Kako najbolje ispromovisati biznis?
U današnjem svetu reklame su svuda oko nas. Bilo da je u pitanju digitalni ili tradicionalni marketing, nemoguće je ne doći u kontakt sa njim.
Digitalni marketing se u zadnje dve decenije razvija neverovatnom brzinom i njegovog postojanja smo najsvesniji jer se pojavio relativno skoro.
Tradicionalni marketing, sa druge strane, postoji dosta duže i na njega smo se navikli i pomislili bismo da ga više maltene nema, ali to nije slučaj.
Obe ove vrste kanala su veoma koristan način reklamiranja i u daljem tekstu daćemo vam nekoliko najpopularnijih primera iz obe grupe kao i nekoliko saveta kako da optimizujete reklamu.
Strategija – najvažniji element
Pre nego što se odlučite za kanal marketinga i date se u promovisanje vašeg biznisa, neophodno je da napravite marketing strategiju. Postoji nekoliko koraka koje treba ispratiti da bi vaša reklama bila optimalna. Neki od njih su sledeći:
- Odredite ciljnu grupu – na osnovu nje ćete birati kanal marketinga, vrstu reklame i ostale bitne komponente. Ukoliko su predmet vašeg poslovanja, recimo, energetska pića, koja generalno većinski konzumiraju mladi, trudićete se da vaša reklama što više isprati njihove trendove i na taj način im omogući da se sa njom poistovete.
- Definišite ciljeve vašeg biznisa – odredite koliko približno planirate da zaradite u poslovnoj godini, odnosno koji broj proizvoda/usluga treba da bude proizveden/pružen.
- Istražite tržište i konkurenciju – izuzetno je bitno da znate šta nudi konkurencija i kakvo je trenutno stanje na tržištu, jer ćete na osnovu ovoga svoj marketing usmeravati u određenom pravcu. Ukoliko se na primer bavite proizvodnjom nameštaja, ispitajte koje materijale koriste konkurencije, koje su cene proizvoda, koji su komadi nameštaja najtraženiji među potrošačima itd.
- Dodajte vašoj ponudi neku karakteristiku – pronađite jednu karakteristiku koja će vas izdvojiti od konkurencije u očima potrošača. Primera radi, ukoliko se vaše preduzeće bavi uređenjem kuhinjskog enterijera, neka vaš adut budu najbolji podizni mehanizmi za kuhinje ili najveći izbor boja za izradu radnih površina i tome slično.
- Rezime – nakon što osmislite vaš marketing plan, treba sastaviti kratak rezime koji treba da sadrži neke osnovne elemente: kratak opis proizvoda ili usluge, definicija ciljeva preduzeća, svrha marketinga, metode marketinga za koje ste se odlučili i korake do ostvarenja postavljenog poslovnog cilja.
- Procena rezultata – nakon sprovođenja određene marketing strategije u delo, trebalo bi da procenite da li je metoda koju ste odabrali za reklamu uspešna. Nakon toga ćete moći da nastavite u istom smeru ili korigujete vaš marketing shodno rezultatima.
Tradicionalni marketing – kako ga unaprediti?
Navešćemo vam nekoliko najboljih načina da kroz tradicionalne kanale marketinga ispromovišete vaš biznis, a da pritom postignete najefektivniji rezultat.
- Bilbordi – ovo je jedan od najstarijih oblika reklame razvijen u Americi i i danas je široko prisutan. Koristi se na ulicama i putevima, te osigurava da će ga primetiti dosta ljudi. Njegova veličina i upadljivost će vam definitivno pomoći. Ono što se preporučuje jeste da smislite zanimljiv slogan koji će pisati na bilbordu jer se pokazalo da ljudi tako lakše pamte reklame. Takođe upotreba jarkih boja jedna je od stvari koja vam može pomoći da maksimalno iskoristite ovaj tip reklame.
- Reklame u liftovima – obično na liftove gledamo samo kao na ”skalameriju” kojoj je cilj da nas poštedi stepenica. Ipak, reklame u liftovima su i te kako popularne i učinkovite. Postoji više razloga zašto ove reklame daju odlične rezultate i zašto bi definitivno trebalo da ovu opciju uzmete u obzir prilikom promovisanja vašeg biznisa, a neki od njih su:
- ljudi obraćaju pažnju na reklamu u liftu kako bi otklonili neprijantost tokom ćutljive vožnje liftom sa drugom osobom,
- to je prva reklama na koju nailazimo kada izađemo iz kuće,
- ove reklame su repetativnog tipa odnosno ljudi će ih videti više puta na putu za posao ili u povratku kući i zato su jako dobar tip marketinga,
- tokom vožnje liftom koja može trajati i duže od minuta pažnja je usmerena na reklamu jer je to jedino što se nalazi u neposrednoj blizini…
- Novine, magazini i oglasi – ovo je jedan od tradicionalnih kanala koji novije generacije sve manje koriste, pa će vam najveći broj ljudi koje privučete ovim tipom reklame biti ljudi od preko 50 godina. To treba imati u vidu kada osmišljate reklamu za ovaj kanal jer se treba fokusirati na stvari sa kojima će ova grupa moći da se poistoveti.
Digitalni marketing – neograničen broj mogućnosti
Ovaj tip reklame nudi nebrojene mogućnosti koje uključuju društvene mreže, forume, plaćene reklame itd. Nabrojaćemo neke od najpopularnijih, a na vama je da izaberete sebi odgovarajuću metodu.
- Društvene mreže – reklamiranje na društvenim mrežama kao što su Instagram, Facebook, Twitter i druge daje mogućnost da se dopre do velikog broja ljudi i danas je u širokoj upotrebi. Otvaranjem profila na nekoj od ovih mreža i redovnim kačenjem interesantnog sadržaja možete znatno uticati na efektivnost vašeg posla. Imajte na umu da različite starosne grupe koriste npr. Instagram i Facebook, pa tome prilagodite svoje objave.
- Sajt – potrudite se da vaš sajt bude što bolje napravljen i uređen. Trebalo bi da potencijalni potrošač može lako da se snađe na njemu i bez problema pronađe tačno ono što mu treba. Takođe da bi korisnici interneta pri pretrazi što lakše naišli baš na vaš sajt, preporućuje se SEO optimizacija sajta kako bi se on našao na prvoj strani google pretrage.
- E-mail – koncept ove vrste marketinga je prilično jednostavan – pošaljete promovišuću poruku i nadate se da će osoba kliknuti na njega. Međutim e-maill mora biti pažljivo sastavljen kako vaša publika ne bi pomislila da je to samo jeftina reklama, već kvalitetna usluga vredna pregleda.
Koja god vrsta biznisa bila u pitanju, ova pravila će važiti. Ukoliko se potrudite da ispratite sve navedene predloge, rezulatati su neminovni.