SEO optimizacija sajta za google

Seo optimizacija sajta

SEO optimizacija sajta

Internet pretraživači su se drastično razvili zadnjih nekoliko godina.

Konstantne promene su neizbežne i u budućnosti, što je znak da se World Wide Web istinski prilagođava vremenu u kojem postoji i potrebama korisnika.

Vrhunski sadržaj jednog sajta na internetu je jedan od uslova za sticanje popularnosti i stvaranje originalnog i traženog brenda.

Neophodan je odgovarajući pristup podacima da bi pretraživač pronašao vaš sajt i rangirao ga baš onako kako vi to želite – dodelom mesta na samom vrhu liste rezultata.

Velika nepoznanica većini preduzetnika ili pak većih firmi, a sa druge strane neophodna za promociju vašeg sajta na internetu je SEO optimizacija sajta.

Ovakav alat je dragoceno sredstvo za prikupljanje posetilaca na vašem zvaničnom sajtu i sticanje njihovog poverenja.

Svoju web stranicu ćete lako prilagoditi zahtevima potražnje i takođe pozicionirati daleko iznad konkurencije.

Seo elementi

Šta je SEO optimizacija?

SEO je skraćenica za Search Engine Optimization i predstavlja rad na vašem sajtu po pravilima koje je zadao određeni internet pretraživač.

To je skup procesa koji se obavljaju na samoj web stranici, ali i van nje, što pomaže u postizanju bolje pozicioniranje kod rezultata internet pretrage.

Oni ne obuhvataju samo savršen web dizajn i copywriting, već i rangiranje pomoću pažljivo odabranih ključnih reči.

Postojanje SEO optimizacije za krajnji cilj ima da privuče ciljane posetioce da pregledaju vaš sajt i da utiču na pokretanje kupovine usluga i proizvoda koji se nude na sajtu.

Imate želju da razvijete svoje poslovanje i da vas ljudi otkriju u ekspandiranoj tržišnoj zoni.

Želite da odaberu baš vas u moru konkurencije i da povećate prodaju svoje robe ili usluga.

Poželeli ste da osigurate rast i napredak u bliskoj, ali i daljoj budućnosti.

Ako prepoznajete svoju firmu u ovom opisu, onda je veoma važno da uključite SEO u sprovođenje vaše digitalne marketinške strategije.

Najpoznatiji internet pretraživači jesu GoogleYahooBingYandex Baidu.

U svetu, pa i u Srbiji, najveći broj ljudi koristi Google pretraživač, tako da ćemo pričati o SEO optimizaciji za Google.

Seo optimizacija za Google

SEO optimizacija sajta za Google pretraživač

Svako ko redovno surfuje internetom zna za Google i kako se se koristi pretraživač ove poznate korporacije.

Google pretraga danas generiše čak 95% internet saobraćaja, pa je bez sumnje zaslužila titulu najbolje na svetu.

U prazno polje za pretragu (eng. Search box) kucaju se tzv. ključne reči da bi se pronašla srodna web stranica. Nakon kucanja tih reči izlaze relevantni rezultati pretrage.

Ako se određeni web sajt pojavi na prvoj stranici rezultata, to znači da je sajt stekao poverenje osoba koje pretražuju interet, da je uspešan, informativan, koristan i bezbedan.

Firma čiji se web sajt nađe na prvoj strani Google pretrage doživela je velik uspeh, marketing je bio više nego uspešan, a profit će joj neprestano rasti.

Svi se pitamo kako se naći među tim prvim rezultatima Google pretraživača.

Naime, ovaj američki tehnološki gigant ima svoja pravila koja moraju biti ispoštovana da bi se sajt istakao na pozitivan način i postavio iznad ostalih.

Potrebno je znati kako se kreiraju strane na sajtu, kada se tačno pišu velika ili mala slova, šta se stavlja u naslove i podnaslove, kada se koriste H tag i običan paragraf, kada treba nešto linkovati, koje ključne reči navesti i još mnogo toga.

Znači, da bi se uradila efektna optimizacija za Google, potrebno je dosta znanja i iskustva.

Šta sve Google traži od vas da bi zaslužili mesto na prvoj strani pretrage?

Google teži ka ponudi najrelevantnijih rezultata upitu posetioca, bez obzira da li on traži odgovor na jednostavno pitanje ili rešenje komplikovanog matematičkog zadatka.

Da bi se odogovarajući rezultati pronašli, Google koristi interne algoritme zasnovane na relevantnosti.

Pretraživač ističe kvalitet sadržaja kao značajnu stavku, pa ako se na vašem sajtu nalaze korisni članci, fotografije i video zapisi, velika je šansa da ćete biti visoko rangirani.

Pružanje najboljeg korisničkog iskustva je imperativ digitalnog marketinga, a takođe stavka na koju takođe treba da se stručnjaci za SEO fokusiraju tokom procedure optimizacije.

Korisni sadržaj i jednostavna navigacija zadržavaju posetioce i osiguravaju vam popularnost na internetu i van njega.

Sajt ne sme biti spor i preopterećen, već jednostavne strukture koja će omogućiti brzo ’’surfovanje’’.

Takođe, sajt mora biti pregledan na svakom mogućem uređaju koji ima pristup internetu, kod svakog tipa ekrana i rezolucije istog.

Ako se u okviru teksta na vašem sajtu nađu interni linkovi, steći ćete poverenje Google-a.

Internalno linkovanje obezbeđuje dodatne izvore informacija posetiocima sajta, ali isto tako pomaže i pretraživaču da vas bolje rangira i da vas svrsta među ozbiljne i bezbedne web lokacije.

Prisustvo meta opisa je nešto što treba da koristite pre objavljivanja članka, jer se tako uvećavaju šanse da će rezultat sa vašom web lokacijom biti odabran u moru ostalih.

Mora da se odnosi na naslov i sadržaj samog članka, a još bolji efekat ćete postignuti ako u okviru meta opisa ubacite ključne reči.

Prenos slika na sajt obavezno uključuje i dodelu tagova, koji će se, zajedno sa opisom slike, sigurno pojaviti na vrhu Google Images pretrage.

Što se tiče domena, on mora da definiše bend i da se lako pamti, a uključivanje ključnih reči u naziv je proveren recept za uspeh.

Naslovi članaka ne bi trebali da imaju više od 55 znakova, ako želite da se osigura njihova potpuna vidljivost.

Clickbait naslove izbegavajte u širokom luku, jer su ljudi odavno ’’provalili’’ njihovu svrhu, tako da je bolje da ne obećavate nešto što objavljeni sadržaj ne pruža.

Permalink (odnosno URL) ne mora uvek da odgovara naslovu.

Podesite sistem za unošenje i javno objavljivanje komentara.

Imate li uspešnu zajednicu redovnih komentatora koji se bave dijalogom ispod vaših postova?

To je validan dokaz da ljudi zaista brinu o vašem sadržaju, a novi posetioci često čitaju komentare da bi videli realnu sliku koju vaši korisnici imaju o vama.

Google sve više sortira rezultate pretrage i prema lokaciji, tako da je poželjno registrovati se na Google My Business i osigurati tačnost i ažurnost podataka o vašoj kompaniji.

Sta pitati SEO sturčnjake

Šta tačno treba da pitate SEO stručnjake pre nego što ih angažujete?

Upoznajte se sa ugovorom kojeg treba da potpišete prilikom započinjanja saradnje.

Raspitajte se o mogućem procesu kojeg treba ispoštovati ako dođe do prekida ugovora.

Neophodno je znati i koliko često ćete komunicirati i na koji način.

Pitajte da li ćete imati pristup sajtu non-stop, kao i Google Analytics i Google Adwords nalozima.

Vrlo je bitno saznati i da li ćete imati potpuno vlasništvo nad web sajtom.

Tražite garancije da će posao biti obavljen kako treba i proverite da li ti SEO profesionalci imaju iskustva kod optimizacije srodnih sajtova.

Možete od njih tražiti i pomoć pri određivanju budžeta, s obzirom da imaju dragoceno iskustvo koje treba u potpunosti iskoristiti.

Raspitajte se za detalje o načinima plaćanja.

Istraživanje i priprema za SEO optimizaciju sajta

Iskusni marketing konsultanti će upoznati kompaniju, njene zahteve i očekivanja njenih sadašnjih i budućih klijenata.

Zajedno definišu ciljeve digitalne marketinške strategije, razvijajući početnu platformu za razvoj SEO plana.

Zatim, SEO audit ’’češlja’’ sajt firme da bi bolje razumeo jačinu i slabost trenutne pozicije.

Koristeći širok spektar alata, idetinfikuju se prioritetni elementi koji mogu pružiti najveću korist.

Revizija delovanja konkurenata pomaže u razvoju jedinstvenosti i prave vrednosti.

Posebno se ističe poređenje kompanije sa tri najbolja konkurenta prema rasporedu u okviru rezultata pretrage.

Ističu se poslovne prednosti kompanije koja se bori sa protivnicima na online i offline tržištu.

Proces optimizacije i praćenje kampanje

Sledi kritična faza odabira ključnih reči. Ona podrazumeva dubinsku analizu popularnih termina za pretragu u kombinaciji sa uverenjima o tome kako kupci pretražuju.

Tim profesionalaca posmatra učestalost i količinu pretraga putem odgovarajućeg alata za ključne reči i otkrivaju se nove mogućnosti i prilike za rast poslovanja firme.

Identifikuju se pojmovi i fraze koje će garantovano pokrenuti njen razvoj.

Svakom delu sajta dodeljuju se odabrane ključne reči da bi firmu mogla pronaći njena ciljna publika.

Sprovodi se implementacija plana u skladu sa mapom istraživanja i optimizacije.

Pomno se prate sve promene i utvrđuje efikasnost plana kroz prve i veoma dragocene testove.

Google Analytics je tu da utvrdi performanse, otkrivaju se nove šanse i identifikuje mogući neuspeh.

Koristeći dobijene informacije, SEO plan se modifikuje.

Nastavlja se sa poboljšavanjem optimizacije da bi se posetioci pretvorili u kupce.

Sajt se ubrzava, pojačava se stepen bezbednosti i prilagođava se za pregled na svim tipovima uređaja (desktop računar, smartfone, tablet, smart TV…).

Po potrebi, menja se kod i struktura web strane.

Razvija se jedinstven sadržaj kome ni klijenti i Google neće odoleti.

Tekstovi se pišu tako da svim čitaocima budu privlačni i interesantni, uključuje se infografika, nov foto i video materijal, ali i mogućnost glasovne pretrage i digitalne asistencije.

Sajt se konstantno prati, a firma dobija redovne izveštaje kao uvid o postignutim rezultatima.

Osigurava se napredak kompanije, a svaki načinjen korak vodi prema vrhu.

Seo i internet marketing

SEO optimizacija u kombinaciji sa drugim vidovima internet marketinga

PPC I SEO – Ova kombinacija vam osigurava dodatnu izloženost na stranicama sa rezultatima pretraživača. Dominacija organskih i plaćenih rezultata pretrage će uvećati saobraćaj i dati utisak da je vaše prisustvo da tržištu odavno učvršćeno.

DRUŠTVENE MREŽE I SEO – Linkovi koji se nalaze u okviru sadržaja na vašem FacebookInstagram ili Google + nalogu pomoći će pretraživaču da razume koji su sajtovi vredni poverenja i koji zaslužuju visok rang.

YOUTUBE I SEO – Istražite više o ključnim rečima koje ljudi koriste za pretragu najpopularnijeg video sadržaja i uključite ih u naslov svog klipa, njegov opis i tagove. Koristite ključne reči koje imaju najmanje rezultata nakon vršenja pretrage, pa ćete imati i manju konkurenciju prilikom promovisanja bilo kakvog sadržaja.

Da li se rezultati vide odmah?

Nakon odrađenog posla, rezultati ne dolaze momentalno. Potrebno je strpljenje, jer će se oni prikazati tek nakon nekoliko meseci.

Iz tog razloga, većina firmi se odlučuje za metod momentalnog oglašavanja putem Google-a i plaćanje prvog mesta na prvoj stranici pretrage.

To je daleko skuplji način i preporučuje se samo za vršenje trenutne prodaje.

Tipični primeri jesu last minute aranžmani, sezonska prodaja, oglašavanje akcijskih prodaja i sl.

Razmišljate li na duže staze, verujte da ne treba žaliti ni jedan jedini dinar na SEO optimizaciju sajta.

Nakon određenog vremena, u zavisnosti od konkurencije, dospećete među prve rezultate pretrage i nećete morati trošiti novac na momentalno oglašavanje, već taj iznos uložiti na pametniji način, a to mogu biti i neki drugi vidovi oglašavanja.

U čemu se onda ogleda značaj SEO optimizacije?

Bez obzira da li vaša web lokacija služi samo kao izvor informacija ili nudi robu i usluge na prodaju, većin posetioca će doći do nje upravo putem pretraživača.

Linkovi koji vode do vašeg sajta mogu biti promovisani na razne načine, ali je veća verovatnoća da će doći do poseta baš klikom na rezultat Google pretrage.

Tačna je i neverovatna činjenica da samo mali broj ljudi koji čuju ili znaju za vas stižu preko direktne veze ili imena domena.

Ako je vaš web sajt optimizovan, promet na njemu će se zasigurno poboljšati, a samim tim raste broj poziva, komentara, upita i generalnog interesovanja za vašu ponudu.

Investicija koju odvojite specijalno za SEO se može višestruko umnožiti, pa je to savršen način za sticanje dodatnog profita.

Kakav sadržaj Google označava kao nepoželjan i nepoverljiv?

Nešto što u jednom momentu izgleda kao brilijantna ideja, u stvari treba što više da se izbegava.

Prekomerno korišćenje ključnih reči utiče na čitljivost vašeg sajta, izgleda ružno i napadno.

Ni slučajno ne pokušavajte da sebi dižete rejting preko farmi linkova, jer ćete brže pasti sa vrha nego što ste se popeli na njega.

To je jedan od najgorih poteza koji možete napraviti, a ako vam traže novac za to, smatrajte ga i bacanjem para.

Ni u čemu ne treba preterivati, tako da i previše reklama na sajtu može naterati posetioce da pobegnu glavom bez obzira.

Ako se prezentujete posetiocima na mobilnom telefonu full screen reklamom koja poziva na skidanje aplikacije, Google će vas odmah označiti za nepoželjne za prikaz na ovakvom uređaju.

Zaboravite na skrivanje linkova metodom ’’beli tekst na beloj pozadini’’, podešavanjem veličine slova na nulu ili sakrivanje linkova u karakterima kao što su tačka i zarez.

Izbegavajte nerealne obećanja i prepoznajte BLACK-HAT SEO

I kod ponude usluga vezanih za SEO optimizaciju ima prevara, tako da morate biti oprezni i voditi računa kome ćete pokloniti svoje poverenje.

Obavezno izbegavajte kompanije koje vam nude dolazak na prvo mesto liste rezultata pretrage i ogroman profit preko noći.

To nije moguće postići SEO optimizacijom, jer je potrebno određeno vreme da bi se postigli pravi rezultati.

Takođe, duplo veći saobraćaj na sajtu nije moguće dostignuti za dan-dva, a to je jedno od čestih obećanja prevaranata.

Svaki nerealan zahtev ili obećanje može uticati na rušenje ugleda vaše firme i buđenje sumnje kod potencijalnih potrošača.

Upravo upotreba preterano agresivnih SEO strategija, taktika i tehnika čini zloglasni Black-hat SEO i on vam može učiniti više štete nego što će vam doneti korist.

Kupovina gomile linkova od nepoznatih sajtova lošeg kvaliteta neće poboljšati vaše poslovanje.

Keyword stuffing je takođe opasan, a predstavlja praksu učitavanja web stranice sa ključnim rečima ili brojevima u pokušaju da se manipuliše rangom sajta u rezultatima koje izbacuje Google pretraživač.

Maskiranje sadržaja tako da korisnici interneta vide različite stvari je nepoželjno.

Takođe, zaboravite na korišćenje programa za generisanje stotine stranica smeća, upotrebu duplikata i objavu lažnih vesti i podataka.

I DALJE SE DVOUMITE DA LI ŽELITE DA ISKORISTITE SVE ŠTO PRUŽA SEO OPTIMIZACIJA? NEKA VAM SLEDEĆI STATISTIČKI PODACI POMOGNU DA SE ODLUČITE

– 77% internet pretraga događa se kod kuće ili na poslu. Razlozi mogu biti različiti, a i ključne reči zavise od onoga šta osoba želi da nađe.

– 89% korisnika smatra da im rezultati Google pretrage dosta pomažu pri donošenju odluka o kupovini. Potražiće i pronaći najpouzdanije prodavce kojima mogu u potpunosti verovati.

– 100 milijardi pretraga se dogodi na Google-u u toku jednog meseca, odnosno 33 miliona dnevno. To dovoljno pokazuje koliko je Google uspeo da uđe u sve sfere našeg života i da preko njega možemo pronaći baš sve informacije koje su nam neophodne.

– 75% korisnika ne obraća pažnju na rezultate druge, treće i ostalih stranica pretrage. Njima su važni rezultati samo sa prve stranice, jer ih smatraju najpouzdanijima.

cena SEO optimizacije

Cena SEO optimizacije sajta

Pitate li se koliko će vas SEO usluge koštati? Koju sumu novca je potrebno uložiti, a da te pare ne budu ‘’bačene’’?

Ako vam neko kaže da će vam raditi SEO optimizaciju sajta za 50 evra mesečno, možete mu se odmah zahvaliti na ponudi i biti uvereni daj taj zna o SEO optimizaciji koliko i vi sami.

To je veoma komplikovan i detaljan posao koji zahteva posvećenost, ozbiljnost i pravilnu usmerenost ka zadatom cilju.

Cena stručnog rada na SEO optimizaciji sajta iznosi od 200 evra mesečno pa naviše.

U cenu bi trebalo da ulazi: analiza tržišta, odabir ključnih reči, copywriting, on page optimizacija, off page optimizacija, link building, vođenje bloga (uglavnom se dodatno naplaćuje) i analiza rezultata.

SEO stručnjak vam nikada neće dati ponudu dok ne pregleda vaš sajt i dok ga ne analizira, jer krajnji rezulati zavise od potreba vas i vaših klijenata.

Možda tih minimalnih 200 evra zvuči kao velik iznos za mala, lokalna preduzeća, ali ne zaboravite da će se taj ulog relativno brzo pretvoriti u 20.000 eura.

Pa, vredi li invesitrati u SEO?

Prepustite vaš sajt školovanim ljudima za profesionalnu SEO optimizaciju sajta, a vi berite plodove njihovog rada.

firstlink-logo

INTERNET MARKETING AGENCIJA FIRST LINK

Mogućnosti internet marketinga danas gotovo su bezgranične, a ne korišćenje istog siguran su preduslov za neuspeh.

Mi vam možemo pomoći da internet marketing u svim oblicima radi za vas.

Zajedno sa vama istražujemo, planiramo i kreiramo vaš digitalni nastup.

Posetite naš sajt http://firstlink.rs/ ili nas kontaktirajte putem telefona +381 64 9 105 106.