Kako da znate kada je vreme za rebrading vaše kompanije?
Kada osnivate kompaniju i pokrećete sopstveni brend sasvim sigurno ne razmišljate, već na početku, o tome da će se on tokom vremena menjati. Međutim, upravo su te promene, koje nastaju usled rasta brenda i njegovog razvitka, glavni faktor koji utiče na to da u jednom trenutku shvatite da je vreme za rebranding. Ali koji je to trenutak?
Ako, nakon nekog vremena, uradite brand audit i identifikujete njegove slabe tačke, shvatićete i sami da je vreme za rebranding i stavićete ga na to-do listu. A da li je vreme za repozicioniranje vašeg brenda baš odmah ili može da se sačeka nekoliko godina, teško je da to zaključite sami. Zato se tada u proces uključuju brend eksperti koji na osnovu nekoliko faktora mogu da vam kažu kada je pravo vreme za rebranding.
5 jasnih znakova na osnovu kojih možete znati da je vreme za rebranding
Brand nema konzistentan nastup i poruke
Ukoliko baš niste sigurni u kom pravcu treba da se kreće komunikacija vašeg brenda na internetu, ali i offline, pa šaljete nedovoljno jasne a ponekad i oprečne poruke – onda imate problem sa konzistentnošću brenda.
Ona ne mora samo da se ogleda u tome što ne komunicirate jasno ideje kojima je brend privržen, već i nepostojanoj vizuelnoj komunikaciji. Dakle, nedoslednost bilo koje vrste stvara nepoverenje kod kupca. Da bi privukli nove i zadržali stare kupce važno je da brend bude čvrst i dosledan.
Nema novih lidova
Ako već neko vreme primećujete da nema novih lidova ili je njihov broj zanemarljivo mali, to može značiti da novi kupci nemaju dovoljno poverenja u vaš brend. Pored toga, verovatno postoji i problem u uspostavljanju konekcije između brenda i ciljne grupe.
Sve ovo jasno ukazuje na to da brend ima više od jednog problema i da je rebranding jedinstveno rešenje koje će ojačati brend i učvrstiti poverenje postojećih, ali i izgraditi konekciju sa novim kupcima.
Kupci ne vide ili ne shvataju vrednost brenda
Možda ovaj problem postoji jer kompanija pod jednim brendom nudi više usluga ili proizvoda koji međusobno nemaju mnogo toga zajedničkog. Zato vam je teško da objasnite kupcima šta tačno kompanija radi i kome su namenjeni ti proizvodi.
Sve ovo može da ukazuje na dve stvari – komunikacioni problem (teško je objasniti proizvode ili usluge, što ne bi trebalo da bude slučaj) ili problem loše izabrane ciljne grupe (obraćate se kupcima koji ne razumeju vrednost brenda).
Brend ne uspeva da privuče idealnog kupca
Svaki vlasnik biznisa ima u glavi sliku idealnog kupca. Međutim, ponekad brend ne uspeva da privuče jednog takvog kupca, već privlači one koji nisu zainteresovani za ono što brend nudi. Loša povezanost između brend priče i ciljne grupe, još jednom se javlja kao problem.
A rešenje je u postavljanju dodatnih pitanja– da li se brend promenio od svog nastajanja? Ako je odgovor pozitivan, da li se i njegova ciljna grupa promenila? I na kraju da li su sve ove promene uticale i na promenu brend identiteta?
Odgovori na ova pitanja će vam pomoći da uvidite zašto ne uspevate da privučete idelanog kupca, ali i da rešenje za taj problem leži u rebrandingu.
Zastareo branding
Ukoliko vaš brend ima tradiciju, postoji dugo godina, a ipak nije dovoljno prepoznat od strane kupaca i opšte javnosti – možda je problem u njegovom vizuelnom identitetu. Sasvim sigurno je ovo komponeta koju ste zanemarili ili joj nikada niste posvetili dovoljno pažnje.
Tradicija i zaostavština brenda treba da budu poštovani i oni treba da se istaknu, ali to ne znači da brend treba da izgleda isto kao kada je napravljen. Novi brend identitet može doneti kompaniji prepoznatljivost na tržištu a posredno i nove kupce koji će po prvi put otkriti „novi-stari“ brend.
Brend agencije – rešenje za reinovaciju vašeg brenda
Kada shvatite da je vreme za promenu brend strategije i rebranding, važno je da ovaj zadatak poverite ekpertima.
Sve ono što ste dugo gradili- bilo da je reč o brendu koji je prisutan godinama na tržištu ili mladom brendu koji traga za sledećim poglavljem u svom razvoju– sada treba da doživi temeljnu promenu, na bolje.
Takav složen zadatak ponekad mogu da izvedu timovi u okviru samih kompanija, ali zbog njegove kompleksnosti se preporučuje saradnja sa brend agencijama. Ukoliko ste u potrazi za jednom takvom, tim Titan design-a Vam stoji na raspolaganju.