Naravno, nemojte rasipati vaš novac! Budite kreativni i razmislite o tome gde vaši potencijalni gosti sve putuju i borave. U tim mestima kontaktirajte lokalne medije za pravljenje nekog zanimljivog priloga o vama, postavite reklame na autobusima  ili koristite oglašavanje u liftovima.

Mnogo je mogućnosti za reklamiranje, kako offline, tako i u online svetu! To ne znači da će svaka vrsta advertajzinga biti uspešna i isplativa za vas. Zato, treba posvetiti vreme izgradnji marketing strategije i testiranju svih alatki za postavljanje reklama i vremenom, reklamna kampanja će doprineti uspehu vašeg ugostiteljskog poslovanja na planini.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published.