Kako napraviti reklamu za firmu i podići poslovanje na viši nivo

Kako napraviti reklamu za firmu

Reklama podrazumeva svaki način komunikacije sa potrošačima, u cilju osiguranja stabilne pozicije na tržištu i uvećanja profita.

To uključuje oglašavanje na internetu, putem TV-a, radija, novina, časopisa, plakata, oglašavanje u liftovima, te mnoštvo drugih medija dostupnih kao reklamni prostor.

Prateći trendove i zahteve ciljne grupe potrošača, shvatićete kako da na najefektivniji način predstavite svoju kompaniju, kao i proizvode i usluge koje ona nudi.

Uz savršenu reklamu, stvorićete prepoznatljiv brend, a vaše ime će postati sinonim za profesionalnost i kvalitet.

Kreiranje zaista dobre reklame za neku firmu nije nimalo lak zadatak i često zahteva mnogo vremena i znanja.

Neophodno je osmisliti takvu strategiju koja će omogućiti lako probijanje među brojnom konkurencijom i zaradu bez gubitaka.

U nastavku, pogledajte šta bi trebalo da sadrži vaša reklama za firmu.

Upoznajte klijente

Upoznajte svoje klijente

Veoma je važno shvatiti ko su vaše mušterije, šta oni zaista hoće i šta im je neophodno u momentu stvaranja reklame.

Sakupljanje podataka o njima kroz raznovrsne metode istraživanja tržišta će vam najviše pomoći da ih upoznate.

Povezaćete se i sa sadašnjim i sa budućim mušterijama, jer svi oni treba da shvate svrhu i poruku reklame na pravi način.

To možete učiniti putem društvenih mreža, a kao primer se mogu izdvojiti Facebook grupe.

Sprovedite ankete i formirajte upitnike tako da kroz odgovore možete prikupiti sve neophodne informacije o klijentima.

Takođe, susret ‘’oči u oči’’ može upoznavanje podići na neki viši nivo i stvoriti posebnu bliskost.

Učestvujte redovno na sastancima, prezentacijama i sajmovima i upustite se u konverzaciju sa posetiocima.

Kroz predstavljanje kompanije podstaknite ih da postavljaju pitanja, izražavaju svoje mišljenje, daju predloge i sugestije.

Ovako ćete tačno znati kako da se kroz reklamu obratite trenutnim i budućim klijentima, da bi ih lakše privukli i zadržali.

Postujte klijente

Tretirajte kupce sa velikim poštovanjem

Koristite adekvatno izražavanje u skladu sa svojom ponudom i ponašanjem ciljne grupe potrošača.

Kroz prodaju ponuđene robe ili usluga, vodite računa da sve njihove potrebe budu zadovoljene. Ako su vaši kupci potpuno zadovoljni, sigurno će vam ostati verni.

Obratite pažnju na reči koje su upućene vama od strane klijenata.

Aktivno slušanje je ovde ključno, a nepotrebna prekidanja je neophodno izbegavati. Kada klijent završi sa pričom, uzvratite mu adekvatnim odgovorom.

Kada se desi da su klijenti besni, tužni ili razočarani, kulturno se izvinite zbog propusta i ostanite smireni.

Poštujte njihovo vreme i njihov način života. Sve akcije moraju biti sprovedene momentalno.

Uvek im se zahvalite na saradnji.

Jednom je rečeno da u svakom poslovanju postoji samo jedan šef, a da je to klijent.

On ima moć da da otkaz svakome, od direktora pa do svih ostalih, jednostavno trošeći sopstveni novac. Ima istine u tome.

Nemojte lagati

Zaboravite na prevare

Za kreiranje reklama sa upečatljivim naslovom koji grabi pažnju, nemojte koristiti lažne ili netačne tvrdnje.

Ako vaša marketinška kampanja ne prikazuje proizvod ili uslugu na realan način ili onako kakvi oni zaista jesu, ljudi će biti nezadovoljni svojom kupovinom i odmah ćete biti okarakterisani kao prevaranti.

Kod prodavaca koji su već predstavljeni kao lažovi, sigurno niko ne želi ništa da kupi.

Neprijantna izneneđenja, poput troškova na koje kupce niste upozorili u toku kupovine, veoma brzo će oterati od vas sve pripadnike vaše ciljne grupe.

Sprečavanje korisnika da napišu komentare o vašoj ponudi na vašem web sajtu ili Facebook stranici, izazvaće sumnju među posetiocima, jer nedostatak iskustva drugih lica će ih navesti da odustanu od saradnje sa vama.

Kada potencijalni korisnici primete da su prevareni, razočarenje se prenosi vrlo brzo i ima potencijal da uništi vaš brend.

Važno je da vas prati dobar glas, zato pružite potencijalnim klijentima sigurnost i pouzdanost koju neće dobiti nigde.

Izbegavajte klisee

Izbegavajte klišee

To će izazvati “Čula sam ovo i ranije” reakciju koja će sprečiti da se poruka dalje proširi.

Verovatno ste viđali po internet naslove reklamnih članaka poput ‘’Nećete verovati kako sam smršala’’ ili ‘Donosite najbolju odluku u životu ako kupite ovo’’.

Takozvani klikbejt (clickbait) naslovi prezasitili su internet i više ne privlače potrošače.

Ako ste nekad primetili slogane ’’prijateljima od prijatelja’’ili ‘’dizajnerima od dizajnera’’, oni imaju za cilj da stvore komfor kod klijenata.

Međutim, umesto da se desi poistovećivanje prodavca i kupca i povezanost, to ne govori da li će ponuda rešiti problem kupaca.

Takođe, fraza koja ima značenje ‘’Sve radimo umesto Vas. Vi se odmarajte, a mi ćemo se brinuti baš o svemu’’ tera čitaoce ili slušaoce da odustanu od započinjanja saradnje.

Opis proizvoda kao najboljeg na svetu, šalje poruku ‘’Hej, gledaj samo u mene!’’, odnosno ‘’Tako sam dobar, nema mi konkurencije’’.

Veštačka samouverenost samo ubija radoznalost kod ljudi koji su želeli da nešto kupe od vas.

Primera ima još bezbroj, a viđaju se toliko često da više ne mogu ubediti nikoga da sarađuju sa takvim firmama.

Izbegavajte agresivnost

Izbegavajte agresivnost

Nemojte biti agresivni u svom nastupu ili tehnikama. Potrebno je ohrabriti zainteresovane osobe za saradnju da počnu sa kupovinom robe i usluga iz vaše ponude.

Niko ne voli da oseti napor zbog agresivnog marketinga raznih kompanija.

Ako na svom sajtu imate bezbroj šarenih oblačića u kojima velikim slovima piše ’’KUPI ODMAH’’ ili ’’UZMI SVOJ PRIMERAK SADA’’, znajte da su oni toliko upadljivi i napadni, a tako dajete utisak da vam je bitnija zarada od zadovoljenja potreba klijenata.

Isticanje nadmoćnosti i direktan napad staviće značajne informacije i bitne detalje u drugi plan, zbog čega će vas potencijalne mušterije izbegavati.

Određeni nivo poverenja ili naklonosti brendu se stiče vremenom, a konstantan napad na ciljnu grupu radi dolaska do krajnjih ciljeva poslovanja daje potpuno suprotan efekat.

Na ovaj, drugi način, stvorićete negativnu sliku o sebi i oterati sve koji su do tada želeli da sarađuju sa vama.

Stvorite interesovanje

Neka reklama stvori interesovanje i želju

Motivacija klijenata se pokreće razmišljanjima, osećanjima i verovanjima.

Ako vaš brend ispunjava sve njihove želje i zadovoljava sve njihove potrebe, ljudi će biti zainteresovani da redovno kupuju kod vas.

Promovišite pozitivnost, jer svako voli da se oseća dobro i ispunjeno.

Neka osete da je reklamna kampanja usmerena direktno ka njima i  njihovim željama.

Pokažite da ste vi jedina firma koja će moći da im pomogne.

Dodatno i olakšajte donošenje odluke poklanjanjem testera. Jednom kad se upuste u saradnju sa vama, diskretno ih postaknite da vam ostanu lojalni.

Negujte jasnu komunikaciju sa klijentima, jer će tako lakše ići prodaja. Dajte vašem brendu originalnosti i imidž koji je dovoljno privlačan i lak za pamćenje.

Na kreativan način, oživite svoje poslovanje i realizujte sve ideje koje bi pomogle da se broj pripadnika ciljnih grupa što više uveća.

Imate pažnju potencijalnog kupca nekoliko sekundi – kako da zadržite interesovanje i da ih navedete u raspoloženje za kupovinu?

Postoji nekoliko koraka ne koje treba posebno obratiti pažnju.

Vaš oglas treba da uključuje emocionalne i praktične strane kupca i pokaže kako vaš proizvod može da im pomogne da:

1. Uštede vreme

Veliki broj ljudi veruje proizvodima i uslugama koje mogu uštedeti vreme korisnicima, a primaran razlog za njihovo korišćenje jeste pokušaj da se život učini jednostavnijim.

Potencijalni klijenti žele više vremena za opuštanje ili da ga iskoriste za svoje hobije.

Često mnogi od njih rade i duže od 8 sati, što im ne ostavlja dovoljno vremena da se posvete nekim drugim stvarima.

Među njima su i roditelji male dece, čija je organizacija raspoloživog vremena teža nego obično.

Kao primer, može se navesti neka dobra reklama za usisivač robot, koja ima za cilj da pomogne ljudima da očiste svoj dom i istovremeno da se odmaraju.

2. Uštede novac

Štednja novca podrazumeva pronalazak rešenja pomoću kojeg će se vršiti plaćanja što manjeg iznosa tokom kupovine.

Klijenti žele da plate za uslugu ili proizvod po najmanjoj mogućoj ceni.

Naravno, ne misli se na kupovinu najjeftinijeg artikla, već na plaćanje što povoljnijeg iznosa za odgovarajući nivo kvaliteta.

Pod štednjom se takođe smatra i suzdržavanje od kupovine robe koja u tom trenutku nije neophodna, a sve u cilju čuvanja novca.

Zainteresovanom kupcu su neophodne nove cipele za zimsku sezonu, jer su mu stare pohabane. Treba mu obuća koja će trajati, ali nije spreman da izdvoji veliku sumu novca za nju.

Bira par cipela na popustu koje će nositi dve godine, umesto onih jeftinih, koje će baciti nakon 6 meseci nošenja.

3. Steknu znanje

Znanje je moć, a za prodavce proširenje znanja kupaca znači rast potražnje i profita.

Putem direktne ili indirektne komunikacije predstavite zainteresovanima svoju ponudu i pružite im pomoć i detaljno objašnjenje.

Spremite odgovore na sva moguća pitanja. Čim oni shvate šta sve mogu da učine sa ponuđenom robom ili uslugama i kad postanu svesni njihovih benefita, veća je šansa da će platiti za njih i da će ih koristiti redovno.

Predstavljanjem lakova za nokte, objasnićete pripradnicama lepšeg pola da nije sve u njihovoj boji, već i u nezi, pa da se u sastavu svakog laka nalaze vitamini koji hrane nokte.

4. Postanu uspešniji

Do uspeha se dolazi određenim sredstvima, koji moraju biti pažljivo odabrani. Jedna ozbiljna firma koja teži da postane uspešna u vršenju određene delatnosti treba i da pomogne svojim klijentima da dožive neku vrstu uspeha.

Ovakve reklame treba da motivišu klijente na putu do vrha i da im šalju raznovrsne pozitivne poruke putem marketinške kampanje.

Učinite im taj put zabavnim i što lakšim. Ponudite potencijalnim kupcima kurs internet marketinga.

Polaznici za kratko vreme mogu steći nova znanja, obogatiti svoju biografiju i lakše pronaći posao.

5. Poboljšaju imidž

Imidž je veoma važan jer od njega zavisi naš opstanak u društvu. On ne podrazumeva samo način oblačenja, već i komunikacija, ponašanje, harizma i šarm.

Neki ljudi su rođeni sa ovim karakteristikama, a neki moraju da rade na sebi da bi se poboljšali.

Za uspeh je neophodan kontinuiran planski rad, a ako vaš proizvod ili usluga mogu da pomognu neki način, iskoristite to prilikom izrade reklame.

Neka akcenat bude na podizanju samopouzdanja i konstantnoj motivaciji.

Da li se vaša firma bavi psihoterapijom?

Kroz marketing objasnite zašto vi možete pomoći svakom pojednicu da pravaziđe sve životne probleme, da se reši negativnih osećanja ili izgradi nov imidž.

6. Budu popularniji

Popularnost se stiče pomoću više načina. Potrebno je klijentu objasniti kako da ostane samouveren, čak i kad nije sve idealno.

Otvaranjem naloga za online prodaju na Instagramu, korisnik neće odmah steći veliki broj pratilaca i kupaca.

Tada, ‘’uskačete u pomoć’’ kao firma koja se bavi promocijom na internetu i reklamirate naloge na Instagramu, Facebook stranice ili YouTube kanale u zamenu za odgovarajuću novčanu nadoknadu.

U ovom modernom vremenu, gde skoro svako koristi internet i društvene mreže, dobro osmislite reklamu da bi putem nje uverili buduće korisnike da ćete im zaista pomoći da steknu popularnost o kojoj su do sada samo sanjali.

Kako treba da izgleda jedna privlačna reklama?

– TREBA DA BUDE INTRIGANTNA

Dok neke firme preferiraju oglašavanje sa jasnom porukom, misteriozne kampanje su uvek bile svojevrsni izazov.

Jedna reklama koja u sebi ima dozu misterije je uvek uspešna reklama koja će privući pažnju svakog pojedinca bez obzira na interesovanja i način života.

Njena svrha je da probudi radoznalost kod gledaoca, slušaoca ili čitaoca. Treba da stvori reakciju: ‘Dobro, bre, šta im ovo znači???

Učinite da se ljudi zapitaju kakvu poruku želite da pošaljete i da ih podstaknete da se informišu više o vašoj kompaniji.

– TREBA DA UKLJUČUJE EMOCIJE

Mešanje osećanja i sećanja jeste rezultat jedne uspešne reklame. Emocije, bilo da su lepe ili ružne, pomažu u objašnjenju šta je zapravo smisao reklamnog članka ili spota.

Inspiracija, radost, melanholija, bes ili nostalgija daju jačinu poruci koju ta reklama šalje i tako približavaju proizvod ili uslugu krajnjem potrošaču.

Ono što je zanimljivo jeste da osobe koje se odupiru reklami najviše budu privučene njenim sadržajem i osete sve emocije provučene kroz kampanju.

Emotivna reklama je atraktvna reklama i bez sumnje ćete njom oduševiti mnoge posmatrače.

– TREBA DA STVORI OSEĆAJ

Ako osoba, koja je u dodiru sa reklamom, može da se poveže sa njenom porukom, smatrajte da ste odradili dobar posao i da se uložen novac u marketing veoma isplatio.

Primarna karakteristika najboljih reklama nije prodaja, već pričanje priče.

Studije su odavno pokazale da od osećaja koje kupci dožive više zavisi donošenje odluke o kupovini od infromacija koje se nalaze u reklami.

Kroz priču je poželjno ubaciti dozu humora ili satire.

Neka se zainteresovani klijent pronađe u njoj i ubrzo će doći do sklapanja dogovora i stvaranja nove saradnje.

– TREBA DA IDENTIFIKUJE PROBLEM

Voleo bi da postoji rešenje za moj problem’, pita se svako od nas.

Mnogi proizvodi i usluge mogu da učine svakodnevnicu podnošljivijom, a dobra reklama treba da istakne ovu karakteristiku kod predstavljanja ponude.

Neka kvalitetna marketinška kampanja otkrije kako vaša firma može nekome da veoma brzo i jedostavno olakša život.

Dokažite da vaša ponuda nije prevara i ubrzo ćete proširiti mrežu korisnika.

Vaše delovanje i mogućnost da otklonite razne muke i dileme kod klijenata, pomoći će tim ljudima da steknu poverenje u vas.

– TREBA DA TRAŽI ZAHTEV ZA PRODAJU

Povećanje potražnje je glavni cilj poslovanja svake firme i treba da bude krajnji rezultat svake uspešne marketinške kampanje.

Što je potražnja veća, veći je i rast profita, a na tržištu vaš brend postaje poželjan i prepoznatljiv.

Na suptilan način podstaknite da zainteresovano lice odmah donese odluku o kupovini.

Učinite im vašu ponudu i vaše postojanje dovoljno privlačnim, umesto agresivnog pristupa, pritiska i stvaranja neprijatnosti.

Primer reklame u liftovima

Lift reklama – garancija gledanosti

Vlasnici kompanija, koji žele da poslovanje ide u korak sa savremenim svetom, vode računa da se reklamiraju na sasvim nove i neobične načine.

Efektivan marketinški plan uključuje više pristupa, a danas među njima su online oglasi, reklamiranje preko socijalnih mreža i fizičke reklame poput bilborda i postera.

Jedna od opcija koja se neretko zanemaruje jeste nepregledan prostor za reklamiranje koji je dostupan, verovali ili ne, u liftovima.

Oglašavanje u dobro održavanim liftovima, kroz koje svakodnevno prolazi i po nekoliko hiljada ljudi, može biti efektna marketinška strategija, bez obzira na delatnost koja odlikuje poslovanje vaše firme.

Putnici u liftovima ne idu nigde tokom vožnje.

U suštini, vi imate ‘’zarobljenu’’ publiku i savršenu priliku da bez ometanja privučete pažnju na sebe i svoju ponudu.

Ljudi koji su korisnici liftova na dnevnoj bazi se obično dosađuju unutar njih i traže nešto da ih zabavi dok ne dođu do željenog odredišta.

Ovde se ističe poseban faktor koji odlikuje reklame u liftovima, a to je zabava.

Posmatrači će detaljno proučiti vaš poster i pronaći se u vašoj ponudi.

Njihov pogled će zastati na vašem reklamnom posteru, jer je postavljen na unutrašnjem delu lifta odmah do kontrolne table, a je to najčešći pravac ka kojem se ljudi okreću u liftu.

Kao prodavac robe ili usluga znate da uvek treba biti usmeren ka ciljnoj publici prilikom realizacije reklamne kampanje.

Oglašavanjem u liftovima ćete se približiti svojoj ciljnoj grupi, ali je veoma brzo i dodatno proširiti.

I naravno, potrebno je da ostavite takav utisak da vas potencijalni klijenti ne zaborave brzo nakon izlaska iz lifta.

Neka vaša reklama bude upamćena, pa vodite računa o njenom sadržaju i dizajnu, a sasvim je dozvoljeno da ubacite i dozu humora.

Postavite vašu reklamu na pravo mesto, budite svakodnevno gledani, dođite do novih klijenata, podsetite stare klijente na svoje postojanje i povećajte vaš profit.

Ukoliko vam je potrebna pomoć oko izrade oglasa možete nas kontaktirati putem kontakt strane sajta ili na telefone 011 21 21 935 i 064 40 70 560.

Čekamo da nam se javite!