4 ključna elementa za savršenu SEO optimizaciju stranice

seo-elementi-za-optimizaciju-web-strane-1030x579


SEO optimizacija stranice je proces koji podrazumeva rad na samoj stranici (unutar vašeg sajta) i izvan vašeg sajta. Rad na optimizaciji unutar sajta zove se ON PAGE OPTIMIZACIJA i time ćemo se pozabaviti u nastavku teksta. Optimizacija izvan vašeg sajta naziva se OFF PAGE OPTIMIZACIJA i tu temu ćemo ostaviti za neki naredni put.

On page optimizacija je proces koji možete samostalno i vrlo jednostavno da radite. Potrebno je da savladate osnove SEO optimizacije i način primene, a mi ćemo vam u nastavku otkriti 4 osnovna elementa koji čine savršeno SEO optimizovanu web stranicu.

1. H1 heading kao prvi element za savršeno optimizovanu web stranicu

Kada se govori o optimizaciji sajta, ustvari je reč o optimizaciji stranice web sajta. Ne optimizuje se web sajt, nego stranica unutar sajta – Google indeksira i rangira stranice unutar pretraživača.

Da bi neka stranica dobila odgovarajući status, mora da ima ime. Ime stranice treba da nosi odgovarajući naslov i taj naslov MORA da ima H1 heading. Ovo je prvi signal i znak Google-u o čemu se zapravo radi na odgovarajućoj stranici. H1 heading ima najveću važnost unutar stranice i potrebno je da sadrži odgovarajuću ključnu reč za koju želimo da se pozicioniramo na Google pretrazi.

NPR. Naša firma se bavi Proizvodnjom i ugradnjom PVC stolarije Rehau. H1 heading naše stranice potrebno je da sadrži reči PVC STOLARIJA REHAU, kako bi svi koji u Google-u ukucaju PVC STOLARIJA REHAU pronađu i naš web sajt.

Ovo je naravno samo jedan od preduslova koje je potrebno da ispunjava naša web stranica, ako želimo da se dobro rangiramo na Google pretrazi.

Znači, H1 heading predstavlja prvi faktor savršeno SEO optimizovane web stranice.

2. Ključne reči kao obavezan sastojak za optimizaciju web stranice

Google indeksira reči unutar stranice i na osnovu svog algoritma i upita korisnika radi rangiranje stranica. Ako korisnik izvrši upit za pojam “PVC STOLARIJA” Google pratražuje stranice sa sadržajem navedenih reči i daje rezultate pretrage.

Ključne reči su obavezan sastojak za kvalitetnu optimizaciju web stranice.

Ako želite da se vaša web stranica pojavi u rezultatima pretrage za određeni termin, mora sadržati ključne reči za koje želimo da nas korisnici Google-a pronađu.

Iako ne postoji zvaničan podatak o procentu ključnih reči koji je potrebno da sadrži neki određeni tekst, određeni broj SEO eksperata predlaže da to bude u granicama 0,5 – 2,5%. Neki čak preporučuju do 10% ključnih reči u odnosu na sadržaj teksta, ali mi smo uvereni da je to zaista prevelik procenat.

Treba voditi računa i biti izuzetno oprezan sa gomilanjem ključnih reči, jer to može dovesti do prekomerne optimizacije i kazne od strane Google. Svakako je najbitnije da je tekst prirodan i da ima normalan procenat gustine ključnih reči.

NPR. Neka naša preporuka je da, ako imate tekst o PVC STOLARIJI od 500 reči, sam pojam “PVC STOLARIJA” bi trebalo u tekstu da se pojavi od 3 – 7 puta. Opet ponavljamo, najbitnije je da je tekst prirodan i pisan za korisnika, a ne za Google.

3. Link stranice kao dodatni SEO faktor

Link stranice je još jedan SEO faktor koji Google koristi za rangiranje stranica. Link stranice predstavlja tekst koji je nalazi u nastavku vašeg sajta – PRIMER http://www.profiplast.rs/rehau-ulazna-vrata/, u ovom slučaju “rehau-ulazna-vrata” je link stranice koji je optimizovan za tražene ključne reči. Prilikom kreiranja stranica unutar samog sajta potrebno je voditi računa i o nazivima linkova stranica, jer je to još jedan od SEO faktora koje Google koristi kod rangiranja web stranica.

link-stranice


4. Title stranice je izuzetno važan za SEO optimizaciju

Title određene web strane predstavlja poslednji, ali ne i najmanje važan SEO faktor za optimizaciju stranice, upravo suprotno. Title strane predstavlja link na koji korisnici klikću kada rade pretragu za određeni termin, kao na dole navedenoj slici. Title web stranice mora sadržati ključnu reč za koju želimo da se naša web strana dobro pozicionira. Preporuka je da ključna reč za koju želimo da se pozicioniramo na Google-u nalazi na početku title-a, jer se na taj način dobija veća vrednost stranice.

title-stranice

 

KAKO OPTIMIZOVATI SAJT I BITI PRVI NA GOOGLE-U?

PROFESIONALNA OPTIMIZACIJA SAJTOVA